Страница 1 от 1
Проблем след смяна на термостата
Публикувано: 08 яну 2015, 22:53
от kristi77
Здравейте колеги.
Притежавам Форд Мондео 1.8 16v 125к.с. 2006 година MK3 с климатик и имам следния проблем.
Преди известно време забелязах че при движение около 2000 оборота или при спускане температурата на охладителната течност пада. Смених термостата и при движение в града при температура на въздуха 0 градуса започна да ми се включва втората скорост на перката за охлаждане на радиатора и досста дълго време не се изключва.Преди да сменя термостата перката никога не се е вклювала на втора скорост и то през зимата и започвам да си мисля че нещо не е наред.
Моля някой ако е имал този проблем или знае нещо по въпроса да пише.
Re: Проблем след смяна на термостата
Публикувано: 09 яну 2015, 00:34
от cvetan.cenkov
Кат се включи перката радиатора топъл ли е?Ако не е обезвъздушавай системата.
Re: Проблем след смяна на термостата
Публикувано: 09 яну 2015, 02:33
от S_C
Я като включи другия път отвори капака и виж на къде духа струята от вентилатора. Трябва да вее от радиатора към мотора.
Re: Проблем след смяна на термостата
Публикувано: 09 яну 2015, 19:53
от kristi77
cvetan.cenkov написа:Кат се включи перката радиатора топъл ли е?Ако не е обезвъздушавай системата.
Утре ще видя дали е топъл радиатора а относно обезвъздушаването тя не се ли обезвъздушава сама.
S_C написа:Я като включи другия път отвори капака и виж на къде духа струята от вентилатора. Трябва да вее от радиатора към мотора.
Точно така вее към мотора.Да не би нещо самия термостат да отваря по късно и от там да се включва втората скорост.
Re: Проблем след смяна на термостата
Публикувано: 10 яну 2015, 17:25
от cvetan.cenkov
По принцип трябва сама да изгони въздуха но често не се получава
Re: Проблем след смяна на термостата
Публикувано: 10 яну 2015, 18:44
от S_C
Обезвъздушава се след мнооооого време. Над 200-300 км каране трябват, при това си иска и режим- и в обороти да се вкара за по-дълго, и перка да включи 5-6 пъти...До тогава все спада антифриза в казанчето.Кога малко, кога повече.
Re: Проблем след смяна на термостата
Публикувано: 13 яну 2015, 09:06
от kristi77
S_C написа:Обезвъздушава се след мнооооого време. Над 200-300 км каране трябват, при това си иска и режим- и в обороти да се вкара за по-дълго, и перка да включи 5-6 пъти...До тогава все спада антифриза в казанчето.Кога малко, кога повече.
Вчера пътувах до Пловдив и почти през цялото време перката работеше.След като изфорсирам два трипъти и спира и след малко пак се включва . Дори и след прибирането ми в София пак работеше непрекъснато перката докато не я изфорсирам няколко пъти..Относно радиатора като че ли не е много топъл поне доколкото успях да го пипна че няма от къде.Но МАЙСТОРА каза че ако е въздух няма да има парно а колата си има парно.Сега почна да ме сваля че можело да е водната помпа но аз му казах да смени пак термостата с оригинален от Мото Пфое пак да видиме. И сдамо да питам дали има проблем да се кара при това положение заюото термостатът ще дойде до края на седмицата а на мен ми предстои пътуване до Русе.
Re: Проблем след смяна на термостата
Публикувано: 13 яну 2015, 10:48
от by_cec
Не знам при МК3 как са нещата около ел. инсталацията, но при МК1,2 кабелите много често са с опечена изолация и при вкл./изкл. на датчици много често прекъсват кабели или дават наблизо. Така че , огледайте инстацията около тялото на термостата.
Re: Проблем след смяна на термостата
Публикувано: 13 яну 2015, 14:26
от kristi77
Сега забелязах че антифриза е под минимума.Допях около 1.3 литра и радиатора е съвсем леко топъл по скоро студен.Перката духа също студено а май триабва да духа топъл въздух към мотора от радиатора.
Интерсно антифриза каде ае дяна.Май ще се окаже че термостата не отваря.
Re: Проблем след смяна на термостата
Публикувано: 13 яну 2015, 19:10
от fordmaniac
Тва със
S_C написа:Обезвъздушава се след мнооооого време. Над 200-300 км каране трябват, при това си иска и режим- и в обороти да се вкара за по-дълго, и перка да включи 5-6 пъти...До тогава все спада антифриза в казанчето.Кога малко, кога повече.
нали не го мислиш сериозно. Че иначе всички ще се обезвъздушават по един месец!
Лошото на всички по нови коли и най-вече Форд, че прибора за температурата на таблото е напълно неинформативен.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 12#p507791
Перката се управлява от инжекциона и ако той мисли че е топло я пуска. При не добре работещ термостат може да няма топул радиатор и съответно да не получава охлаждане, въпреки, че перката се откива да върти. До прегряване на мотора е само малко, сега спасява парното, че е студено.
Така че не експериментирай да пътуваш.
Поздрави
Re: Проблем след смяна на термостата
Публикувано: 14 яну 2015, 00:33
от cvetan.cenkov
Някой хора проверяват от време на време антифриз, масло, спирачна течност а други чак когато имат проблем.Не ти е виновен термостата
Re: Проблем след смяна на термостата
Публикувано: 14 яну 2015, 17:46
от kristi77
Дано да не съм я прегрял че тогава става една.Може ли при това положение да съм я прегрял въпреки че уреда на таблото не мърдал от средата?
cvetan.cenkov написа:Някой хора проверяват от време на време антифриз, масло, спирачна течност а други чак когато имат проблем.Не ти е виновен термостата
Колега колата си беше ок и всяка сутрин проверявам маслото антифриза спирачната течност на хидравликата така че не пиши глупости.Виновни са повечето МАЙСТОРИ и частите менте които се продават та дори и от представителствата .