Страница 1 от 1

Гаснене при палене на студено - бензин

Публикувано: 04 мар 2015, 22:45
от Charlie 22
Уважаеми потребители,

след около два месеца ровене из авто-борсите и обяви в страната, поради необходимост от по-голяма семейна кола+клиент с пари за старата, изобщо без да съм имал такава конкретна идея се озовахме собственици на Ford Mondeo III 2.0 16V (145 HP) Hatchback произведено 04.2007 г.
Избора се наложи от цена/година на пр./състояние, като все повече си мисля, че се получи добре.
След, като оправих в по-голямата им част очакваните джамбазки мизерии и прочетох тук за част от останалите - напр. подмяната на крушките на уредите, препоръчаните масла и др., ми останаха следните въпроси без по-конкретен отговор или насока:
1. Автомобила на студено при палене, пали нормално (без газ), но без да трепери или друго, пада на обороти (като при изгасване) и гасне.
При повторно запалване си пали, включва се явно авт. смукач и си задържа малко по-високи обороти, като после си загрява и си слиза на по-ниски стабилни обороти без все едно нищо да е било.
Загрят няма грижа.
При първо палене, ако се подаде газ, ще се задържи запален, но не ми харесва да е така.
Пробвано е с няколко пъти даване на контакт, преди палене но ефекта е същия.
По сведенията из форума - смяна бензинов филтър - ще изхвърля стария другата седмица, зацапана дроселова клапа, клапан регулатор на налягането в рейла, бензиновата помпа да прави ниско налягане и притиснат маркуч на картерната вентилация.
Та за да не правя ревизия на всичко това, ако има някой да е брал подобен яд на този мотор, нека ми обади, че да стесня кръга малко и да го оправя това, че да се радвам на колата :D

2. "Душичката" търговец ми даде двата ключа, но единия вътре е в малко насипно състояние - счупени са крачетата, които държат пластмаските за платката - отгоре (към бутончетата) и отдолу (към батерийката), едното микро ключе не реагира - не си работи направо, а батерията е в норма, но ключа не функционира и на другите 2 бутона - та този ключ:
а/ с имобилайзер ли е?
б/ има ли при авто-ключарите такива заготовки, щото да си обучиш според процедурата нов такъв - както пише в книжката и ако това става къде да си търся заготовка?
в/ МФ ли е само варианта?

Имам и още около 450-500 въпроса, но предполагам, че с времето тук ще си намеря отговорите и няма да надувам излишни теми :)
Ако представлява интерес и има тук такава практика, ще метна някоя и друга снимка на колата след няколко дни, щото все пак още е мн.добре на боя и визия :)

Желая всичко добро - повече возене и по-малко грижи с колите.

Re: Гаснене при палене на студено - бензин

Публикувано: 05 мар 2015, 07:56
от synthez 3D
Първо, добре дошъл. Ще се опитам да отговоря на въпроса относно изгасването при първо палене. Информацията, която имам се отнася за подобен проблем при Фокус от същия период, но понеже двигателите са еднакви е напълно възможно и при теб да става въпрос за същото. По принцип се касае за някакъв бъг в управлението на двигателя, който е свързан с качествата на конкретния бензин. В повечето случаи проблемът изчезва със смяната на бензиностанцията и известен период на адаптация. Нищо не пречи да пробваш този вариант и ако няма ефект, тогава да търсиш друга причина. Относно горивния филтър, не съм сигурен дали в Мондеото е същият като при Фокус, но ако е така, не може да се сменя отделно, защото е вграден в помпата. Все пак опитай първо да смениш бензиностанцията, преди да започнеш някакви ремонти.

Re: Гаснене при палене на студено - бензин

Публикувано: 05 мар 2015, 08:08
от slavei2003
Това ли е заготовката за ключа? http://www.olx.bg/klyuch-za-ford-s-3-butona-i62772904

Re: Гаснене при палене на студено - бензин

Публикувано: 05 мар 2015, 09:20
от Charlie 22
Точно тази е заготовката.
Въпросът ми обаче е и дали самата електроника ще може да се обучи, по начина указан в упътването на автомобила?

Re: Гаснене при палене на студено - бензин

Публикувано: 05 мар 2015, 15:44
от slavei2003
Ако електрониката ти е здрава може да се обучи.Ако не е здрава се ремонтира или вземаш платка от друг ключ втора ръка.От твоя трябва да вземеш задължително чипа иначе ще отключваш и заключваш ,но няма да палиш.