Страница 1 от 1

Смяна на съединител и маховик

Публикувано: 19 окт 2016, 00:20
от mixcolor
Здравейте,
Съединителя ми започна да се „обажда“, т.е. дойде на дневен ред смяната му. Макар че може би маховика има още живот, смятам да сменя и него (има начални симптоми). Въпросът ми е какво е препоръчително да се смени още, освен комплект съединител и маховик? Доколкото знам е добре да се смени и лагер помпата.
А за марка някой би ли дал препоръка – като гледам възможните варианти са: LuK, VALEO и SACHS.

Re: Смяна на съединител и маховик

Публикувано: 19 окт 2016, 12:40
от Eastbourne
Какви са симптомите?

Re: Смяна на съединител и маховик

Публикувано: 19 окт 2016, 16:10
от mixcolor
Симптомите на съединителя - на 4 или 5-та скорост, при по рязко ускорение (обикновено като изпреварвам) оборотите се вдигат, без колата да ускорява, т.е. приплъзва. Има ги и другите симптоми - съединителя отделя горе. Вече виждам, че се усеща и при рязко ускорение на по-малки предавки. Проблем с превключването на скоростите нямам засега.
Маховика има едно металическо чукане при гасене. Случва се и тресене на място. На полусъединител се чува леко свирене. Общо взето, работата е ясна, на дневен ред е смяната им. Карам колата пета година, божа работа преди това колко е карана и дали са сменяни, така че не се учудвам, че идва смяна и на тези консумативи. Съединител, маховик, лагер помпа - някой сеща ли се за още нещо, което е препоръчително да се смени? Спрял съм се на LUK, дайте мнения?

Re: Смяна на съединител и маховик

Публикувано: 19 окт 2016, 16:20
от MapTo_D
Това, което смяташ да смениш е достатъчно. LuK звучи добре, особено, ако случиш на истински части, че много ментета се появиха в последно време. Все пак майсторите като отворят ще ти кажат, ако трябва още нещо.

П.П. Аз с моя приплъзващ съединител карам сигурно 25-30к километра. Сменях го веднъж, кой знае на какъв ментак съм попаднал или е заради сменения софт на колата, но след като беше на 35-40к км започна да приплъзва отново. :shock: Е, отдавна си я разбрах, че не трябва да я мачкам от ниските обороти и се спогодихме някак - вече почти 3 години, ще видим преди да продам колата дали ще сменям още веднъж. Маховик тогава не смених, не беше разбит, нямаше дрънчене, тресене или друго. И по слух, ако трябва да слушам само за металически шум при изгасяне на мотора - все още е здрав. :D

Re: Смяна на съединител и маховик

Публикувано: 20 окт 2016, 11:34
от Eastbourne
Лук се слага масово. Sachs също е добре - немско.

Да си поръчаш от интернет идва по-евтино, но пък има риск нещо да се обърка и връщането става сложна работа, а и няма гаранция.

Re: Смяна на съединител и маховик

Публикувано: 09 дек 2016, 21:29
от ANGEL4O
Здравейте дали е добра идеята за смяна само на феродовия диск и то с пренаковаване на ново феродо на стария диск ,което предлагат някой фирми

Re: Смяна на съединител и маховик

Публикувано: 09 дек 2016, 21:40
от ЯЛТА
ANGEL4O написа:Здравейте дали е добра идеята за смяна само на феродовия диск и то с пренаковаване на ново феродо на стария диск ,което предлагат някой фирми
Категорично-НЕ !
Не се износва толкова феродото на диска, колкото омекват и чупят пружините на диска. Не се залъгвай, монтирай си нов и оригинален комплект.

Re: Смяна на съединител и маховик

Публикувано: 10 дек 2016, 00:14
от S_C
Опция си е отвсякъде, ако ще я продаваш.
За каране...не бих си го причинил!

Re: Смяна на съединител и маховик

Публикувано: 10 дек 2016, 00:55
от peterpetroff
Според мен, ако нямаш намерение да продаваш колата в близките 60-70 хил. километра, е да смениш всичко по учебник: съдинител комплект + лагер помпата. Като цяло си се ориентирал в читавите варианти на Лук, Закс и Валео. Ако ли пък си решил да я караш още малко и да продаваш на купувач без колата да има проблеми със съединителя (към момента на продажбата) има и други по-бюджетни варианти. Що се отнася до цените на трите изброени читави марки- ами може да има много голяма разлика в зависимопст от това откъде ще ги купиш и дали търговеца е вносител или не (прекупвач), варианта с интернет е примамлив като цена, но там подмяната при несъответствие или дефект е малко по комлицирана.

Re: Смяна на съединител и маховик

Публикувано: 18 дек 2016, 14:50
от ANGEL4O
Здравейте да споделя ,че съединителчето на фокусчето е сменено с марка spi комплект ,лагерпомпа на lpr и сега ще чакаме отзиви от експлоатация иначе крайната сметка излезе 200лв части и 100лв работа което си е евтино обслужване дано неизлезне евтиното скъпо

Re: Смяна на съединител и маховик

Публикувано: 24 дек 2016, 00:51
от peterpetroff
Доста 'бюджетно' си се справил с проблема. Дано всичко да е наред и безпроблемно! :D