FOCUS 1.6 ZETEC проблем има, решение НЕ!!! Проблема е решен
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 19 дек 2012, 15:47
- Модел на автомобила: focus 1.6 16v
- Status: Извън линия
FOCUS 1.6 ZETEC проблем има, решение НЕ!!! Проблема е решен
Здравейте колеги,
присъединих се и аз към последователите на сър Хенри Форд, но за жалост темата с която влизам във форума е свързана с проблем.
От както застудя колата ми играе по нервите а и по джоба, дето казват форд и циганин зимно време неработят и моита кола да не чуе нещо.
Та на студен двигател няма мощност или по скоро ми е бедна горивната смес защото на студен двигател като подам газ вместо да се изфорсира тя глъхне и ако не си махна крака от педала ще изгасне. При плавно, но много плавно натискане на педала първоначално се замисля но след това вдига обороти. Този напръв поглед лесно видим проблем се оказа много трудно решим защото първо отидох на един диагностик които ми каза че колата си е добре няма грешки и прочие но тои се съмнявал ( бил почти сигурен ) в дебитомера. ОК купих дебитомер смених го но .... проблема си остана. Отидох в сервиз там казаха че е някакво моторче показаха ми го седи зад колекторните тръби и регулирало оборотите. Оправиха(или смениха) и него. За жалост проблема си остана. От вчера колата е в мото пфое кадето също направиха диагностига и там остана една нощ за да я пробват на сутринта при студен двигател. Преди малко ми се обадиха и ми казаха че проблема според тях е в ламбда сондата и то първата, доколкото разбрах са две. искат 370лв за сонда, чакане защото е с поръчка и после и цена за ремонт. Но на мен ми писна вече и несъм сигурен дали проблема няма да си остане и след като дам поредните 500лв за ремонт.
Затова се обръщам към вас с молба за помощ ако някои е имал подобен проблем или пък знае решение да помага че ми писна да съм притежател на форд но не и да карам форд.
Благодаря предварително!!!
присъединих се и аз към последователите на сър Хенри Форд, но за жалост темата с която влизам във форума е свързана с проблем.
От както застудя колата ми играе по нервите а и по джоба, дето казват форд и циганин зимно време неработят и моита кола да не чуе нещо.
Та на студен двигател няма мощност или по скоро ми е бедна горивната смес защото на студен двигател като подам газ вместо да се изфорсира тя глъхне и ако не си махна крака от педала ще изгасне. При плавно, но много плавно натискане на педала първоначално се замисля но след това вдига обороти. Този напръв поглед лесно видим проблем се оказа много трудно решим защото първо отидох на един диагностик които ми каза че колата си е добре няма грешки и прочие но тои се съмнявал ( бил почти сигурен ) в дебитомера. ОК купих дебитомер смених го но .... проблема си остана. Отидох в сервиз там казаха че е някакво моторче показаха ми го седи зад колекторните тръби и регулирало оборотите. Оправиха(или смениха) и него. За жалост проблема си остана. От вчера колата е в мото пфое кадето също направиха диагностига и там остана една нощ за да я пробват на сутринта при студен двигател. Преди малко ми се обадиха и ми казаха че проблема според тях е в ламбда сондата и то първата, доколкото разбрах са две. искат 370лв за сонда, чакане защото е с поръчка и после и цена за ремонт. Но на мен ми писна вече и несъм сигурен дали проблема няма да си остане и след като дам поредните 500лв за ремонт.
Затова се обръщам към вас с молба за помощ ако някои е имал подобен проблем или пък знае решение да помага че ми писна да съм притежател на форд но не и да карам форд.
Благодаря предварително!!!
Последна промяна от b_tzenev на 22 дек 2012, 17:17, променено общо 1 път.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: FOCUS 1.6 ZETEC проблем има, решение НЕ!!!
Моите уважения към МП, ама това не е от Ламбдата, колкото и да им се иска да ти пропадат такава, така и иначе първите минути (докато не загрее) не работи. Компютъра не разбира, че колата е студена и затова не обогатява сместа. Най-вероятна причина е повреден температурен датчик, този който дава информация на компютъра, различен е от този който управлява стрелката на таблото. Не знам на Зетека къде точно се намира и какви стойности трябва да дава. По принцип на диагностика трябва да се вижда какво подава ако се гледа.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 19 дек 2012, 15:47
- Модел на автомобила: focus 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: FOCUS 1.6 ZETEC проблем има, решение НЕ!!!
Забравих да напиша в първия пост но на една от всичките диагностики го гледаха този датчик и казаха че е добре иначе и там първото закоето се хванаха беше това, несъм го сменял но на компютъра с които я диагностицираха излезе че с температурния датчик всичко е ОК.
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: FOCUS 1.6 ZETEC проблем има, решение НЕ!!!
На твое място бих си почистил дросела. Още повече, че не струва нищо.
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 19 дек 2012, 15:47
- Модел на автомобила: focus 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: FOCUS 1.6 ZETEC проблем има, решение НЕ!!!
Колеги, сега си взех колата от МП но според мен и те нямат идея защото ми казаха че ламбда сондата трябва да се смени но е много вероятно проблема да остане и след подмяната трябвало отново да тестват студения старт защото било много вероятно да се окаже че има и друг проблем, което ме навежда на мисълта че и те просто нацелват. Дадоха ми също съвет да ходя някаде на ултразвук да ми почистят дюзите защото те нямат вана с ултразвук. Колата няма АГУ и никога не е имала така че според мен небитрябвало дюзите да се запушат.
п.с.
погледнах какво е това дроселна клапа в интернет и разбрах че това е моторчето за което говорих по рано т.е. то вече е проверено от поредният сервиз в които ходи колата.
п.с.
погледнах какво е това дроселна клапа в интернет и разбрах че това е моторчето за което говорих по рано т.е. то вече е проверено от поредният сервиз в които ходи колата.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: FOCUS 1.6 ZETEC проблем има, решение НЕ!!!
Всеки от споменатите елементи набива грешка в компютъра. Все пак е Фокус т.е. с новите компютри. Особено за ламбда сондата. А дори и да няма диагностика - и малоумен може да провери дали работи добре. Вече бесовете ме хващат само като чуя да се споменава диагностика в Мото-Пфое, където по принцип трябва да имат най-точната техника за всеки автомобил със синя емблема дето леко завъртяно пише Ford и не разбирам как може да работят хора там, на които се дават добри пари и не могат на вързано куче храна да дадат.
Така че такива като "смятали били че е ламбда сондата" - да не пипат повече и колата така както си я вкарал - така да ти я дадат, без промяна в това как работи в сравнение с това както си я вкарал или поне не по-зле. Защото някои дръвници свалят здрава, качват неработеща и казват "ааа май ей там е проблема.." - е като е "май" айде довиждане. Ламбда сонда може да си намериш от някоя морга от ударен фокус и от последните тука години (аз на стария ми ескорт 1993 сложих от фокус 2008 - в момента е на сегашния ми ескорт и работи на 6)
Температурния датчик може да се провери лесно ако се има доверие на показанието за температура на двигателя на таблото, който взима информация от друг датчик под този за компютъра, маха му се буксата и се мери съпротивлението му и се сравнява с данните в Аутодата, може и да се мери напрежението, което връща към компютъра при закачена букса с пробиване с безопасна игла на връщащия проводник - включва перка при около 0.47-0.5в. А най-точния начин е да се свали и в една тенджера или канче с един от ония големите термометри да се провери съпротивлението му при съответна температура.
Всеки един датчик по двигателя има начин да се провери дали работи и без наличието на компютър за диагностика.
Защо не потърсиш fordmaniac тук във форума и да отидеш при него да ти види колата
Така че такива като "смятали били че е ламбда сондата" - да не пипат повече и колата така както си я вкарал - така да ти я дадат, без промяна в това как работи в сравнение с това както си я вкарал или поне не по-зле. Защото някои дръвници свалят здрава, качват неработеща и казват "ааа май ей там е проблема.." - е като е "май" айде довиждане. Ламбда сонда може да си намериш от някоя морга от ударен фокус и от последните тука години (аз на стария ми ескорт 1993 сложих от фокус 2008 - в момента е на сегашния ми ескорт и работи на 6)
Температурния датчик може да се провери лесно ако се има доверие на показанието за температура на двигателя на таблото, който взима информация от друг датчик под този за компютъра, маха му се буксата и се мери съпротивлението му и се сравнява с данните в Аутодата, може и да се мери напрежението, което връща към компютъра при закачена букса с пробиване с безопасна игла на връщащия проводник - включва перка при около 0.47-0.5в. А най-точния начин е да се свали и в една тенджера или канче с един от ония големите термометри да се провери съпротивлението му при съответна температура.
Всеки един датчик по двигателя има начин да се провери дали работи и без наличието на компютър за диагностика.
Защо не потърсиш fordmaniac тук във форума и да отидеш при него да ти види колата

Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: FOCUS 1.6 ZETEC проблем има, решение НЕ!!!
И аз съм за некоректни данни от датчика за температурата. Показва по ниски стойности и прави обеднена горивна смес .затова глъхне при рязко подаване на газ при студен мотор.Когато загрее проблема почти не се усеща Имал съм този проблем само че на Рено 21 ПРи замерване на датчика постоянно менеше съпротивлението и объркваше компа
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: FOCUS 1.6 ZETEC проблем има, решение НЕ!!!
В крайна сметка този датчик за температура едва ли струва повече от 10-20 лв , вместо да го мери направо може да го смени с нов дори профилактично.Той за да се премери трябва да се свали цялата му характеристика , което е почти невъзможно в домашни условия , а и безмислено ако цената му е символична.
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: FOCUS 1.6 ZETEC проблем има, решение НЕ!!!
52 лв струваше като се интересувах по един мой проблем. Това е за оригинален, алтернативния беше 10 лв по малко. Това беше преди 2-3 години сега не му знам цената но няма да е по ниска. Вземете го премерете с един мултимер и ще си каже дали дава грешни стойности.
Не му е чак толкова сложна характеристиката
20 С - 34000 ома
85-90 С - 1300 ома
Това са му стойностите които трябва да са нормални според ауто дата.
Този датчик (CHT - Cylinder head temperature) не се намира на термостатното тяло както е при мондео, намира се зад първи цилиндър до алтернатора.
Не му е чак толкова сложна характеристиката

20 С - 34000 ома
85-90 С - 1300 ома
Това са му стойностите които трябва да са нормални според ауто дата.
Този датчик (CHT - Cylinder head temperature) не се намира на термостатното тяло както е при мондео, намира се зад първи цилиндър до алтернатора.
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: FOCUS 1.6 ZETEC проблем има, решение НЕ!!!
Темп. датчика за контрола на сместа ти е около 30-35лв прилично качество. Излизала ли ти е грешка MAP сензор на диагностиката?
П.П.: При проблеми със сместа, особено бедна, на диагностика трябва да покаже че има детонации, този мотор има датчик за детонации.
П.П.: При проблеми със сместа, особено бедна, на диагностика трябва да покаже че има детонации, този мотор има датчик за детонации.
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 19 дек 2012, 15:47
- Модел на автомобила: focus 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: FOCUS 1.6 ZETEC проблем има, решение НЕ!!!
Ще го сменя датчика за да пробвам. На диагностика излиза само стар проблем в ланда сондата. Незнам какво означава стар проблем или по скоро ми казаха че има стара грешка в ланда сондата която изтриха. други грешки няма. Диагностиките са правени , едната при квартален майстор за които има само добри отзиви, а другата както вече споменах в МП. Интересното е че при първата диагностика уж изтриха грешката в ламбда сондата но и в МП също я хванаха тази грешка. Ако съм сигурен в ламбдата ще я сменя и нея веднага само да се свърши драмата но по думите на хората от МП останах с убеждението че проблема няма да се реши. До колкото прочетох за тези сонди те участват при топъл двигател а при мен проблема е при студен такъв.
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: FOCUS 1.6 ZETEC проблем има, решение НЕ!!!
Нищо не му пречи първо да го премери, тия 35 или 50 лв за какво да ги дава.
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 19 дек 2012, 15:47
- Модел на автомобила: focus 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: FOCUS 1.6 ZETEC проблем има, решение НЕ!!!
Поръчах температурния датчик към 16:00 часа ще е при мен. Цената със всичките отстъпки е около 20лв. Ще пиша какво е станало. За да помогна и на други с моите проблеми ще кажа че се намира зад 1=ви цилиндър от страната на алтернатора като е забоден в главата.
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: FOCUS 1.6 ZETEC проблем има, решение НЕ!!!
Така де нали го изяснихме товаurgan написа:Този датчик (CHT - Cylinder head temperature) не се намира на термостатното тяло както е при мондео, намира се зад първи цилиндър до алтернатора.


- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: FOCUS 1.6 ZETEC проблем има, решение НЕ!!!
Ако решиш да смениш ламбдата можеш да си вземеш универсална такава на NGK. Идват на много добра цена и качеството е на добро ниво. Може и Бош универсалка, но ще е малко по-скъпа (като цяло разликата не е голяма). Кажи като смениш датчика какъв е резултата. 

-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 19 дек 2012, 15:47
- Модел на автомобила: focus 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: FOCUS 1.6 ZETEC проблем има, решение НЕ!!!
Колеги ПРОБЛЕМА Е РЕШЕН!!!
В краина сметка се оказа датчика за които говорихме а именно CHT но местоположението на този датчик се оказа не както казахме по рано зад първи цилиндър, там се намира друг датчик които следи за местоположението на клапаните или буталата ако правилно съм разбрал. Датчика за температура на главата се намира точно между 2-ра и 3та свещ. т.е. премахва се капака които покрива свещите и отдолу се намира датчика, неудобното е , че за смяната му е небходим много дълъг глух ключ 19. но след смяната плоблема се реши. Само незнам как 2 диагностики и 3 сервиза неможаха да хванат този според мен не толкова сложен проблем.
Поздрави на всички и Весели празници!!!
В краина сметка се оказа датчика за които говорихме а именно CHT но местоположението на този датчик се оказа не както казахме по рано зад първи цилиндър, там се намира друг датчик които следи за местоположението на клапаните или буталата ако правилно съм разбрал. Датчика за температура на главата се намира точно между 2-ра и 3та свещ. т.е. премахва се капака които покрива свещите и отдолу се намира датчика, неудобното е , че за смяната му е небходим много дълъг глух ключ 19. но след смяната плоблема се реши. Само незнам как 2 диагностики и 3 сервиза неможаха да хванат този според мен не толкова сложен проблем.
Поздрави на всички и Весели празници!!!
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: FOCUS 1.6 ZETEC проблем има, решение НЕ!!! Проблема е решен
Проблема не е толкова прост както си мислиш и е много трудно да се хване с диагностика Той не е отказал напълно а просто си мени параметрите безразборно и затова е трудно да бъде хванат
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: FOCUS 1.6 ZETEC проблем има, решение НЕ!!! Проблема е решен
Затова освен да се гледа тъпо в монитора на тестера и да чакаш да ти каже какво и е на колата, трябва да се мисли. Обаче затова трябва да се знае какво се случва в двигателя при различни режими.cvetan.cenkov написа:Проблема не е толкова прост както си мислиш и е много трудно да се хване с диагностика Той не е отказал напълно а просто си мени параметрите безразборно и затова е трудно да бъде хванат
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 70
- Регистриран: 22 юли 2009, 02:24
- Модел на автомобила: Focus mk1 1.6 SE
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: FOCUS 1.6 ZETEC проблем има, решение НЕ!!! Проблема е решен
Преди месец и аз имах проблем с този датчик, но по друго отношение. Знаех за него, че дава температурата на двигателя към компа. След няколко опита да се оверя, че е повреден точно той не се предаде. Държисе като чисто нов и показваше корекно стойноста на температурата в тест режима на таблото. Проблемът ми беше 10-15 sec след стартиране на двигателят се включваха вентилаторите на радиатора и съответно имах постоянна работа на вентилаторите. Като сменях датчика видях, че той има 4 кабелчета. Помислихси че същият отговаря и за други неща освен пускането на вентилаторите. Даже си мислех, че не е там проблема, но реших от там да почна и стана работата. Това ме наведе на мисалта, че той не е изгорял на пълно, а си променя стойностите. Кой знае?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта