Страница 1 от 1

Мондео MK2 V6 - пукане в изпускателната система.

Публикувано: 11 юли 2016, 22:11
от martin1977
Мондео МК2 V6 - 170 кс. Преди 5-6 месеца сложих спортна генерация /снимки долу в темата/. Всичко друго си бе фабрично, колата си вървеше перфектно и бе супер тиха във всички обороти с много леко и приятно басово звучене. До събота. Сложихме спортни изпускателни колектори /снимка в темата/, увити в термолента, премахнахме и третия катализатор, премахнахме тотално ЕГР системата. Сложих всмукателни колектори /горен+долен/ и дросел от ST200, които са с малко по-големи отвори. Засега колата е добре, оборотите са стабилни, и като че ли върви една идея повече /то това бе и целта/. НО..... във високите е адски шумна и понякога има пукане при пускане на газта за смяна на предавка. Като детонации. Чува се откъм задните гърнета и го прави само в движение и във високите /ок.5000/. Сериозно пука, че чак имам чувството че огън хвърля отзад. Типично поведение на бегачка. Но аз съм възрастен и това не ми допада, също и на полицаите и останалите участници в движението. Прави впечатление че IMRC /вторите дросели/ отваря малко преди прекъсвач /ок. 6000/, а нормално трябва да се отварят ок. 4000. Как да намаля шума, защо пука и какво може да се направи? Между колекторите и генерацията, на мястото на бившия катализатор сложихме тръба и мека връзка. Когато се върнах при ауспухджията да се жалвам, той каза че така трябва да бъде и било нормално. Но според мен не е! Моля помагайте.
ZZ02591-01_9.JPG
$_35 (1).JPG
$_35 (1).JPG (13.26 KБ) Видяна 2934 пъти

Re: Мондео MK2 V6 - пукане в изпускателната система.

Публикувано: 12 юли 2016, 01:27
от paci
Ескорта ми на времето нямаше крайно гърне, а имаше някаква самоделка от неръждавейка.
Вдигаше шум до небесата и гърмеше при връщане на газта при високи обороти.
Така и не стигна до оправяне и замина в това състояние при следващия собственик.

В момента на Фиестата съм за пореден път с нови стокови гърнета от миналата есен и ми е шумна.
Вкарал съм се в един филм дето се оказва, че може да стане. но ще струва пари.
И пак не се знае какъв ще е резултата.
Приказвахме, дрънкахме ... а у ... разправяха ми как един доктор дошъл с един ескорт XR3i, сменили му гърнетата, че били изгорели и оня се връща на другия ден "ей това няма каране, баси ужасния шум"
Наместили крайно гърне от Вектра 2.0 и останал доволен.

Сега съм махнал спортния филтър да го пера, карам със стоковия и шума е надолу.
Чудя се дали да връщам спортния, че не усещам кой знае каква разлика във вървежа, но комфорта ме удовлетворява.

А ти защо сложи спортна генерация като не търпиш шум? :)

Re: Мондео MK2 V6 - пукане в изпускателната система.

Публикувано: 12 юли 2016, 06:35
от OgiDogi
martin1977 написа:... и го прави само в движение и във високите /ок.5000/...
Прави впечатление че IMRC /вторите дросели/ отваря малко преди прекъсвач /ок. 6000/, а нормално трябва да се отварят ок. 4000...
Тъй, както те слушам и ми идва на ум за обогатена горивна смес в този диапазон. И понеже си със "спортна генерация", без катализатори, та недоизгорялото в цилиндрите се пали към края, при среща с кислорода от въздуха.

Re: Мондео MK2 V6 - пукане в изпускателната система.

Публикувано: 12 юли 2016, 08:44
от HACKO
Ами нормално колега, генерацията не един автомобил има съпротивление. Това съпротивление пречи и помага едновременно. Пречи защото затормозява в някаква степен двигателя, обаче същевременно помага да не навлиза прясна смес от цилиндъра в ауспуха, което води до икономия на гориво. Също така намаля скоростта на изходящите газове, което прави колата по-тиха. Това е компромисен вариант, който се постига със сложни изчисления и тестове, докато се получи оптималния вариант, като всеки елемент е от значение, затова и най-малката промяна в конструкцията понякога води до негативни резултати.
При автомобилите за спорни цели се гони максимална мощност, без да се държи много на шума и разхода. Изчисленията на една спортна генерация е още по-сложно от това на гражданската. Там се търси резонансно съпротивление, което спомага да се задържи горивната смес в цилиндрите и същевремнно не се затормозява излизането на изгорелите газове. Резонаторните системи обаче са скъпи, трудни за изработка (всяка извивка е от значение) и малко по-шумни и затова не се вграждат масово.
Това че си купил готова генерация не значи, че тя е правилно изчислена и съобразена с твоята кола. А може би е изчислена точно за това. Гърми пресната горивна смес в генерацията, може би сега трябва да сложиш и специални разпределителни валове с променени фази на газоразпределението и нещата трябва да се подобрят, но шума ще си остане. Не знам, малко си противоречиш с изискванията и действията си, както казват старите хора "не може и душата в рая и онова до края".

Re: Мондео MK2 V6 - пукане в изпускателната система.

Публикувано: 13 юли 2016, 10:36
от mclsdreal
Хем си набол плетения колектор, хем и генерацията си пипал назад, хем я меляш от 4000 оборота нагоре, хем си стар вече за тия неща, хем пука и трещи.... Е то много хубаво не е на хубаво нали знаеш. Нещо работата куца с нещата от гледна точка на очакванията ти. Няма как нещо афтърмаркет правено някъде си в гаража да те удовлетвори на 100%. Примири се със крайния резултат, или си върни старата генерация, щом не те кефи....