Страница 1 от 1

блокирала геометрия на турбината - съвет

Публикувано: 30 май 2013, 23:22
от mitovman
Здравейте,

При над 2200 оборота мондеото бръмчи и пуши, но ускорението е като на охльов изкачващ баир.
След диагностика в МП се установи блокирала геометрия на турбото (714467-5014S).
Дилемата ми е следната : струва ли си да се пробва почистване в реал турбо или D.G.TURBO SERVICE (митко) при положение че обявените цени са в интервала 400-800 ?
Имам оферта за ново при връщане на старото за 1050 лева, дали е настина нов гарретт няма как да съм сигурен.

Можете ли, да препоръчате сервиз в София, където да открият причината за дефекта на оргиналната турбина и след отстраняването му да сменят и турбината ?

Благодаря

Re: блокирала геометрия на турбината - съвет

Публикувано: 31 май 2013, 01:45
от S_C
Променливата геометрия е една лостова система, доста прецизна.
Условията и на работа и натоварванията, които понася обаче са такива, че при изправен двигател, много трудно ще я докараш до пълен блокаж.Прегледай си мотора за други проблеми, преди да се метнеш на нова турбина.Ако не е редовен, ще съсипе и нея.

Re: блокирала геометрия на турбината - съвет

Публикувано: 31 май 2013, 14:27
от ford4o
Аз имах подобен проблем, не със Форд ,но с турбина с променлива геометрия. Излизаше грешка "блокирала геометрия" . Оказа се че е пробит актуатора на геометрията и не задържа вакуум . Самите лопатки си бяха ОК . Провери и това , да не би някъде да губи вакуум и да не дърпа лопатките. Иначе, ако са си здрави перките за какво да я сменяш турбината? И на мене ми вадиха от девет кладенеца вода, как трябвало да я рециклирам бля-бля "1000 лв. " :) Може да си я свалиш в някой сервиз и да си я раздвижиш сам ,ако е само проблема в геометрията де . Но гршката не е "блокирала геометрия" , така я тълкуват майсторите, тя е "прекалено високо налягане" , а то може да дойде от блокирала геометрия или от не движеща се по някаква причина геометрия :)

Re: блокирала геометрия на турбината - съвет

Публикувано: 31 май 2013, 15:49
от urgan
Един много хубаво ми обясни каква е работата с геометрията. Както казва колегата горе излиза грешка с нялагане. Като се задръсти геометрията не се връща и клапана неможе да разтовари налягането. Може да е замърсена, трябва раздвижване, почистване и тн. Чак тогава ако е толкова зле се рециклира. Геометрията се задръства ако често се кара в ниските обороти преди нейното оптимално развъртане.

Re: блокирала геометрия на турбината - съвет

Публикувано: 31 май 2013, 21:45
от mitovman
Здравейте,

Благодаря за отговорите, можете ли да ми препоръчате сервиз в София ?

Благодаря

Re: блокирала геометрия на турбината - съвет

Публикувано: 01 юни 2013, 10:40
от Miri4
Колега не се хвърляй по майстори преди сам да си помогнеш.Аз имах подопен проблем и го реших с просто раздвижване на геометрията.Не знам при теб дали управлението е с вакуум.Ако е така първо гледай стеблото но вакуум клапана дали помръдва при рязко даване на газ.Това ти гарантира ,че мембраната е здрава. След това пробваш с механичен натиск върху стеблото дали се движи свободно / около 10 мм/ или задира. При мен имаше задиране. И се почва едно клатене докато това задиране изчезне. За по-сигурно след това излизаш на магистралата и поне 100 км. - яко газене да изгорят налепите.
Така си спестих поне 1000 лв. Препоръчвам я тази процедура на всички с променлива геометрия на турбината да се прави поне веднъж в годината за да не им блокира от налепи.

Re: блокирала геометрия на турбината - съвет

Публикувано: 02 юни 2013, 20:45
от ford4o
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=6433

Аз си го харесах този сервиз от отзивите във форума. За моя радост съм го посещавал само два пъти :) . И останах доволен.
Разгледай в раздела за сервизите и си харесай някой. Има и форумен сервиз , май беше "Пит стоп". Звъниш и питаш дали ще ти свършат работата.
Успех с решаването на проблема :)