Страница 1 от 1
Подуване на маркуча след термостата
Публикувано: 16 яну 2013, 16:21
от baro
Здравейте колеги.Става въпрос за колата от подписа ,от няколко дена забелязах ,че маркуча от термостатното тяло се издува и като отворя капачката на казанчето се чува силно бълбукане и маркуча спада.Първото което се сетих ,че имам друга капачка и я смених но ефект няма.За сега не се губи антифриз ,но от време на време си пуши бяло повече от обикновено това като загрее.Маслото е добре не се збозва.Колата има газова ,но от 1 седмица карам на бензин и газ в бутилката няма така ,че спукано платно и пускане на газ в системата се изключва от уравнението.
Проверих свещите при тях всичко е нормално няма бели следи ,че е влизала вода в цилиндрите а също така и не прекъсва.
Какво бихте ме посъветвали?
Re: Подуване на маркуча след термостата
Публикувано: 16 яну 2013, 16:30
от KOss
Другата капачка която си сложил нова ли е? Ако не е вземи нова. Щом всичко друго изглежда нормално, това е първото което е редно да направиш. Виждал съм капачки да правят големи бели, не е приятно. Антифриза изчезва ли?
Re: Подуване на маркуча след термостата
Публикувано: 16 яну 2013, 16:40
от baro
Капачката която я сложих не е нова ще взема нова и ще видя как е .Антифриз не се губи.
Re: Подуване на маркуча след термостата
Публикувано: 16 яну 2013, 17:08
от KOss
За справка - като взимаш капачка трябва да е на 1.2bar. Може и да е малко по-малко (различните производители менят параметрите в малки граници на налягането за една и съща кола), но не ти препоръчвам да е на повече.
Re: Подуване на маркуча след термостата
Публикувано: 16 яну 2013, 19:02
от peigera
Колега съдейки по описанието на проблема.... си компетентен. Като за начало не е зле да провериш и армировката на маркуча (конците в него) дали е здрава. Естествено като за целта го подмениш с друг. Друго което мога да те посъветвам е да запалиш двигателя когато е студен с отворена капачка на разширителното казанче и да гледаш какво става като загрява автомобила. Да не би да става въпрос за накъсана армировка на маркуча и затова да се издува. Ако е гарнитура и от там изтърва компресия във водната система е логично когато загасиш двигателя въпросния цилиндър да се пълни с вода от охладителната система.
Re: Подуване на маркуча след термостата
Публикувано: 16 яну 2013, 20:11
от иво г. иванов
peigera написа:въпросния цилиндър
Колегата не е споменал проблемен цилиндър

Re: Подуване на маркуча след термостата
Публикувано: 17 яну 2013, 12:35
от kt315
При мен само че на 1.8 дизел за беше запушило маркучето от горната страна на термостата и от блока към разширителното казанче. А през него става обезвъздушаването. Надуваше дебелия маркуч към радиатора и като отворя капачката на разш.съд бълбукаше здраво. След като изчистих маркучето нещата се пооправиха. Е след няколко месеца смених и гарнитурата на главата

и всичко заспа. Тъй че според мен гарнитурата е тръгнала.
Re: Подуване на маркуча след термостата
Публикувано: 17 яну 2013, 16:59
от ЯЛТА
Дааа, може да направиш газов анализ на антифриза,- за наличие на компресионни газове в него.
Re: Подуване на маркуча след термостата
Публикувано: 18 яну 2013, 18:16
от baro
Здравейте колеги,има развитие по темата.Маркуча продължава да се надува и вече от тази вечер има и прекъсване.След повторен преглед на свещите установих кафяво-ръждив цвят на първи цилиндър и леко влажно бутало.Мотора ще се обезглавява.
Re: Подуване на маркуча след термостата
Публикувано: 20 яну 2013, 22:16
от иво г. иванов
peigera написа: Ако е гарнитура и от там изтърва компресия във водната система е логично когато загасиш двигателя въпросния цилиндър да се пълни с вода от охладителната система.
При първичният преглед /ако е имало такъв/, тази свещ, която споменаваш е била леко бяла.