Страница 1 от 1

Прави пъпка на чукчето и наковалнята.

Публикувано: 02 авг 2015, 19:28
от vulchev
Колата е форд фиеста 1.1, 86 година, карбуратор. Скоро взех книжка и я подкарах. В началото трудно палеше, прекъсваше, гърмеше през ауспуха, играха обороти и т.н.т. Откриха, че прави пъпка и я зачистиха, колата стана като нова всичките проблеми, които изброих отгоре изчезнаха. Но след месец каране пак прави пъпка. Смених чукче и наковалня, палец, дистрибуторна капачка, кабели на свещите и свещите и пак прави :( Само бобината остана да сменя по запалването, дали от нея може да ми идва цялото главоболие?
11824010_1156758921007827_144873358_n.jpg

Re: Прави пъпка на чукчето и наковалнята.

Публикувано: 02 авг 2015, 19:47
от HACKO
А кондензатора смени ли?

Re: Прави пъпка на чукчето и наковалнята.

Публикувано: 02 авг 2015, 20:03
от vulchev
Оригиналния кондензатор не съм го пипал, но когато ми слагаха новото чукче и наковалня искаха да взема и кондензатор(ще кача снимка).
После пък друг майстор, като го видя ми вика "не трябва да има 2 кондензатора" и го разкачи...

Ето снимка на кондензатора, който купих: http://prikachi.com/images.php?images/224/8276224Q.jpg

Re: Прави пъпка на чукчето и наковалнята.

Публикувано: 02 авг 2015, 20:19
от HACKO
Малко странно да откачи новия кондензатор а да остави стария.

Re: Прави пъпка на чукчето и наковалнята.

Публикувано: 02 авг 2015, 20:39
от vulchev
То на това място под бобината преди нямаше кондензатор, оригиналния си е под делкото мисля. С този стават 2 и ми казаха, че не трябва да са 2 кондензатора. И сега този е разкачен и е само на другия(оригиналния).

Re: Прави пъпка на чукчето и наковалнята.

Публикувано: 02 авг 2015, 20:51
от HACKO
Това ми е ясно. Тъй като оригиналния е на трудно място са сложили новия на лесно място, което не е грешка, грешката е че не са премахнали стария. А втория майстор вместо да поправи грешката, е елиминирал новия защото е по-лесно.

Re: Прави пъпка на чукчето и наковалнята.

Публикувано: 02 авг 2015, 20:56
от vulchev
Демек да премахна оригиналния и да сложа пак този да видя как ще е?

Re: Прави пъпка на чукчето и наковалнята.

Публикувано: 02 авг 2015, 21:20
от fordmaniac
Мини през някой магазин за руски коли и потърси електронно запалване, за да се оттървеш от проблема с чукчетата.
Поздрави

Re: Прави пъпка на чукчето и наковалнята.

Публикувано: 02 авг 2015, 21:27
от vulchev
Вече 2-3 човека ми казват за това електронно запалване. Може ли малко повече инфо за него, цена и т.н.т?

Re: Прави пъпка на чукчето и наковалнята.

Публикувано: 03 авг 2015, 01:10
от HACKO
Това е транзисторен комутатор, който взема сигнал от чукчето и комутира съответен към бобината. Ефекта е двоен, първо тока през чукчето е минимален и по този начин чукчето се запазва, а втория ефект е , че избягва загубите през контактите на чукчето и искрата става по-мощна. Едно време на Жигулите това беше решението на проблема с чукчетата.

Re: Прави пъпка на чукчето и наковалнята.

Публикувано: 07 авг 2015, 19:20
от vulchev
http://olx.bg/ad/elektronno-zapalvane-z ... c951829a14 Това ще ми свърши ли работа или да търся по морги?

Re: Прави пъпка на чукчето и наковалнята.

Публикувано: 07 авг 2015, 20:14
от HACKO
Да. Не ми е съвсем ясно, от снимките как се свързва (идват ми малки) и конкретно за какво служи контакта, който се вижда, може би има възможност за корекция на ъгъла на предварение от купето, но като цяло това ти трябва.

Re: Прави пъпка на чукчето и наковалнята.

Публикувано: 08 авг 2015, 23:46
от vargala81
vulchev написа:http://olx.bg/ad/elektronno-zapalvane-z ... c951829a14 Това ще ми свърши ли работа или да търся по морги?
Колега, потърси в някой магазин за авто части. Преди 9-10 год. имах Лада и тогава бях купил някакво българско производство за двайсетина лв. Карах я към 3 год. без да създава проблеми с чукчето.
Мисля, че беше такова Изображение

Re: Прави пъпка на чукчето и наковалнята.

Публикувано: 10 авг 2015, 08:39
от fordmaniac
http://olx.bg/ad/elektronno-zapalvane-1 ... 97ecd8ee52
Това руското е тиристорно и е сложно.
Поздрави

Re: Прави пъпка на чукчето и наковалнята.

Публикувано: 10 авг 2015, 08:57
от peigera
Тотално решение на проблема е този електронен модул. Купуваш го и забравяш, че колата има чукче. Иначе проблема е в искро гасителния елемент който в случая се явява кондензатора. Въпреки, че това не му е единствената функция там. Кондензатора се слага възможно най близо (с възможно най къс кабел) до чукчето. Послушай колегите какво са писали и ще си решиш проблема. Поздрави и много да те радва колицата.

Re: Прави пъпка на чукчето и наковалнята.

Публикувано: 10 авг 2015, 15:41
от HACKO
Ако не си поръчал първото, вземи това, което е пуснал Фордманиака! Много по-лесно е за монтаж а и е изпитано през годините.

Re: Прави пъпка на чукчето и наковалнята.

Публикувано: 10 авг 2015, 22:30
от vulchev
Колата е в сервиз и правим последни опити преди план Б(електронното запалване) :D Утре ще дам повече информация :)

Re: Прави пъпка на чукчето и наковалнята.

Публикувано: 11 авг 2015, 07:23
от HACKO
Какъв план "Б"? Електронното запалване ти е единственото решение, монтирането му е препоръчително и без да имаш проблеми.

Re: Прави пъпка на чукчето и наковалнята.

Публикувано: 21 авг 2015, 12:36
от vulchev
Измерихме компресията и е много зле работата 5-5-6-7. От сервиза казаха да я махаме, но баща ми иска да се прави и в понеделник се започва. :twistednew:

Re: Прави пъпка на чукчето и наковалнята.

Публикувано: 21 авг 2015, 16:28
от peterdi_bg
Направо я карайте при който трябва!

http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=14&t=64271