Страница 1 от 1
лампа на двигател
Публикувано: 26 окт 2013, 15:41
от hellenna78
Здравейте ,имам форд фокус 1.6 2007г. 115к.с и от известно време започна да светва лампа за двигателя.След посещение на сервиз ни казаха,че трябва да се сменят свещите-сменихме ги и наистина проблема изчезна.Сега пак почна да се появява проблема изваждаме за малко кабелите на свещите и тръгва.Аз забелязвам и следното нещо-при намаляване на горивото до знак 0 ,без да е светнала още лампа за горивото започва да свети лампата на двигателя,зареждаме гориво ,изфорсира се 2-3 пъти и лампата угасва.Само да спомена ,че когато светне лампата за двигателя ,започва колата все едно леко са прекъсва и когато е изключена от скорост пак се усеща едно прекъсване.
Моля,помогнете ,че не знаем вече какво да правим.
Re: лампа на двигател
Публикувано: 26 окт 2013, 16:41
от DigiPro
На колко километра е колата? Горивен филтър сменян ли е някога? Без четене на грешки и свястна диагностика трудно ще се разбере проблема.
Re: лампа на двигател
Публикувано: 26 окт 2013, 17:38
от hellenna78
Здравей,благодаря за бързия отговор.Относно горивният филтър-моля помогни ,защото един майстор казва,че няма ,а друг не знае къде се намира????
Между другото 2 пъти е правена диагностика и отговора на единият "специалист" е че някога е имало грешка -бубина.Чакам вашият отговор!
Re: лампа на двигател
Публикувано: 26 окт 2013, 18:12
от opex
Здрасти, би ли попълнила от кой град си евентуално да бъдеш насочена към читав човек.
Колегата е прав - диагностика с живи данни е добре да се направи, още по-добре е ако правещия я знае как да ги анализира.
Re: лампа на двигател
Публикувано: 26 окт 2013, 18:18
от hellenna78
Здрасти,от Разлог.Вие знаете ли къде се намира горивният филтър?
Re: лампа на двигател
Публикувано: 26 окт 2013, 18:40
от OgiDogi
hellenna78 написа:Здравейте ,имам форд фокус 1.6 2007г. 115к.с и от известно време започна да светва лампа за двигателя.След посещение на сервиз ни казаха,че трябва да се сменят свещите-сменихме ги и наистина проблема изчезна.Сега пак почна да се появява проблема изваждаме за малко кабелите на свещите и тръгва.Аз забелязвам и следното нещо-при намаляване на горивото до знак 0 ,без да е светнала още лампа за горивото започва да свети лампата на двигателя,зареждаме гориво ,изфорсира се 2-3 пъти и лампата угасва.Само да спомена ,че когато светне лампата за двигателя ,започва колата все едно леко са прекъсва и когато е изключена от скорост пак се усеща едно прекъсване.
Моля,помогнете ,че не знаем вече какво да правим.
Това последното звучи като да смуче въздух помпата и да не успява да поддържа нужното налягане в рейката при ниско ниво в резервоара - компютърът не успява да си дозира правилно горивото и дава аларма с лампата.
Re: лампа на двигател
Публикувано: 26 окт 2013, 19:06
от HACKO
Преди време, някой беше писал за проблем с маркуча между помпата и капака и (фланеца на резервоара). Проблема е или в това или самата помпа е износена и като падне нивото не може да създаде нужното налягане.
Re: лампа на двигател
Публикувано: 26 окт 2013, 19:52
от DigiPro
hellenna78 написа:Вие знаете ли къде се намира горивният филтър?
Пуснах едно търсене с гугъл и намерих следното:
I'm looking for the fuel filter on my ford focus 55, zetec 1.6, Ti-VCT!? No mention of it in the Haynes manual!!?? Is it called something else?
---
This vehicle is fitted with what is called a returnless fuel system
basically there is no fuel return pipe to the fuel tank ,
there is also ( no changable fuel filter) in service as this is an intergrated part of the fuel pump/module sender unit located in the fuel tank
this pump holds a certain pressure to the fuel rail on demand of driving conditons
Излиза, че няма филтър, който да се сменя, а по скоро е интегриран в горивната помпа (и явно се сменя цялата помпа). Дано някой те насочи към добър диагностик в твоя район, и не сменяй скъпи части без да е сигурно, че в тях е проблема.
Re: лампа на двигател
Публикувано: 26 окт 2013, 20:39
от synthez 3D
А каква грешка излиза, когато свети лампата?
При този двигател има един проблем с куплунга на бобините и прилежащият кабел. Заради късият висящ кабел, с времето от вибрациите на двигателя се пречупва някой от трите проводника в снопа с куплунга и от време на време контакта прекъсва и двигателят започва да работи нестабилно, което води до светването на лампата.

на снимката съм отбелязал въпросният куплунг с червена стрелка. Съветът ми е да го проверите в какво състояние е и освен за прекъсване на някой от кабелите, проверете за нагорели контактни пластини в самия куплунг, защото и това е често срещан проблем. И избягвайте да откачате кабелите от свещите при запален двигател, защото може да си създадете допълнителни проблеми. Филтърът за горивото наистина е интегриран в помпата и не се сменя отделно. А ако намерите решение, ще сме благодарни да го споделите с нас.