PCV/crankcase ventilation/Вентилация отвор на горния картер
- vancata
- потребител
- Мнения: 111
- Регистриран: 23 май 2011, 15:54
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 16v ZtecS mk4 1996г,
Fun серия. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
PCV/crankcase ventilation/Вентилация отвор на горния картер
Тъй като установих, че е възможно да ми е запушен клапана и да е постоянно отворен имам следните въпроси.
1: Зтек-S двигатели имат ли такъв клапан на горния картер?
2: Какво да кажа в магазина за да ме разберат какво търся?
3: Къде отива системата след това (купих колата от България с вече изведен маркуч та маркучът къде отива? При мен е изваден,но аз предполагам, че отива в кутията на въздушния филтър?
4: Възможно ли е ако клапана ми е запекъл постоянно отворен, това да е причина да ми се "изпарява" масълце от двигателя без видими причини (няма пушек отзад, няма течове на масло)
5: Ако му сменя клапана възможно ли е да монтирам някакъв филтър накрая му, за да обира маслените пари поне или е препоръчително да го монтирам обратно в кутията на въздушния филтър?
6: Защо предишния собственик е махнал този маркуч? (издухан двигател и е хвърляло във въздушния филтър?)
Предварително ви благодаря колеги.
Знам, че на някои въпроси отговор точен не може да получа, но все пак ще се радвам да чуя мнения по въпросите!
1: Зтек-S двигатели имат ли такъв клапан на горния картер?
2: Какво да кажа в магазина за да ме разберат какво търся?
3: Къде отива системата след това (купих колата от България с вече изведен маркуч та маркучът къде отива? При мен е изваден,но аз предполагам, че отива в кутията на въздушния филтър?
4: Възможно ли е ако клапана ми е запекъл постоянно отворен, това да е причина да ми се "изпарява" масълце от двигателя без видими причини (няма пушек отзад, няма течове на масло)
5: Ако му сменя клапана възможно ли е да монтирам някакъв филтър накрая му, за да обира маслените пари поне или е препоръчително да го монтирам обратно в кутията на въздушния филтър?
6: Защо предишния собственик е махнал този маркуч? (издухан двигател и е хвърляло във въздушния филтър?)
Предварително ви благодаря колеги.
Знам, че на някои въпроси отговор точен не може да получа, но все пак ще се радвам да чуя мнения по въпросите!
Последна промяна от vancata на 08 фев 2012, 12:10, променено общо 1 път.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: PCV/crankcase ventilation/Вентилация отвор на горния картер
1. Имат такъв клапан;
2. Клапан за картерна вентилация (PCV клапан);
3. При ескорта от клапана маркучите отиват във всмукателните колектори. А от капака на клапаните има маркуч към въздушния филтър;
4. Ако клапана е постоянно отворен, единственото място където хвърля масло е в кутията на филтъра. Също така ламбда сондата може да дава грешни показания, поради голямото количество неотчетен от нея въздух навлизащ във всмукателните колектори;
5. Може да се монтира, няма проблем. Аз бих предпочел да си направя както си е оригинално;
6. Махнал го е защото му е цапало маслото въздушния филтър, а не е потърсил причината за това. А тя е в клапана най- вероятно!
Ето ти моята тема по въпроса за Ескорт: http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=34766" onclick="window.open(this.href);return false;
2. Клапан за картерна вентилация (PCV клапан);
3. При ескорта от клапана маркучите отиват във всмукателните колектори. А от капака на клапаните има маркуч към въздушния филтър;
4. Ако клапана е постоянно отворен, единственото място където хвърля масло е в кутията на филтъра. Също така ламбда сондата може да дава грешни показания, поради голямото количество неотчетен от нея въздух навлизащ във всмукателните колектори;
5. Може да се монтира, няма проблем. Аз бих предпочел да си направя както си е оригинално;
6. Махнал го е защото му е цапало маслото въздушния филтър, а не е потърсил причината за това. А тя е в клапана най- вероятно!
Ето ти моята тема по въпроса за Ескорт: http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=34766" onclick="window.open(this.href);return false;
- vancata
- потребител
- Мнения: 111
- Регистриран: 23 май 2011, 15:54
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 16v ZtecS mk4 1996г,
Fun серия. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: PCV/crankcase ventilation/Вентилация отвор на горния картер
Хиляди благодарности колега, изглежда съм доказателство за неумело търсене с търсачката
Стигнах до извода да сложа или "catch can" филтър или да го върна към въздушния филтър. Като се затопли следващия месец ще го сваля и аз клапана да го раздвижвам. Отново благодаря колега 


- vancata
- потребител
- Мнения: 111
- Регистриран: 23 май 2011, 15:54
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 16v ZtecS mk4 1996г,
Fun серия. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: PCV/crankcase ventilation/Вентилация отвор на горния картер
Явно аз не търся нещо като хората. Свалих маркуча от горния картер, който беше под пластмасова кора, но там има само един щуцер, заварен за картера. Поне аз не виждам начин тази джаджа да се вади и да мога да я почистя. Също така при зетек двигателите свързването на горен и долен картер, вентилацията външна ли е? Ако е външна може клапана да е някъде между връзката с горния. Също така не виждам логика да няма клапан и на горния картер, все пак той е последното звено по веригата..
Прилагам малко снимки:

Тук това по средата металното ми прилича като клапана от снимките които разгледах в твоята тема колега, но не съм сигурен дали е той.


А това под стъпковото моторче за празен ход?

Също така щрякнах снимка на хидравличната ми течност, че ми се стори малко бозичка. Какво мислите? Така на око е ясно, че не може да се каже, но поне не е загубила червеникавия си цвят. Не ми е известно кога последно е сменяна течността и в този ред мислих аз да свърша това скоро (да я сменя с нова атф червеничка)

Отново благодаря на хората които ще ми помогнат, надявам се тази тема да е полезна и за други колеги от форума
edit1: Колеги след малко ровене в интернет стигнах до извода, че този клапан е под всмукателния колектор, точно до стъпковото моторче, та този клапан трудно ли се вади? В смисъл трябва ли да свалям всмукателния колектор за мога да го сваля или свалянето може да стане и така, не смея много да напъвам да се изтърбуша нещо, че си падам малко нервак и често прилагам повечко сила от колкото трябва
Прилагам малко снимки:

Тук това по средата металното ми прилича като клапана от снимките които разгледах в твоята тема колега, но не съм сигурен дали е той.


А това под стъпковото моторче за празен ход?

Също така щрякнах снимка на хидравличната ми течност, че ми се стори малко бозичка. Какво мислите? Така на око е ясно, че не може да се каже, но поне не е загубила червеникавия си цвят. Не ми е известно кога последно е сменяна течността и в този ред мислих аз да свърша това скоро (да я сменя с нова атф червеничка)

Отново благодаря на хората които ще ми помогнат, надявам се тази тема да е полезна и за други колеги от форума

edit1: Колеги след малко ровене в интернет стигнах до извода, че този клапан е под всмукателния колектор, точно до стъпковото моторче, та този клапан трудно ли се вади? В смисъл трябва ли да свалям всмукателния колектор за мога да го сваля или свалянето може да стане и така, не смея много да напъвам да се изтърбуша нещо, че си падам малко нервак и често прилагам повечко сила от колкото трябва

Последна промяна от vancata на 08 фев 2012, 15:23, променено общо 1 път.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: PCV/crankcase ventilation/Вентилация отвор на горния картер
Ето снимка на PCV клапана на твоята фиеста, по- голяма снимка не можах да намеря:

Някъде зад моторчето за празен ход! Успех!
Някъде зад моторчето за празен ход! Успех!
- vancata
- потребител
- Мнения: 111
- Регистриран: 23 май 2011, 15:54
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 16v ZtecS mk4 1996г,
Fun серия. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: PCV/crankcase ventilation/Вентилация отвор на горния картер
Благодаря колега и аз току що подразбрах къде е, сега ще слезна да го мъча. Поздрави и отново благодаря, ако някой път имаш работа към централна гара може да се отбиеш да почерпя 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 24 госта