Много упорит проблем с бензинов маркуч в резервоара на Фокус
Публикувано: 26 авг 2012, 03:09
Здравейте колеги,
имам много упорит проблем с бензинов маркуч в резервоара на Ford Focus 74kW 1.6i 16v 2001г.
Вече 5! пъти я карам при един майстор, който не може да отстрани проблема.
А той почна може би откакто я взех преди няколко години - палеше на 2-3-4 завъртане на стартера.
Докато преди вече станаха 2 месеца изведнъж с мъка запали и при потегляне веднага гаснеше.
Добре че имам газов инжекцион, така че палех, изчаквах да мине на газ и така транспортирах колата до майстора.
Първият път майсторът смени бензиновата помпа, която беше сменяна преди година-две и се съмнявах, че е тя.
С новата помпа нямаше подобрение - каза ми, че бензинът е калпав. Айде сипвай добавки за бензин, карай яко на бензин и то А98Н за да се омеша с "калпавия" бензин в резервоара - но и това беше трудно, щото постоянно гаснеше, при дори половин резервоар и колата в движение.
На втория път разбраха, че е маркуче, което е в резервоара и излиза от бензиновата помпа. Хванато е със скоби в 2та края.
То е кафяво, пластмасово, около 15см дълго оребрено маркуче. И заради оребряването не се е видяло, че то е пукнато между 2 ребра.
Сменихме и колата заспа! Палеше на половин завъртане на стартера. Докато 2 дни след това нещата драстично се прецакаха отново. Пак гаснене, едвам палене. Закарах я пак, смениха маркучето с такова за газ, някакво за много атмосфери. Показаха ми другото маркуче, не беше скъсано, а сякаш беше излезло от единия край, скобата беше поддала сякаш. То също беше пластмасово.
С новото маркуче за газ карах около седмица и пак изведнъж се прекара ситуацията. Разбрах че маркучът станал като ластик мек и тънък. Смениха го за 4ти път със специален за бензин - неоригинален от Мото Пфое, щото там този маркуч идва с цялата кошница с поплавъка. Изкара точно 2 седмици до днес. Дооообре, че мога в недвижение да превключа на газ, да изчакам 2 минути и понякога пали, понякога трябва да се бутне. Иначе без репатрак не може да се мине - няма потегляне на бензин, толкова е сериозна ситуацията.
Майсторът наистина се постара - още повече че му струва пари и време всеки път да маха резервоара и да търси маркуче. Но явно нещо не го бива. Казаха ми, че маркучите за газ въобще не стават за агресивния бензин, което ме буди на мисълта, че просто не ги разбира и има някви тънкости при Форда.
Сега ще карам колата в Поликар сервиз, които са по-разбиращи, и ще поемат гаранция, но дали няма и тук да влезем в порочния кръг...
Някой сблъсквал ли се е подобен проблем, има ли представа как да го отстраня? Такова нещо не бях виждал. Един скапан маркуч!
Наистина ли този кафяв 15см пластмасов оребрен маркуч е оригиналният маркуч на Моторкрафт?
За всички ваши съвети и предложения ще бъда благодарен. Почти съм в безизходица вече!
Поздрави
имам много упорит проблем с бензинов маркуч в резервоара на Ford Focus 74kW 1.6i 16v 2001г.
Вече 5! пъти я карам при един майстор, който не може да отстрани проблема.
А той почна може би откакто я взех преди няколко години - палеше на 2-3-4 завъртане на стартера.
Докато преди вече станаха 2 месеца изведнъж с мъка запали и при потегляне веднага гаснеше.
Добре че имам газов инжекцион, така че палех, изчаквах да мине на газ и така транспортирах колата до майстора.
Първият път майсторът смени бензиновата помпа, която беше сменяна преди година-две и се съмнявах, че е тя.
С новата помпа нямаше подобрение - каза ми, че бензинът е калпав. Айде сипвай добавки за бензин, карай яко на бензин и то А98Н за да се омеша с "калпавия" бензин в резервоара - но и това беше трудно, щото постоянно гаснеше, при дори половин резервоар и колата в движение.
На втория път разбраха, че е маркуче, което е в резервоара и излиза от бензиновата помпа. Хванато е със скоби в 2та края.
То е кафяво, пластмасово, около 15см дълго оребрено маркуче. И заради оребряването не се е видяло, че то е пукнато между 2 ребра.
Сменихме и колата заспа! Палеше на половин завъртане на стартера. Докато 2 дни след това нещата драстично се прецакаха отново. Пак гаснене, едвам палене. Закарах я пак, смениха маркучето с такова за газ, някакво за много атмосфери. Показаха ми другото маркуче, не беше скъсано, а сякаш беше излезло от единия край, скобата беше поддала сякаш. То също беше пластмасово.
С новото маркуче за газ карах около седмица и пак изведнъж се прекара ситуацията. Разбрах че маркучът станал като ластик мек и тънък. Смениха го за 4ти път със специален за бензин - неоригинален от Мото Пфое, щото там този маркуч идва с цялата кошница с поплавъка. Изкара точно 2 седмици до днес. Дооообре, че мога в недвижение да превключа на газ, да изчакам 2 минути и понякога пали, понякога трябва да се бутне. Иначе без репатрак не може да се мине - няма потегляне на бензин, толкова е сериозна ситуацията.
Майсторът наистина се постара - още повече че му струва пари и време всеки път да маха резервоара и да търси маркуче. Но явно нещо не го бива. Казаха ми, че маркучите за газ въобще не стават за агресивния бензин, което ме буди на мисълта, че просто не ги разбира и има някви тънкости при Форда.
Сега ще карам колата в Поликар сервиз, които са по-разбиращи, и ще поемат гаранция, но дали няма и тук да влезем в порочния кръг...
Някой сблъсквал ли се е подобен проблем, има ли представа как да го отстраня? Такова нещо не бях виждал. Един скапан маркуч!
Наистина ли този кафяв 15см пластмасов оребрен маркуч е оригиналният маркуч на Моторкрафт?
За всички ваши съвети и предложения ще бъда благодарен. Почти съм в безизходица вече!

Поздрави