Страница 1 от 1
Клапан ли е това?
Публикувано: 07 сеп 2006, 13:51
от dgg_g
Здравейте колеги имам една чуденка та реших да пусна едно въпросче..
Това на снимката някакъв клапан ли е? Намира се по горивопровода от изхода на горивния филтър до ГНП-то. И ако е някакъв клапан как трябва да работи правилно. Предполагам, че невъзвратен клапан, т.е. да пуска нафта ама да не връща обратно ама само предполагам
Питам, защото ако е такова каквото си мисля не трябва да пуска приток от едната страна, а това като го свалих един път духнах и от двете страни и си минава въздух спокойно...
Та ако има някой да ми каже какво е това, ще се радвам...

Публикувано: 08 сеп 2006, 11:34
от dgg_g
Хайде колеги не мога да повярвам че някой от вас няма никакво предположение какво точно е това

Все някой трябва да има такова нещо по горивопровода след помпата...
Тук има доста, които разбират от дизели да изкажат поне предположение...

Публикувано: 08 сеп 2006, 12:24
от 1.8d
Не е клапан,празна тръбичка е.На мен за това нещо ми казаха че заводски е сложено да се обезвъздушава евентуално или нещо такова.Никаква роля не върши.Само че за да обезвъздушиш от там трябва да имаш съответния уред.На Ескорта ми като сменях тръбичките го махнах.Не е никакъв проблем.
А клапанчето за обратната нафта е на изхода на помпата,едно пласмасово,малко,прилича на съединение с една стрелкичка на него.(стрелкичката показва накъде да се движи нафтата)Ако се обърне това клапанче става голям сеир.На мен отначало като докарах Ескорта като ми сменяха ремъците ги накарах да ми почистят и помпата и пишман-майстора го обърна.Получава се свръхналягане в помпата и като не може да върне излишната нафта - първо се повишава страшно много разхода,второ ми извхръкнаха всичките тръбички от дюзите.Колко нафта изтече на земята....

Публикувано: 08 сеп 2006, 13:23
от dgg_g
Благодаря колега!

Всъщност мен ме интересува не клапана за обратната нафта а този който не позволява на нафтата да се върне в резервоара някъде на входа на помпата сигурно.

За това и питах какво е това. Имам съмнения, че този клапан който трябва да е някакъв невъзвратен(да пуска само в едната посока) ми е скапан и искам да проверя дали работи. Ама незнам къде точно се намира и как изглежда. Ако греша за този клапан ще се радвам някой да ме поправи...

Публикувано: 08 сеп 2006, 17:13
от 1.8d
Ако съм схванал правилно интересува те защо нафтата не се връща в резервоара ли?Ами нали помпата засмуква и прави вакуум.И този вакуум си държи нафтата,ако случайно от някъде вземе въздух,нафтата си се връща в резервоара веднага.Ако навсякъде е уплътнено херметически между резервоара,филтъра и помпата,не би трябвало нафтата да се връща.
Публикувано: 10 сеп 2006, 18:31
от dgg_g
Всъщност знам че не трябва да се връща в резервоара и този клапан да спира нафтата да се връща обратно при спиране на двигателя. А пък аз имам съмнение че се връща и този клапан, който трябва да държи нафтата в помпата не го държи и тя се връща обратно в резервоара. Точно този клапан искам да разбера къде и ако мога да го проверя дали работи ще го направя, ако не мога сам ще отида на сервиз. Имам съмнение че не работи щото някой път сутрин пали доста бавно, т.е. въртя доста докато запали все едно че съм му спрял нафтата и после си я подкачва пак!
Публикувано: 10 сеп 2006, 20:50
от Vaklin
Връща си се за страх. Прежали между 8 и 12 лева и си сложи един клапан преди филтъра или още по-добре си сложи корпус на филтър със сменяем елемент. Там има 2 клапана даже. Отделно няма да кихаш между 18 и 22 кинта за филтър, а от 5 до 7 кинта.
Ако караш на биодизел допълнителният клапан който се продава (лъскав алуминиев) ще те кара точно 500 километра. Гумата им се сяжда защото е същата като на баба на галошите.
Забравих ... Ще познаеш дали се връща много лесно. Паркирай колата на някое нанадолнище с муцуната надолу. Ако на сутринта запалиш от четвърт тичай за клапан.
Публикувано: 10 сеп 2006, 22:19
от dgg_g
Благодаря Ваклин!

Тази проба с нанадолнището много ми хареса

и ще пробвам веднага! Иначе за филтър със сменяем елемент отдавна си мисля ама още не съм намерил правилна инфо има ли ги такива или ги няма! Едни казват има провери, някои магазанери казват няма за Форд. Ама щом и ти казваш значи направо ще се разтърся хубаво и ще си сменя филтъра с такъв. А иначе не знаех че тези филтри били с клапан на тях
P.S. Пуснах ЛС с въпрос извън темата, ако можеш прочети го.
клапан ки е това ?
Публикувано: 27 сеп 2006, 19:34
от cecipi4a
клапана които задържа налягането и не позволява нафтата да се връща на зад,при помпите ЛУКАС се намира в щуцера кадето влиза излишната нафта в помпата
И АЗ ИМАМ САШТИЯ ПРОБЛЕМ
Публикувано: 23 окт 2006, 11:25
от maikalllll
ЗДРАВЕй ,ЗНАчИ И НА МЕН СЕ ПОЛУчАВА ТОВА ТРУДНО ПАЛЕНЕ СУТРИН, И АЗ СЕ СъмНЯВАМ ЗА ТОЗИ ПРОБЛЕМ С ВъЗВРАТНИЯ КЛАПАН, И ОТ ТЕМАТА НЕ РАЗБРАх ТОчНО КАК СИ ОТСтРАНИЛ ПРОБЛЕМА, АКО МОЖЕШ КАЖИ КАК СЕ СПРАвИ С ТОВА чЕ СЕ ПУКНАх ДА СЕ ЯДОСВАМ БЛАГОДАРЯ ТИ ПРЕДВАРИТЕЛНО
paci
клапан ли е това
Публикувано: 23 окт 2006, 15:55
от cecipi4a
проблема го реших в Супер Дизел в София.Там ми го смениха.
Публикувано: 27 окт 2006, 09:45
от efico
Тук:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=6008" onclick="window.open(this.href);return false;
съм качил снимка на въпросния клапан - според мен е проблемен при
повечето помпи Лукас. Аз не съм търсил, но ако се намери нов всеки сам може да си го смени. Както там съм писал слагането на обр. клапан м/у филтъра и вх. на помпата не помага (поне при мен).