Страница 1 от 1

Проблеми при "студено" палене. Помощ, моля.

Публикувано: 09 яну 2012, 10:20
от Вейдър
_friends_ Здравейте колеги. При мен отскоро се появи неприятен проблем. При студен старт, ако отпусна газта колата почти веднага гасне. После пали трудно и пак гасне и пак и пак. На газ е същата работа, вероятно защото изпарителя е студен. Впрочем колата е в гараж и не е много студена. Ако е навън , зарита в сняг, не ми се мисли. Миналата зима си беше ОК. През 2009 в София си спеше пред блока и в най-адския студ си палеше(ако проникна в купето :) ) Понякога много тресе, все едно някой цилиндър не работи. Като с много фантазия се придвижа до накъде и мотора се затопли си пали като запалка Зипо-никакви ядове. Какъв може да е проблема? За начало ще сложа нови свещи, въпреки, че сегашните са на 3-4 000 км.Акумулатора също е съвсем нов. Оборотите не знам как са , защото оборотомера не работи. Но пък при топъл мотор си тиктака като часовниче. Без ядове. Вече почвам да се чудя да не е проблем с компресията нещо....?

Re: Проблеми при "студено" палене. Помощ, моля.

Публикувано: 09 яну 2012, 10:38
от bmitev
Колега, имах подобен проблем с предишната кола. Пробвай преди да я загасиш вечер да я сменяш на бензин и да поработи 1-2 минути. След това на сутринта паленето е далеч по-безпроблемно. Поне при мен тази система работеше. А на газ в тези студове няма как да запалиш - замръзват веднага мембраните в изпарителя и спират да пропускат газ (за това на газ също ти гасне).

Re: Проблеми при "студено" палене. Помощ, моля.

Публикувано: 09 яну 2012, 10:50
от madboy
Да не изпуска газовия клапан? Въпреки, че си оставил колата на бензин, клапана на газта може леко да изпуска, точно толкова, колкото да прави мизерий при палене, след по-дълъг престои. Щом я чуваш да работи като на три цилиндъра, наистина може да се дави.

Re: Проблеми при "студено" палене. Помощ, моля.

Публикувано: 09 яну 2012, 15:15
от Вейдър
_friends_ Благодаря за съветите. Ще пробвам, да видя ще се промени ли нещо. Бях се уплашил да не е паднала критично компресията. До сега гореше около 1 л. масло на 10 000 км. Ще видя как е след около 3К, когато ще сменям маслото.

Re: Проблеми при "студено" палене. Помощ, моля.

Публикувано: 09 яну 2012, 17:07
от HACKO
Вейдър написа:_friends_ Благодаря за съветите. Ще пробвам, да видя ще се промени ли нещо. Бях се уплашил да не е паднала критично компресията. До сега гореше около 1 л. масло на 10 000 км. Ще видя как е след около 3К, когато ще сменям маслото.
Стига бе, това е несериозно, за да не запали Бензинов д-л от ниска компресия трябва да падне под 5атм, и тогава разхода на масло ще е около 5л/1000км а не 1л/10 000км (което си е нормален разход).

Re: Проблеми при "студено" палене. Помощ, моля.

Публикувано: 11 яну 2012, 18:04
от peigera
здр един приятел преди време караше ескорт 96г. 1,6 зетек мотора. При него беше почти същия проблем но колата палише само че неможеше да се форсира, ако се опиташ гаснеше. Трябваше да се остави да поработи около минута и тогава се оправяше . Проверих всичко-ТПС,степ моторче,температурния датчик,масите на компютъра,ламбда сондата въпреки че от нея няма как да е проблема тъй като тя не работи докато не вдигне температурата си и така и не се оправи колата .Само налягането на горивото не мерих.Аз бих те посъветвал да провериш степ мотора.Като за начало можеш да го свалиш ,почистиш и след това напръскаш с WD40. Наско е прав едва ли е компресията на мотора .Но ако се притесняваш едва ли ще ти вземат повече от 5-10 лева да ти е замерят.

А и в този случай дали обърна внимание дали проблема ти се появи при смяна на свещите? Със старите имаше ли проблем? Има вероятност да е от самите свещи.Казваш,че са нови ,но дали са правелните?