Дилема с гарнитура на капака на клапаните Focus 1,6 TiVCT

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Dr Zorge
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 05 мар 2014, 17:54
Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 115 hp
Status: Извън линия

Дилема с гарнитура на капака на клапаните Focus 1,6 TiVCT

Мнение от Dr Zorge » 18 юли 2016, 09:35

Колеги, не бих ви занимавал с този въпрос, но и не очаквах това, което изчетох по въпроса.
Оказва се, че колеги масово са недоволни от афтър маркет гарнитурите, предлагани на пазара.
Елринг, Виктор Рейнц и т.н. Същата история намирам и в руския форум по отношение но конкретния двигател.
Единствено се препоръчва оригинална гарнитура, която след проверка се оказа поне 3 пъти по-скъпа - 102 лв.
Та ви моля да споделите вашия опит. Да пробвам ли с Елринг например или да тичам до Мотопфое.
Старата взе да сълзи доста в ъгъла около ангренажа и се разширява и цапа доста мотора.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Дилема с гарнитура на капака на клапаните Focus 1,6 TiVCT

Мнение от HACKO » 18 юли 2016, 09:59

Качеството не е за пренебрежение, но много по-голямо значение има правилния монтаж. Вземай което ти изнася.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Дилема с гарнитура на капака на клапаните Focus 1,6 TiVCT

Мнение от lubomirov89 » 18 юли 2016, 10:12

Аз лично смених гумена гарнитура с нова на виктор и пак ливна. След смъкване и силикониране с хубав термоустойчив силикон всичко заспа!

Dr Zorge
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 05 мар 2014, 17:54
Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 115 hp
Status: Извън линия

Re: Дилема с гарнитура на капака на клапаните Focus 1,6 TiVCT

Мнение от Dr Zorge » 18 юли 2016, 10:18

Аз с начина на монтаж се запознах https://www.youtube.com/watch?v=RObh9cxWF3w. Хубаво обезмасляване, последователност и сила на затягане на болтовете, макар че не съм убеден, че дори и баш майсторите затягат капака с динамометричен ключ. Затова ме притеснява повече качеството. Виктор Рейнц отпада, оказва се с 1-2 мм по-ниска от оригиналната и по-твърда http://ffclub.ru/topic/120398/jump_180/ ... ry16522812.

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1458
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Дилема с гарнитура на капака на клапаните Focus 1,6 TiVCT

Мнение от aspasia » 18 юли 2016, 17:18

Моята на капака на клапаните е Elring въпреки че стягах болтовете с динамо метричен ключ и по схема бях обезмаслил хубаво след два месеца към капака на ъгъла леко сълзи и маслото слиза до обтяжната ролка. Следващият път на ъгъла ще сложа и силикон да вида как ще се държи!

Потребителски аватар
sinnerman
потребител
потребител
Мнения: 124
Регистриран: 07 сеп 2012, 11:08
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Дилема с гарнитура на капака на клапаните Focus 1,6 TiVCT

Мнение от sinnerman » 18 юли 2016, 20:32

Обикновено протичат отзад отляво между първи и втори болт. И от завихрянето се качва маслото нагоре към вариаторите както при теб. Сложи си пръста под болтовете и ще видиш колко масло има. Само с оригинална гарнитура се оправя това. Да 102 лв. струва ама с друга няма оправия. Даже дай в МП да ти я сменят. На другото място където протичат е отпред при свещите. Като се стече достатъчно масло и колата започва да прекъсва.

Eastbourne
потребител
потребител
Мнения: 901
Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
Status: Извън линия

Re: Дилема с гарнитура на капака на клапаните Focus 1,6 TiVCT

Мнение от Eastbourne » 18 юли 2016, 22:12

sinnerman написа: На другото място където протичат е отпред при свещите. Като се стече достатъчно масло и колата започва да прекъсва.
Да, пресен пример от няколко седмици :roll:

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Дилема с гарнитура на капака на клапаните Focus 1,6 TiVCT

Мнение от essex » 27 юли 2016, 00:37

lubomirov89 написа:Аз лично смених гумена гарнитура с нова на виктор и пак ливна. След смъкване и силикониране с хубав термоустойчив силикон всичко заспа!
Реших да сменя оригиналната че започна да изпуска малко и сложих някаква незнайна маркаот Еуро07 , леееше се :)
Взех виктор ренц,точно 3 дни беше сухо натегнах я малко, пак тече , натегнах я докрай и се скъса, карах 2 седмици и не издържах, пак взех на виктор ренц и тоя път на гърбиците сложих силикон, натегнах болтовете на ръка защото си помислих че прекалявам, изкара 5 дни и пак текна, притегнах я ония ден и оак течеее :evil: :evil: :evil: едити боклуците продават, имам чувството че е прекалено тънка, защото като навия докрай болтовете , самите втулки натискам вече и няма накъде да се стяга повече и плюс това самата гарнитура стой много хлабава в канала на капака та се налага на места да слагам по малко силикон само и само да не изпадне по време на монтажа на капака на клапаните.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Дилема с гарнитура на капака на клапаните Focus 1,6 TiVCT

Мнение от paci » 30 юли 2016, 00:30

И аз съм във "фен клуба" на гарнитурите на капака :D:

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Дилема с гарнитура на капака на клапаните Focus 1,6 TiVCT

Мнение от essex » 17 авг 2016, 16:28

Само да потвърдя, че гарнитурата на Payen още не е протекла за разлика от предишните 2 на Victor Reinz
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Dr Zorge
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 05 мар 2014, 17:54
Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 115 hp
Status: Извън линия

Re: Дилема с гарнитура на капака на клапаните Focus 1,6 TiVCT

Мнение от Dr Zorge » 08 сеп 2016, 13:11

Купих Елринг /45 лв/ от Тех-ко. Днес я монтирах, останах с добро впечатление при монтажа, пасна добре, мека, гумена, стеше много плътно в канала и стърчеше около 2,5 -3 мм. Почистих добре, сложих по една капка силикон само в ъглите при ангренажа. Стегнах по схема,на два етапа, но без динамометричен ключ, на усет, като гледах да не пренатягам. Ще докладвам резултата по-късно. Дано съм късметлия ...

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Дилема с гарнитура на капака на клапаните Focus 1,6 TiVCT

Мнение от paci » 08 сеп 2016, 14:04

Аз съм с вече с друг капак и гарнитура victor reinz oт evro 07
Карам и чакам резултат. За сега е добре.

Dr Zorge
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 05 мар 2014, 17:54
Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 115 hp
Status: Извън линия

Re: Дилема с гарнитура на капака на клапаните Focus 1,6 TiVCT

Мнение от Dr Zorge » 27 окт 2016, 20:22

Така и така съм взел думата, да даклодвам, че с този Елринг всичко е ОК. Вече повече от 1200 км, което според моето скромно мнение съм го монтирал прилично. Колко ще изкара е друг въпрос ...

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 15 госта