Fiesta 1.4 16v duratec 2002 няма ниски обороти
Публикувано: 28 юни 2016, 22:05
Здравейте, от една седмица имам фиестата. Двигателят и е 1.4 16v duratec, колата е имала газ, но е свалена. Когато взех колата сам си направих обслужването, пътувах около 200 км. с колата нямаше никакъв проблем. Когато се прибрах от пътя забелязах, че маркуча който излиза от картерната вентилация и влиза в смукателния колектор е омотан в тиксо и е сцепен. Смених го с нов и ниските обороти изчезнаха! Палиш и ако не даваш газ колата гасне веднага. Помислих, че е повреден клапана преди маркуча който смених, защото като смукнах с уста се дърпаше много трудно, замених го с чисто нов, но и това не помогна. Свалих колектора и проверих дали не е запушена кутията в която влиза този маркуч - всичко е наред и там, няма боклуци и нагар! Единственият начин да я накарам да работи на място е да откача маркуча от картера и да му махна клапана така, че да тегли въздух свободно. Така колата работи, но на много високи обороти. Ако затворя леко маркуча оборотите се нормализират, но съгласете се не е работа това. Почистил съм дроселовата клапа. Не съм имал кола с електрическа газ, но на тази росела не помръдва докато не запалиш!!! В момента в който запали и не подаваш газ от педала, дросела се затваря почти плътно (почти), иначе ако не работи колата е по-отворен. Имам познат с диагностика "Delphi" има ги в продавалник по 250 лв. Закачихме я показа няколко грешки :
1. не добро запалване на 4-ти цилиндър
2. ниско ниво на резервоара
3. нещо което не помня, но не беше и важно
4. невъзможна адаптация на дроселова клапа.
Изчистихме грешките и повече не се появиха. Сложих на мъркуча капачка от лепило (по-голяма да не я смукне) и я пробих да си смуче по малко. Обороти има, но пак казвам не е редно. Помагайте, защото все още не познавам добре колата, а някой от вас може би е минал вече по моя път.
1. не добро запалване на 4-ти цилиндър
2. ниско ниво на резервоара
3. нещо което не помня, но не беше и важно

4. невъзможна адаптация на дроселова клапа.
Изчистихме грешките и повече не се появиха. Сложих на мъркуча капачка от лепило (по-голяма да не я смукне) и я пробих да си смуче по малко. Обороти има, но пак казвам не е редно. Помагайте, защото все още не познавам добре колата, а някой от вас може би е минал вече по моя път.