Шах с пешка... Помощ, няма налягане...
Публикувано: 20 апр 2012, 20:40
Здравейте колеги,
Видях се в чудо последните 2 дни... Малко предистория на бързо и после към проблема. Правя турбо конверсия на Ескорт 1.8 Зетек, сглобих двигателя и навързах всички въздуховоди и прочие... И такам онзи ден реших да направя пробно палене с оригиналната електроника, за да видя дали всичко е точно по двигателя(все пак всичко е разглабяно... лагери, кобилици, валове, инжектори... абе всичко). И такам тръгвам да паля и оп чудо- колата запали веднага без никакви проблеми, не работи перфектно, но все пак е без МАФ сензор, ламбда и е с нови дюзи- 370сс. Но все пак запали от раз без проблеми и сега към проблема...
Колата запали, но лампата за маслото не изгасна... Започнах да изключвам проблемите един по един, първо кабелите към датчика- те са ОК. След това си помислих да не съм оцелил киоравото с дефектен филтър, но най-вероятно и това не е, защото сложих стария и същата работа... Интересното беше, че сложих филтъра празен, за да видя дали ще го напълни- напълни го и явно има налягане до филтъра. След това четох из нет-а, че ако помпата е глътнала въздух може да не прави нужното налягане. Пробвах да я напълня от към филтъра, но няма как, защото има някакъв "клапан". След това прочетох, че на някой колеги в други форуми им е помогнало като недозавиват филтъра и така помпата се обезвъздушава. Запалих с недозавит филтър- всичко стана "мърляк"- явно помпата работи... Реших, че може да е датчика, което щеше да е странно, защото никога не е правил проблеми. Свалих маркуча за маслото на турбото и завих манометър... налягане- нула... Явно и датчика е ок...
Утре ще завия манометъра направо на мястото на филтъра да видя дали има налягане(предполагам ще има).
Може ли помпата да се счупи? Доколкото знам устройството и е супер елементарно- две зъбчатки се въртят една в друга и "завихрят" маслото между тях. Предполагам, че няма как да се счупят изведнъж... а ако са износени би следвало да има все пак някакво налягане...
Запушена маслена магистрала между филтъра и датчика?
Най-възможно ми изглежда запецнал клапан за високото налягане на помпата в отворено положение. Но той до колкото знам е в самата помпа, така че би следвало маслото да не стига и до филтъра и там също да няма налягане...
Извинявам се за страшно дългия пост... И ще съм супер благодарен, ако някой го прочете и даде някаква идея за случващото се... Благодаря, много!!!
Поздрави,
Николай Котев
Видях се в чудо последните 2 дни... Малко предистория на бързо и после към проблема. Правя турбо конверсия на Ескорт 1.8 Зетек, сглобих двигателя и навързах всички въздуховоди и прочие... И такам онзи ден реших да направя пробно палене с оригиналната електроника, за да видя дали всичко е точно по двигателя(все пак всичко е разглабяно... лагери, кобилици, валове, инжектори... абе всичко). И такам тръгвам да паля и оп чудо- колата запали веднага без никакви проблеми, не работи перфектно, но все пак е без МАФ сензор, ламбда и е с нови дюзи- 370сс. Но все пак запали от раз без проблеми и сега към проблема...
Колата запали, но лампата за маслото не изгасна... Започнах да изключвам проблемите един по един, първо кабелите към датчика- те са ОК. След това си помислих да не съм оцелил киоравото с дефектен филтър, но най-вероятно и това не е, защото сложих стария и същата работа... Интересното беше, че сложих филтъра празен, за да видя дали ще го напълни- напълни го и явно има налягане до филтъра. След това четох из нет-а, че ако помпата е глътнала въздух може да не прави нужното налягане. Пробвах да я напълня от към филтъра, но няма как, защото има някакъв "клапан". След това прочетох, че на някой колеги в други форуми им е помогнало като недозавиват филтъра и така помпата се обезвъздушава. Запалих с недозавит филтър- всичко стана "мърляк"- явно помпата работи... Реших, че може да е датчика, което щеше да е странно, защото никога не е правил проблеми. Свалих маркуча за маслото на турбото и завих манометър... налягане- нула... Явно и датчика е ок...
Утре ще завия манометъра направо на мястото на филтъра да видя дали има налягане(предполагам ще има).
Може ли помпата да се счупи? Доколкото знам устройството и е супер елементарно- две зъбчатки се въртят една в друга и "завихрят" маслото между тях. Предполагам, че няма как да се счупят изведнъж... а ако са износени би следвало да има все пак някакво налягане...
Запушена маслена магистрала между филтъра и датчика?
Най-възможно ми изглежда запецнал клапан за високото налягане на помпата в отворено положение. Но той до колкото знам е в самата помпа, така че би следвало маслото да не стига и до филтъра и там също да няма налягане...
Извинявам се за страшно дългия пост... И ще съм супер благодарен, ако някой го прочете и даде някаква идея за случващото се... Благодаря, много!!!
Поздрави,
Николай Котев