Страница 1 от 1
Ауспух -анализ по снимка
Публикувано: 01 фев 2016, 17:15
от solo5
Здравейте, колеги!
Днес докато се занимавах с новата джаджа ELM327, оставих колата да работи на празен ход около 1 час.
На тръгване погледнах ауспуха и се натъкнах на следната гледка:
image hosting over 2mb
Какво ви е мнението за ситуацията?
Притеснително ли е?
Re: Ауспух -анализ по снимка
Публикувано: 01 фев 2016, 17:41
от aspasia
Конденз нищо ново под небето плюс сажди!
Re: Ауспух -анализ по снимка
Публикувано: 01 фев 2016, 17:48
от ЯЛТА
Периодично трябва да се продухва с по височка скорост за да издуха саждите, по рязко форсиране.
Пък и ако си напишеш в профила да се знае какъв модел е автомобила ще е добре, не вярвам да е тайна.
Re: Ауспух -анализ по снимка
Публикувано: 01 фев 2016, 18:01
от solo5
Ford Focus 1.4i 2006г. hatchback

Re: Ауспух -анализ по снимка
Публикувано: 01 фев 2016, 18:11
от ЯЛТА
Щом колата е бензинова, добре ще е да и направиш една диагностика, защото толкова много сажди в ауспуха говорят за лошо смесообразуване, лошо изгаряне, или непълно изгаряне. Това може да се дължи и на недобре уплътняващи клапани, но това са само хипотези. На Пумата ми мотора е същият, но няма такива сажди, ако че гори масло.
Re: Ауспух -анализ по снимка
Публикувано: 01 фев 2016, 18:33
от solo5
Колата е с мен от една седмица.
Предстои да и се направи диагностика и обслужване.
От м.Октомври 2015 докато я купих са изминати само 1700км
Re: Ауспух -анализ по снимка
Публикувано: 01 фев 2016, 21:36
от aspasia
Гърнетата ръждясват от вътре на вън заради конденза като поседи водата вътре започва да отмива чернилката нормален процес.
Re: Ауспух -анализ по снимка
Публикувано: 08 фев 2016, 14:12
от valio57
Не знам дали не съм закъснял но да кажа и аз. Няма да е лошо да удариш на колене и да погледнеш гърнето отдолу. Тези сажди ги има всяко гърне. Нормално след години работа. Но мястото където са изпаднали не ми харесва( ако не е местена колата преди снимката)може би гърнето е отворено(изгнило) преди изходната тръба. Отварял съм гърнета и от всички гърнета падат сажди.
Re: Ауспух -анализ по снимка
Публикувано: 08 фев 2016, 19:46
от solo5
Колата е местена точно преди снимката, но резултатът е от моят ауспух.
Около 40-50 минути работа на място и петното изгря.
Сега вече мога да потвърдя, че свещите ми са за смяна
... най-вероятно кабелите за свещи - също
Re: Ауспух -анализ по снимка
Публикувано: 08 фев 2016, 20:18
от opex
Това или трябва да има потресаващ разход на бензин, или да гори бая масло. Или и двете.
Re: Ауспух -анализ по снимка
Публикувано: 08 фев 2016, 20:31
от solo5
Снимката е преди смяна на масло
след това го смених с Yacco Lube F 5w30
След това направих пробег около 700км със среден разход 7,65л/100км, като около 650км бяха извънградско
Вчера, като махнах лулите от свещите видях че е леко влажно около външната част, а и лулите бяха леко омазани
Мисля си че е гориво...
Когато паля на студен двигател оборотите са несигурни и без газ направо гасне
Като я задържа около 1 минута след това си работи стабилно
Но се усеща лек мирис на бензин май след стартиране
Мисля си, че свещите са дали фира
Като ги сменя тези дни ще споделя впечатление
Re: Ауспух -анализ по снимка
Публикувано: 08 фев 2016, 21:03
от opex
Моя (1.8 115кс бензин) го бях натоварил буквално до пръсване като пренасяхме багаж от селото ми и на връщане постоянно 150 по магистралата от Пловдив до София - разход 7,3/100.
Не знам с колко си карал извънградско (за мен между извънградско и магистрално има разика по принцип) и колко натоварена е била колата, но пак харчи много.
Омасляването покрай свещите почти сигурно е от пропускаща гарнитура на капака на клапаните. Свещи и кабели ти препоръчвам да сменяш заедно и силно ти препоръчвам свещите да са платинени.
Занеси я на сервиз. Тук има бургазлии, които могат да те упътят към читав, да не ходиш при разни отрепки...
Re: Ауспух -анализ по снимка
Публикувано: 08 фев 2016, 21:46
от solo5
Не беше претоварена, караше се предимно 120-130лм/ч по Тракия, но на връщане около 150км я напънах на 140-150км/ч на моменти даже до 160км/ч
Все пак моторът е мъник и си харчи, но според мен при смяна на масло и свещи би трябвало да падне.
Така, че до няколко дни трябва да сменя и свещи и кабели
Докато си мисля се зачудих дали имам катализатор и дали ако имам няма да е доволно задръстен
Та в този ред на мисли дали, ако имам катализатор да не помисля за премахване
Мога ли да очаквам промяна във вървежа?