Страница 1 от 1

форд пума работи на три цилиндъра

Публикувано: 24 авг 2012, 18:57
от stas123
Колеги помагаите взех колата преди месец имам навъртяни 200 км работеше перфектно до вчера днес сутринта запалих и заработи на три цилиндъра.1 цилиндир го няма размених сфещите,размених кабелите,размених от бубината 1 и 4 цилиндър(кабелите)размених даже и дюзите,компресията е перфектна замерих я.От къде е проблема според вас.Мотора е 1,7 125 кончета

Re: форд пума работи на три цилиндъра

Публикувано: 25 авг 2012, 00:52
от peigera
С каква бобина е да не е там проблема. Провери има ли искра при свалена свещ. Казваш дюза си разменил разкачи рейката ако се задълбочи проблема и виж дали ще пръска дюзата. Може проблема да е от кабели и да не получава импулс.

Re: форд пума работи на три цилиндъра

Публикувано: 25 авг 2012, 08:05
от stas123
и при свалена свещ има искра размених всичко но първи цилиндър не ще да проработи.Проверих подава ли се ток към дюзите и към всички има 12,4 в при включен контакт.Има гориво има искра пък не работи.Като дам повече газ и се оправя даже като я запаля и я оставя да поработи на място от време на време заработва както трябва за по 2-3 сек.Сега работи като Варбург

Re: форд пума работи на три цилиндъра

Публикувано: 25 авг 2012, 08:28
от peigera
12,4V при контакт е добре. Но дюзите се управляват с минус. Свали рейката с дюзите без да разкачваш бензино проводи или да сваляш дюзи. Подай на контакт и завърти стартер. Виж дали всички дюзи ще започнат да пръскат една по една. Ако пръскат няма начин след като имаш ток, изправно работещи дюзи и нормална компресия да не ти работи цилиндър. А ти как разбираш, че първи не работи?

Re: форд пума работи на три цилиндъра

Публикувано: 25 авг 2012, 10:15
от HACKO
Освен ток и гориво, трябва да има и налягане, колко атмосфери е налягането в съответния цилиндър?

Re: форд пума работи на три цилиндъра

Публикувано: 25 авг 2012, 21:01
от men1977
Здр. колега,ако всичко дето си изброил е проверено и работи коректно остава само едно и то е избила гарнитура на всмукателните колектори :wink:

Re: форд пума работи на три цилиндъра

Публикувано: 25 авг 2012, 22:47
от stas123
първи цилиндър е защото като му махна кабела от бубината няма реакция.Налягането в цилиндъра ми го мериха в един от трите сервиза където я карах и казаха че е добре.Днес слагах две други бубини от две различни морги и отново първи цилиндър не работеше.Смених и с нов кабел и друга свещ(отново) и разлика няма.В сервиз Дунев ми направиха нещо като диагностика и казаха че всички цилиндри работят и може да е натегнал клапан.От там право в гаража и свалих капака да видя клапаните,но не видях от каде може да се регулират.Свалих ангренажа и с много мъка отново го поставих тъй като няма белези.В момента първи цилиндър не работи обаче колата започна и да пуши което не е надобре според мен та ако някои знае как се зацепва ангренаж на 1,7 16в нека сподели.А за гарнитурата на всмукателните колектори как да разбера дали е от там проблема(четох че се пръска бензин ама ме достраша).
Дълго,но изчерпателно. :)

Re: форд пума работи на три цилиндъра

Публикувано: 26 авг 2012, 07:45
от HACKO
Нормалната компресия автоматично изключва проблем в клапана. Зацепването на агренажа се прави със специални дорници, с които се блокира коляновия вал и валовете в правилното положение. Тъй като може би вече си изместил центровката, може да ти се помогне само в сервиз, където имат съответните дорници. Ако знаехме от къде си (не си си попълнил профила коректно), можеше някой да те насочи към сервиз. Гарнитурата на всмукателния колектор, сваляш, гледаш и преценяваш а най-добре направо да я смениш.

Re: форд пума работи на три цилиндъра

Публикувано: 26 авг 2012, 17:57
от peigera
Добре де защо да е гарнитура на смукателен колектор? Това не може да накара цилиндър да спре да работи. Относно клапан не вярвам.

Re: форд пума работи на три цилиндъра

Публикувано: 26 авг 2012, 20:36
от stas123
колата влиза в сервиз утре и като я оправят ще пиша от къде е бил проблема

Re: форд пума работи на три цилиндъра

Публикувано: 26 авг 2012, 22:15
от peigera
Ок ще чакам интересно ще ми е. _friends_

Re: форд пума работи на три цилиндъра

Публикувано: 27 авг 2012, 15:06
от stas123
kриви клапани на първи цилиндър искат ми 600 лв. за ремонта скъпо ли е

Re: форд пума работи на три цилиндъра

Публикувано: 27 авг 2012, 19:04
от peigera
Колега НЕВЪЗМОЖНО Е компресията ти да е била наред. Ами според мен е много.

Re: форд пума работи на три цилиндъра

Публикувано: 27 авг 2012, 19:50
от opex
нещо много ме съмнява. смени сервиза предлагам.

Re: форд пума работи на три цилиндъра

Публикувано: 27 авг 2012, 20:25
от stas123
Компресията я мериха в един сервиз при мен в ж.к.Обеля 2,а колата сега е в сервиз в дружба само че името не му знам.И на мен ми се стори доста скъпо,но там я закара предния собственик на колата.Само не знам как изкриви клапани като колата предния ден преди да я паркирам работеше перфектно,а на сутринта на три цилиндъра.Не съм я ръчкал да се права на състезател.

Re: форд пума работи на три цилиндъра

Публикувано: 27 авг 2012, 21:03
от opex
А каза ли им, че си свалял и слагал ангренажния без да знаеш как? ;)

Re: форд пума работи на три цилиндъра

Публикувано: 27 авг 2012, 21:15
от peigera
и да е ръчкаш клапан не можеш да изкривиш. Изкривени са от не правилно поставен ремък. Другия път като правиш такова упражнение, преди да завъртиш на стартер превърти двигателя минимум два оборота на ръка с ключ от коляновия вал и тогава пали. Свали и свещите и върти за да видиш как е. Ако има проблем при свалени свещи ще ти затегне мотора като въртиш на ръка и ще усетиш. А стартера има голяма сила и направо прави поражения. _friends_

Re: форд пума работи на три цилиндъра

Публикувано: 27 авг 2012, 22:47
от stas123
Преди да свалям ангренажа мериха компресията.След като поставих ангренажа превъртях мотора само че без свалени свещи и се усещаше как напъва и отпуска и не съм напъвал.Цилиндъра не работеше и преди това.Ангренажа е слаган преди 30к км.Според мен само маистора ме менти нещо ама и да я изкарам от сервиза ще ми вземе пари за разглобяването така че да я направи пък другия път ще си я правя сам.Поне имам желание да се ровя в двигатели и ми е интересно.Колата я взех от познати и съм я виждал постоянно да си я карат и до Италия ходиха с нея и нямаше проблеми просто явно е до късмет.В България няма свестен сервиз това е всеки гледа да те изклати.Поне аз не съм попадъл на такъв :(

Re: форд пума работи на три цилиндъра

Публикувано: 28 авг 2012, 01:10
от opex
Криви клапани е резултат от среща на бутало с тях. Няма от какво друго да е.
Сигурно няма да се разбере как е станало. Освен ако не са много криви с ясен отпечатък в/у буталото - което сочи, че е станало в движение. Или пък леко криви без отпечатък на буталото, като може да е станало на стартер или при въртене на ръка.
Каквото и да е ще ти е обица :) Защото аз все още не доумявам защо ако не ми работи един цилиндър бих си свалил ангренажния ремък.
Стискам палци и майстора да знае как се слага *00120*

п.с. четох в един английски форум за пич с Пума и не знае как се зацепва ремъка - с много остър нож докато колата работи реже ремъка 2/3 към 1/3 (2/3 откъм ботуша, 1/3 откъм двигателя). Гаси, сваля 2/3 частта от стария ремък и нахлузва новия с малко напъни около обтегача, реже и маха останалата 1/3 от стария ремък и донахлузва новия *00134* *00120*