Центровка ГНП Мондео

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Центровка ГНП Мондео

Мнение от gazetto » 07 мар 2012, 22:31

Има ли някой снимков материал, чертежи...за правенето на точна центровка на ГНП.Интересува ме в детайли какъв манометър ми трябва, къде се завива и какво трябва да се случва.Налага се сам да си правя този експеримент, защото тук не намирам човек който да ми свърши работа.Всички казват остави колата и ще бутнем малко напред, назад.То така и аз мога.Но никога няма да е точно.Колянов с разпределителен вал са зацепени както трябва.Но финната центровка на помпата няма как.Колата е мондео 1.8ТД 97г. МК2 с помпа Лукас.
Изображение

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Центровка ГНП Мондео

Мнение от ЯЛТА » 07 мар 2012, 23:11

Не се занимавай с глупости, а установи контакт със Specialista
тук във форума, ако трябва му я закарай при него, и ще караш после самолет.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Центровка ГНП Мондео

Мнение от specialista » 07 мар 2012, 23:13

Опиши кое как правиш,по този начин ще ми е по лесно да ти кажа къде грешиш.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Центровка ГНП Мондео

Мнение от diesel1.6 » 07 мар 2012, 23:37

Че аз тебе те мислех за един от капацитетите в човъркането на точно това! Объркал съм те с някой друг.
Не ми се търси скица. Ще опиша набързо как става, някой може би ще ме поправи или допълни после.
Принципът е, че трябва да нагласиш двигателят в ГМТ с онзи щифт за завиване, и помпата в съответното положение чрез един щифт и за нея. Този за ГМТ е с резба, завива се в блока. Ако нямаш, мога да ти продам много изгодно (за мен :D: ). Другият е свредло 5 мм. Този за помпата, свредлото, влиза в един отвор на фланеца на зъбното колело на ГНП и в отвор в алуминиевият корпус на ГНП.
Как точно да се постигне това е отделен въпрос - няма да обяснявам за да не пропусна нещо важно, което ми изглежда незначително. Питай ти кое не е ясно.

Потребителски аватар
escorttd1
потребител
потребител
Мнения: 227
Регистриран: 06 юни 2009, 13:04
Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC
Местоположение: Под капака
Status: Извън линия

Re: Центровка ГНП Мондео

Мнение от escorttd1 » 08 мар 2012, 12:28

В AutoData всичко много добре е обяснено, има и картинки. Не вярвам някой тук да успее да го обясни по-добре.
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Центровка ГНП Мондео

Мнение от gazetto » 08 мар 2012, 22:13

Законтрянето на коляновия вал си го правя с уреда, разпределителния вал и него с шината.Забивам на помпата щифта, разхлабвам болтчетата на помпата и този на разпределителния вал.Пускам ремъците и стягам в обратния порядък.След това вадя щифтовете.Но си мисля че трябва да се донаглася после малко, защото веднъж колата е мудна.Друг път пали по трудно, но върви на самолет и пуши здраво.А за специалиста знам.Даже имах разговори не много отдавна с него, но ми е далече.Другия ми вариант ако не направя нищо, лятото като тръгна за море да мина през Ямбол :D: .
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Центровка ГНП Мондео

Мнение от diesel1.6 » 09 мар 2012, 01:06

След центровка на всяко нещо, превъртай двигателя няколко пъти и пробвай дали щифтът влиза пак. Това не видях да споменаваш. Би трябвало да го пише по инструкциите. За странно поведение - преглед на всичко, от помпата до горивопроводите.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Центровка ГНП Мондео

Мнение от ЯЛТА » 09 мар 2012, 11:12

diesel1.6 написа: За странно поведение - преглед на всичко, от помпата до горивопроводите.
И понеже се касае за "възрастни" автомобили, проблемите са не само от центровка, а И още доста, като се започне от клапани-пулове- луфт, дюзи-разцентровани, не добре работещи датчици, горивопроводи, филтри,ГНП, и тн.За това е нужно една генерална профилактика, която ще ни струва 300-500 лв., но ще гарантира още 3-4 год. безпроблемна служба на автомобила.
Въпроса е, че не са много майсторите които се наемат да извършат тази профилактика, защото отнема време, а времето е ПАРИ.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Центровка ГНП Мондео

Мнение от gazetto » 09 мар 2012, 22:15

Моля ви само за съвет относно въпросът ми.Интересува ме в случая центровката.Всичко по горивопровода е ново.Маркучи,скоби,филтър.С прозрачен мъркуч съм и няма въздух.Или колега specialista ако имаш някой познат по нашия край насочи ме към него.Ако ли не ще чака до лятото _friends_
Изображение

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Центровка ГНП Мондео

Мнение от specialista » 09 мар 2012, 22:24

Приятел не съм сигурен какъв съвет да ти дам.Или знаеш как да я направиш макар и теоретично,или по добре не се захващай ако не ти е ясно па макар и със многогодишен опит .Няма да казвам за марката,но ми докарах в една и съща седмица три коли със един и същи проблем.Всеки обвинява ГНП,за лошата работа,а никой не проверява каквото трябва.И трите бяха със проблем във зацепването.Едната със ударени калпани.
Без да съм краен мисля че имаш и някакъв скрит проблем в реглажа на помпата.
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Центровка ГНП Мондео

Мнение от diesel1.6 » 09 мар 2012, 22:50

gazetto написа:Моля ви само за съвет относно въпросът ми.Интересува ме в случая центровката.Всичко по горивопровода е ново.Маркучи,скоби,филтър.С прозрачен мъркуч съм и няма въздух.Или колега specialista ако имаш някой познат по нашия край насочи ме към него.Ако ли не ще чака до лятото _friends_
Тазигодишната мода е прозрачен маркуч след Лукас-а. Имаш ли и там? Проверил ли си и захранващата помпа с пласмасовите лопатки и гумените пръстени в електрическият и в турбокоректорният клапан? Забелязах, че те оказват влияние - особено състоянието на пластинчататат помпа.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 27 госта