Страница 1 от 1
Топлообменник на маслото!-Въпрос!
Публикувано: 19 юли 2013, 19:37
от breinvalka
Здравейте,Колеги!Карам Форд Фокус 18 ТДИ 90 к.с Значи,преди около 2 седмици направих бай-пас на тооплообменника.Искам да попитам по запознатите от вас колко време мога да карам с него и какъв пробег мога да правя(от точка А до точка Б) ?
Re: Топлообменник на маслото!-Въпрос!
Публикувано: 19 юли 2013, 19:47
от ЯЛТА
Не те знам какъв байпас си направил на топлообменника, защо, и как. Целта на топлообменника е да охлажда маслото. Ако поради действията ти, охлаждането е понижено, или отсъства, маслото ще повиши температурата си, а заедно с това ще дойдат и съответните проблеми, турбото, после друго, с една дума сам си прецакваш мотора.
Re: Топлообменник на маслото!-Въпрос!
Публикувано: 19 юли 2013, 19:51
от breinvalka
Изолирах самия топлобменик ,защото се спука и започна да вкарва масло в охладителната система.Но,чакам да ми докарат друг,и затова по питах колко време и колко км най-много мога карам докато ми го доставят? А имам пътуване около 300 км и от който 20-30 км са ми стръмни наклони за изкачване.
Re: Топлообменник на маслото!-Въпрос!
Публикувано: 19 юли 2013, 20:05
от DTM
Не е благоприятно да караш така, но ако ще го пътуваш това разстояние не я натискай колата.
Дръж я при възможност до 2000-2500об/мин. и давай плавно газ /т.е. не я режи/. Подбирай предавките правилно, не я мъчи на 4-та с 50км/ч. примерно в баир нагоре. Не я изключвай от скорост при спускане, дръж я на скорост така компютъра спира подаването на гориво в определени режими на работа на мотора /ППХ/. Тогава се подобрява охлаждането на двигатела. Също не включвай климатика при възможност, защото топлината която отдава радиатора му е достатъчно висока при това топло време.
Като цяло високата температура на маслото идва от топлоотдаването на буталата и турбината. Т.е. колкото повече изгорено гориво имаш за единица време толкова по-голяма отдадена топлина ще имаш за преминаване....... към маслото и охлаждащата течност за това време.
Карай спокойно и мисля, че няма да повредиш турбината. С какво масло е колата, като спецификация?
Re: Топлообменник на маслото!-Въпрос!
Публикувано: 19 юли 2013, 20:10
от breinvalka
Alpine RSD Semi Syntetic 10W40
Re: Топлообменник на маслото!-Въпрос!
Публикувано: 19 юли 2013, 21:28
от breinvalka
А по принцип какво значение има с какво масло карам.Благодаря,но мисълта ми беше поне колко километра при нормално каране може да се измине така горе - долу без да има големи последствия,за да знам за какво и за колко км да съм подготвен и да знам какво да правя?
Re: Топлообменник на маслото!-Въпрос!
Публикувано: 19 юли 2013, 22:12
от ЯЛТА
Всяко масло си има оптимална работна температура. А това кога евентуално може да настъпи проблем, никой не може да ти каже. Симптомите трудно се хващат, а ако настъпи повреда, вече пък е късно. Предполагам че топлообменник не е трудно да се намери. Общо взето послушай колегата DTM.
Re: Топлообменник на маслото!-Въпрос!
Публикувано: 20 юли 2013, 00:07
от S_C
Тези радиатори са там заради турбото. Няма вариант да караш дълго време така-купи си радиатор.
Re: Топлообменник на маслото!-Въпрос!
Публикувано: 20 юли 2013, 10:56
от DTM
Да, при първа възможност си монтирай топлообменника.
Като дойде време за смяна на масло, заложи на 5W40 или 5W30. Марка си избери сам, има достатъчно изписано във форума.
Масло за двигателя