мнение относно Zetec моторите
-
- потребител
- Мнения: 112
- Регистриран: 20 ное 2012, 19:10
- Модел на автомобила: fiesta 1.25z tech
- Status: Извън линия
мнение относно Zetec моторите
моля дайте мнеие за З Тека на колко км издухват при зверска експуатация/предполагам че повечето са така/
дефекти някакви дават ли?/чувал съм че фокуса му давали система за смазване на клапаните ако има газ/?
какви мотори са/чух че били на мазда/
и в ауто дата дават за 1.8 три модификации 105к.с 115к.си 136к.с каква е разликата и как да разбера кой колко коня е в моргата става въпрос /Смятам да си взема един мотор + копм/ако намеря евтин в моргите че ги има доста и искам да сложа най-големия ако намеря разбира се но мисля че не се различават външно/ Благодаря ви
дефекти някакви дават ли?/чувал съм че фокуса му давали система за смазване на клапаните ако има газ/?
какви мотори са/чух че били на мазда/
и в ауто дата дават за 1.8 три модификации 105к.с 115к.си 136к.с каква е разликата и как да разбера кой колко коня е в моргата става въпрос /Смятам да си взема един мотор + копм/ако намеря евтин в моргите че ги има доста и искам да сложа най-големия ако намеря разбира се но мисля че не се различават външно/ Благодаря ви

Последна промяна от paci на 09 яну 2013, 12:22, променено общо 1 път.
Причина: заглавието
Причина: заглавието
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: мнение относно Z-Teck моторите
Зетек имат няколко модификации и ре-брандиране, кажи за какъв модел, модификация и година питаш и ще ти кажа.
Иначе най-общо Зетек от 1992 до 1995 е този с алуминиев капак, на който пише DOHC - единствения му "проблем" много грубо казано е т.нар. 'залепващи клапани', който се случва при нови мотори, които се карат с масло по-гъсто от 5W30, примерно 10W40 и то пак се случва рядко, а да речем над 100к км няма такъв проблем.
Зетек-Е е същия двигател, само че с 'поправен' този проблем. От 1995 до 1998 се води. С алуминиев капак, на който вместо DOHC пише Zetec16v за да се различава от предния. И двата двигателя са с хидравлични повдигачи.
След това следващия Зетек от 1998 е т.нар. Duratec и е с черен капак на клапаните - като цяло много прилича на предния, има и взаимозаменяеми части и компоненти, но основната разлика е, че е с твърди повдигачи на клапаните вместо хидравлични.
За мен ако е добре гледан и добре ремонтиран/поддържан двигателя е много много идиото-устойчив.
Двигателите не са на Мазда - в някои Мазди слагат този Фордов двигател, по-точно първите два, за третия не съм сигурен.
Двигателя 1.8 105/115/130 коня е еднакъв, разликата 105-115 е в разпределителните валове и компютъра(?), разликата 115-130 е в разпределителните валове, дросела (и колектора?), МАФ-а и компютъра. Ако ще присаждаш такъв двигател в друга кола трябва компютъра да е от кола без фабричната система против кражба.
До момента не знам за човек с проблем в клапаните на газ при първите 2 мотора, когато сменях гумичките на клапаните на една глава видях и защо е трудно това да стане. За Фокусите, които са с 3-я двигател с твърди повдигачи мисля, че е различно и съм чувал, че може да има проблем, но нямам повече ясна представа.
Иначе най-общо Зетек от 1992 до 1995 е този с алуминиев капак, на който пише DOHC - единствения му "проблем" много грубо казано е т.нар. 'залепващи клапани', който се случва при нови мотори, които се карат с масло по-гъсто от 5W30, примерно 10W40 и то пак се случва рядко, а да речем над 100к км няма такъв проблем.
Зетек-Е е същия двигател, само че с 'поправен' този проблем. От 1995 до 1998 се води. С алуминиев капак, на който вместо DOHC пише Zetec16v за да се различава от предния. И двата двигателя са с хидравлични повдигачи.
След това следващия Зетек от 1998 е т.нар. Duratec и е с черен капак на клапаните - като цяло много прилича на предния, има и взаимозаменяеми части и компоненти, но основната разлика е, че е с твърди повдигачи на клапаните вместо хидравлични.
За мен ако е добре гледан и добре ремонтиран/поддържан двигателя е много много идиото-устойчив.
Двигателите не са на Мазда - в някои Мазди слагат този Фордов двигател, по-точно първите два, за третия не съм сигурен.
Двигателя 1.8 105/115/130 коня е еднакъв, разликата 105-115 е в разпределителните валове и компютъра(?), разликата 115-130 е в разпределителните валове, дросела (и колектора?), МАФ-а и компютъра. Ако ще присаждаш такъв двигател в друга кола трябва компютъра да е от кола без фабричната система против кражба.
До момента не знам за човек с проблем в клапаните на газ при първите 2 мотора, когато сменях гумичките на клапаните на една глава видях и защо е трудно това да стане. За Фокусите, които са с 3-я двигател с твърди повдигачи мисля, че е различно и съм чувал, че може да има проблем, но нямам повече ясна представа.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: мнение относно Z-Teck моторите
Не знам, за другите Zetec-двигатели, но този, който са монтирали в моята Фиеста е на Мазда 121. Дори в Сопот има една Мазда 121, която се различава на външен и вътрешен вид от Фиеста МК4 само по емблемите. 

Този Zetec също няма проблеми с клапаните при използване на газ.


Този Zetec също няма проблеми с клапаните при използване на газ.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: мнение относно Z-Teck моторите
А случайно да знаеш че Мазда беше кооперирана с Форд дълго време. Поради тази причина е с двигател Форд, а не обратното.dimkar написа:Не знам, за другите Zetec-двигатели, но този, който са монтирали в моята Фиеста е на Мазда 121.
Как може да си го помислиш само,- Форд с мотор от Мазда.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: мнение относно Z-Teck моторите
Доколкото знам, този Zetec S на FIESTA MK4 е съвместна разработка на FORD и YAMAHA.

- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: мнение относно Z-Teck моторите
Ами, мисля си го. Като го закачат на компютър излиза Мазда 121, а не Форд. И да, знам, че Мазда беше кооперирана с Форд дълго време.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: мнение относно Z-Teck моторите
Де да бяха взели моторите на Мазда...ама не са...
Всеки един от Зетек моторите,при нормална поддръжка има ресурс поне 400-450 хиляди км преди да се наложи да го отвориш за ремонт по буталната група.Нормална...значи да не се кара като на война и да му се сменява маслото навреме.У нас идват на около 300...
Калпани, гумички на клапани,гарнитура на глава и течове от където се сетиш не влизат в групата на основните ремонти така или иначе.
Всеки един от Зетек моторите,при нормална поддръжка има ресурс поне 400-450 хиляди км преди да се наложи да го отвориш за ремонт по буталната група.Нормална...значи да не се кара като на война и да му се сменява маслото навреме.У нас идват на около 300...
Калпани, гумички на клапани,гарнитура на глава и течове от където се сетиш не влизат в групата на основните ремонти така или иначе.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: мнение относно Z-Teck моторите
Като го закачат на компютър излиза софтуера, а не кой е конструирал мотора, излиза програмното управление. Това е объркващото.dimkar написа:Ами, мисля си го. Като го закачат на компютър излизаМазда121
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- paci
- Модератор
- Мнения: 7886
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня - Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: мнение относно Z-Teck моторите
http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=137371
Хора всякакви, индивидуални случай и различни мнения колкото искаш.
Аз лично доволен от моята. И на "война" е карана
Някакви сериозни ядове не съм имал.
Даже не знам в града дали има човек който да ми свърши работа ако имам проблем по мотора.
Един човечец в СБА дето ми смени ремъка когато я купих. Скоро стигам километрите за нова смяна, ядове няма.
Обтегач на пистовия ремък чупих. Ама преди да се счупи доста блъска, защото климатика бил празен, а МП искаха да ми сменят всичко по пътя на пистовия ремък.
Оказа се празен климатик и трябваше сам да си поставям диагнози и да казвам какво искам да ми се прави по колата .... МП ...
На стара кочина няма какво да й търсиш технологичен проблем.
S_C го каза! Зависи на какво ще попаднеш, как е експлоатиран.
Хора всякакви, индивидуални случай и различни мнения колкото искаш.
Аз лично доволен от моята. И на "война" е карана

Някакви сериозни ядове не съм имал.
Даже не знам в града дали има човек който да ми свърши работа ако имам проблем по мотора.
Един човечец в СБА дето ми смени ремъка когато я купих. Скоро стигам километрите за нова смяна, ядове няма.
Обтегач на пистовия ремък чупих. Ама преди да се счупи доста блъска, защото климатика бил празен, а МП искаха да ми сменят всичко по пътя на пистовия ремък.
Оказа се празен климатик и трябваше сам да си поставям диагнози и да казвам какво искам да ми се прави по колата .... МП ...
На стара кочина няма какво да й търсиш технологичен проблем.
S_C го каза! Зависи на какво ще попаднеш, как е експлоатиран.
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: мнение относно Zetec моторите
ZETEC-SE е разработка на Форд, Мазда и Ямаха. Мисля че кубатурите до 1.7 16V включително. ZETEC-E, а и първия Зетек отдавна са се доказали. С изключение на "залепващия" проблем с клапаните на първата серия. Идиотоустойчив мотор бих казал, чупих кутии (поредната е на път), изтезавам го как ли не и мотора няма признаци за проблем все още (редовно го проверявам). Естествено не го оставям без редовната (даже бих казал доста честа) смяна на всички консумативи.
-
- потребител
- Мнения: 362
- Регистриран: 08 фев 2011, 12:14
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 2005 sold, Fusion 1.4 TDCI 2009 sold, Focus 1.6 Ecoboost 2012 sold, Volvo V60 2016, Toyota LC120 2008
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: мнение относно Z-Teck моторите
The Mazda L-series is a mid-sized inline 4-cylinder gasoline engine ranging in displacements from 1.8L to 2.5L. Introduced in 2001, they are the evolution of the cast-iron block F-engine. This engine is designed by Mazda and is also used by Ford as their 1.8L to 2.5L 'Duratec' world engine.S_C написа:Де да бяха взели моторите на Мазда...ама не са...
Всеки един от Зетек моторите,при нормална поддръжка има ресурс поне 400-450 хиляди км преди да се наложи да го отвориш за ремонт по буталната група.Нормална...значи да не се кара като на война и да му се сменява маслото навреме.У нас идват на около 300...
Калпани, гумички на клапани,гарнитура на глава и течове от където се сетиш не влизат в групата на основните ремонти така или иначе.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_L_engine
Форд използува Мазда мотори.
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: мнение относно Zetec моторите
ЯЛТА написа:Като го закачат на компютър излиза софтуера, а не кой е конструирал мотора, излиза програмното управление. Това е объркващото.
М-да-а, като гледам, май не само соофтуерът е на Мазда, ами и хардуера.HACKO написа:http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Zetec_engine

Явно са го взели, колега.S_C написа:Де да бяха взели моторите на Мазда...ама не са...

А ето такава Mazda 121 има в Сопот, само че е черна. http://en.wikipedia.org/wiki/File:Mazda ... %BCrer.jpg. Двигателят и е същия, като на моята Фиеста.
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: мнение относно Zetec моторите
Не са чисто маздови мотори, но да, разработени са съвместно с мазда и ямаха. И им личи. Много от нещата в тези мотори ми напомнят много повече за японка отколкото за немкиня. А и Форд и Мазда отдавна са известни с общите си разработки. Примерно - Форд Проб и Мазда 626 Купе, идентични автомобили, само купето визуално и интериора са им различни. 

-
- потребител
- Мнения: 362
- Регистриран: 08 фев 2011, 12:14
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 2005 sold, Fusion 1.4 TDCI 2009 sold, Focus 1.6 Ecoboost 2012 sold, Volvo V60 2016, Toyota LC120 2008
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: мнение относно Zetec моторите
Дуратек моторите след 2001 са абсолютно еднакви - от един завод излизат 

-
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 01 юни 2012, 17:16
- Модел на автомобила: Фиеста
- Status: Извън линия
Re: мнение относно Zetec моторите
Тази Мазда 121 ли е Фиеста?
http://postimage.org/gallery/4j8uf90w/
http://postimage.org/gallery/4j8uf90w/
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: мнение относно Zetec моторите
Мазда 121
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта