Страница 1 от 1
Бавно загряване
Публикувано: 14 яну 2013, 10:19
от securityy
Здравейте, става въпрост за Ford Kuga 2011г. 2,0 TDCi мотор. Колата загрява доста бавно зимно време. Трябва да се покара повечко време за да вдигне 90 градуса. Това ми първият дизел и предполагам, че има вероятност да си е така, защото доколкото знам от други марки коли някои дизели са така. Също така като спра на място и пусна парното на мах почва леко да изстива, примерно сваля до 70 градуса някъде. Но при всички положения, на място няма загряване сутрин, трябва да се покара минимум 5-6км. В Мото Пфое не ми се ходи, защото знам какво ще последва като ида - сменяне на термостат, прегледи, 1-2 дни мотане и евентуално после, ако не се оправи - еми то си е така.
Също така някой ако знае дали колата няма подгряващи свещи на антифриза, както е на 1,9 TDI на Ауди и кога се включват тези свещи. Благодаря.
Re: Бавно загряване
Публикувано: 14 яну 2013, 10:50
от madboy
Много прилича на блокирал, в отворено положение, термостат.
Re: Бавно загряване
Публикувано: 14 яну 2013, 11:04
от sinnerman
Служебната фиеста 1.4 TDCI 1.4 2011г. е абсолютно по същия начин. Сутрин на място няма загряване. Трябва да тръгна извън града, за да загрее и парното да духа топло. Липсва и датчик за температирата на таблото. Като попадна в задръстване изстива и парното духа хладно. При колегите със същите фиести е идентично положението.
Re: Бавно загряване
Публикувано: 14 яну 2013, 11:15
от madboy
Демек това трябва да е нормално ли?!
Сега феновете ще почнат да се разширяват приказките: "Не стига, че не пали, пък и умираш от студ."
Не вярвам да е нормално, при условие че съм се возил на Фиеста 1,8D и на 2-3 минута вътре вече не се живее от жега.

Re: Бавно загряване
Публикувано: 14 яну 2013, 11:26
от securityy
Така е на по-старите дизели. Транзита е 2,5 D 93 година и е така. Стрелката не е мръднала, обаче парно има. При някои двигатели на Ауди гледам във форума е същото положение и мненията са спорни. Едни казват, че е нормално, други - не. Затова някой с този двигател (2,0 TDCi), ако може да се изкаже по въпроса ще съм благодарен. Преди карах служебен пикап Форд Рейнджър 2,5 TDCi и там пак загряваше много бавно, но си го обяснявам, че Рейнджъра е направен за по-тежки условия както през зимата, така и в големи жеги и е нормално да загрява по-бавно. Аудитата и френските доколкото знам имат като екстра подгряващи свещи на антифриза, но при ауди се включват само при определени условия (напр. като пуснеш макс. обдухване на стъклото). Затова и питах дали някой не знае дали нямам такова нещо. Все пак TDCi-то е с голямо КПД и не се отделя толкова много топлина като бензините и старите дизели предполагам.
Re: Бавно загряване
Публикувано: 14 яну 2013, 15:50
от matorsko6
има два варианта.ако автомобила не е произведен фабрично с парно то той няма да има парно но двигателя ще си загрява бързо и нормално до 100 градуса среднно както са го създали в завода.втория вариант е когато колата е произведена така., че да е топло в купето зимно време в смисъл да караш по потник както е за нашите условия .когато парното не е достатъчно топло и стрелката на температурата рязко спада когато се кара по инерция и се качва когато се кара на скорост и в обороти то със сигурност един от термостатите е заминал.когато стрелката е в нормален диапазон а парното е хладко тогава има запушване по системата.с две думи ако всичко е наред трябва да е жега независимо дали е дизел или бензин, дали е стара или нова.в моето мондео ТДЦИ не се диша след 7 мин. каране в обороти или след 15 мин. каране по инерция което е нормално.
Re: Бавно загряване
Публикувано: 14 яну 2013, 16:07
от diesel1.6
На север, в Русия, при температури под -15 парното на модерните дизели често не сработва. Чел съм коментар в новините. Слагат картон пред радиатора, ако карат само градско и без натоварване.
Re: Бавно загряване
Публикувано: 14 яну 2013, 16:07
от MapTo_D
Ами да се включа и аз, 5та година карам Фокуса от подписа и още от самото начало в голям студ загрява бавно - да, парно има но стрелката трудно отива на 12 часа в градски условия. Ако не е напълно загряла по светофари стрелката се връща леко към началната позиция, но стигне ли един път нормална температура няма мърдане вече. Иначе аз имам свещи за подгряване на антифриза, но дали работят не се знае /бях чул, че самите свещи се развивали страшно трудно и май се сменял целия модул като цената била доста стабилна/, знам само, че ако ми е замръзнало стъклото или ако е затрупано със сняг, като пусна парното на 3-та степен и е на положение да обдухва стъклото, на 2-3-та минута почва да топи всичката гняс.
Re: Бавно загряване
Публикувано: 18 яну 2013, 15:18
от aspasia
Аз съм с бензинов Фокус 1999г колата загрява много бързо и стига 90 градуса но като спра на светофар и пусна парното температурата пада и стрелката отива към 50-60 градуса. Но по време на движение няма проблем даже с пуснато парно си седи закотвена и ми се струва че парното не е много топло ако някой знае защо така става да сподели!
Re: Бавно загряване
Публикувано: 19 яну 2013, 12:21
от kserx76
аз съм с мондео 2,0 136кс термостата ми със сигурност не работи пробвал съм,сложих на радиатора онова мекото покритие бялото което слагат на новите телевизори за опаковка, при градксо каране с изключено парно стига стелката на 12часа след 2-3 километра,когато е пуснато парното стелката се връща точно на границата на белия секстор и нормал
Re: Бавно загряване
Публикувано: 19 яну 2013, 14:05
от aspasia
kserx76 написа:аз съм с мондео 2,0 136кс термостата ми със сигурност не работи пробвал съм,сложих на радиатора онова мекото покритие бялото което слагат на новите телевизори за опаковка, при градксо каране с изключено парно стига стелката на 12часа след 2-3 километра,когато е пуснато парното стелката се връща точно на границата на белия секстор и нормал
То и при мене е така само на място като работи двигателя с пуснат вентилатор става така иначе като съм в движение стелката си показва нормално иначе ако е термостата е лесно 20 лв е wahler работа за 30 минути!
Re: Бавно загряване
Публикувано: 19 яну 2013, 14:47
от radorecord
Да искажа и аз.Баща ми кара мондео тдци 2001,115к.с.
Сутрин особено сега в студеното в града,няма загряване(достигане на оптимална Т.)
До работа от вкъщи са 9-10км.Чак тогава стрелката е около 11 часа и започва да духа прилично топло.
Като тръгнем на дълго извън града след 10-ия км. стрелката застава на 12 часа и няма мърдане повече от там.
Re: Бавно загряване
Публикувано: 19 яну 2013, 19:33
от atanas76
Здравейте!От два месеца притежавам фокус 1 1.8 16v бензин. В града се кара на разстояние 6-7 километра и вдигаше по показание в теста 55-60 градуса и не и обърнах внимание но като взе да гори 14 на сто ужас.При първото излизане извън града стрелката заби долу и 9 на 100. Последва смяна на термостата (валео на 89 градуса)и всичко е наред 3-4 км- 90 градуса. Стария термостат беше на 92 градуса и беше блокирал в отворено положение.
Re: Бавно загряване
Публикувано: 22 яну 2013, 19:41
от freeqwerty
Аз преди смяната на термостата фордчето гълташе бензин 14-15 /100 Софийско. След смяната на термостата,че не загряваше на 90 градуса,а на 35-40,а сега вече си загрява нормално ,разхода падна на 9.3/100. 148 kкм. със 16 литра бензин.