Може ли да се блокира двумасов маховик за да стане едномасов

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Може ли да се блокира двумасов маховик за да стане едномасов

Мнение от diesel1.6 » 28 сеп 2012, 12:16

Един познат има някакви проблеми с двумасов маховик и ще отида да огледам и да помогна в търсенето на решение. Чудя се дали не може да се блокира двумасовия маховик? Отбелязвам, че феродовият диск е с демпферни пружини - дали е като съответния при варианта с обикновен маховик ще проверим.
Самото блокиране как ще стане ще разберем като разглобим тези дни.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Може ли да се блокира двумасов маховик за да стане едномасов

Мнение от opex » 28 сеп 2012, 14:03

аз първо смятам, че този тип маховик да се нарича двумасов е глупаво за което не си виновен ти де, а хората, от които си го научил. Маховика е 'демпферен'.
Не може да се блокира, може да се махне и да се сложи обикновен маховик. Като предполагам (само), че ще трябва да се сложи и съединител за такъв. А ефекта от това какъв ще е ще трябва да се установи тепърва или чете по чужди форуми, където вече е обсъдено/правено.
---------------
През тази дилема минах, когато трябваше да се сменя същия на бмв-то, е46 320д 136кс. Имаше много мнения от това, че няма да се усети разлика, през това, че малко повече ще се усещат вибрации, до често 'заминаване' на тампоните на двигателя и заминаване на скорости.
В крайна сметка джобовете олекнаха с 2000лв и всичко е така, както трябва да е.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Може ли да се блокира двумасов маховик за да стане едномасов

Мнение от diesel1.6 » 28 сеп 2012, 16:57

Свален е, може да се блокира, но се оказа че монтьорите са се "объркали" и "по грешка" трябваше да се дадат едни 2200 лв.
Повредата е другаде в нашия случай, поправят я втори път... нямам думи.
Маховикът е и двумасов - използва се инерционният момент и на двете отделни части, масата му е разделена между тях двете и т.н. В крайна сметка е и поглъщащ вибрациите.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2048
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Може ли да се блокира двумасов маховик за да стане едномасов

Мнение от OgiDogi » 28 сеп 2012, 21:28

opex написа:аз първо смятам, че този тип маховик да се нарича двумасов е глупаво за което не си виновен ти де, а хората, от които си го научил. Маховика е 'демпферен'...
Маховикът е точно "двумасов" и се състои от два отделни диска (всеки със собствена маса), между които са вградени демпферни пружини, за по-плавно предаване на въртящият момент от водещият към водимия диск. Точно инерцията на масата на водимият диск мачка пружините и погасява резките промени в ъгловата скорост на водещият, които се получават при всяка експлозия в цилиндрите.
Ето и първият резултат от гугльо за "dual mass flywheel".
По този начин, на теория се "пази" скоростната кутия и задвижването на колелата от високочестотните вибрации на двигателя. По-евтино е да смениш двумасов маховик, отколкото цяла скоростна кутия.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Може ли да се блокира двумасов маховик за да стане едномасов

Мнение от opex » 29 сеп 2012, 13:51

забелязал съм, че имам периоди, в които пиша доста тъпи неща
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13108
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Може ли да се блокира двумасов маховик за да стане едномасов

Мнение от HACKO » 29 сеп 2012, 14:05

А според мене и двете названия са верни. Аз предпочитам да го наричам "Демпферен", каквато е и функцията му.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2048
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Може ли да се блокира двумасов маховик за да стане едномасов

Мнение от OgiDogi » 29 сеп 2012, 17:44

HACKO написа:А според мене и двете названия са верни. Аз предпочитам да го наричам "Демпферен", каквато е и функцията му.
И все пак, на немски Dämpfer е устройство за погасяване на кинетичната енергия, чрез превръщането и в някакъв друг вид, например топлинна. Пример за подобни устройства - хидравлични или пневматични цилиндри, известни като "амортисьори" - кинетичната енергия смачква флуида, при което повишава температурата му, а корпусът на устройството отдава топлината на околната среда. При двумасов маховик, кинетичната енергия не се преобразува в друг вид, а се акумулира в пружината и се отдава пак като кинетична. По-скоро неправилното в случая е разширената употреба на термина Dämpfer за всякакъв вид "успокоители".

Тъй де, много надалеч от темата кривнахме :D

Наскоро едни хитреци се опитваха да правят рекламация на комплект съединител на Laguna II - сменили за по-евтино предписаният от производителя съединител с двумасов маховик с обикновен, ама май не им харесало как потегля колата и обвиняваха съединителя. Тресял бил, тракал нещо..., ама к'ви са тия от Рено, дето сложили толкова скъп съединител...
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта