Страница 1 от 1

помощ

Публикувано: 29 дек 2011, 17:17
от kora93
След шлайфане на главата и поставянето и се появи чукане в двитателя.Независимо от достата майстори които го центроваха и последващото наново сваляне на главата си остана.Няма следи клапаните да са удряли в буталата.Досега никой от специалистите не можа да даде отговор от какво е.Дайте съвет.Двигателя е 1,8тд,Форд Сиера ,год 1991.Няма износване и преди това работеше перфектно.Можете да ми пишете и на strechero@abv.bg.Благодаря предварително

Re: помощ

Публикувано: 29 дек 2011, 18:22
от HACKO
Колко шлайфахте главата и съответно сложихте ли толкова по-дебела гарнитура? Чукането може да е "твърда работа" на двигателя в следствие повишена степен на сгъстяване, заради шлайфаната глава.
Впрочем, защо шлайфа главата?

Re: помощ

Публикувано: 29 дек 2011, 20:21
от kora93
От там тръгна .Свалихме я защото имаше съмнение че е спукана.Уговорката беше само да я надуят,но след като отидохме след два дни я бяха разглобили,сменили гумички и шлайфали главата и клапаните.Гарнитурата е възможно най дебелата.Бл. за отговора ,чакам още мнения.

Re: помощ

Публикувано: 30 дек 2011, 22:37
от opex
Замери компресията и сравни със стандартната, ще се разбере дали сте сложили правилната гарнитура.
Може ли да се чуе поне от къде горе-долу идва чукането? Аз мога само да гадая или за лагер на биела/колянов вал или незатварящ добре клапан.

Re: помощ

Публикувано: 30 дек 2011, 23:39
от ЯЛТА
Почти съм сигурен че е много намалена горивната камера която при дизел и без това отсъства, но щом си върви, да не ти пука, музиката на макс и това е. Би трябвало да е по динамична. Не знам как е на ФОРД, но за 2.3 ПЕЖО мотор имаше 3 вида ремонтни размери за дебелина на гарнитура на главата, но те пък са алуминиеви за разлика от ФОРД-овите.

Re: помощ

Публикувано: 31 дек 2011, 13:29
от kora93
Ще я премеря след празниците и ще пиша.Иначе чука на всеки цилиндър,като звукът е повече към картера

Re: помощ

Публикувано: 31 дек 2011, 14:48
от specialista
Детонации!Мотора не е центрован правилно!!!
Весели празници!

Re: помощ

Публикувано: 25 яну 2012, 10:06
от kora93
Оказа се ,че поради увеличено налягане и недобра центровка накрая скъса пета на 4-ти цилиндър и счупи колянов вал

Re: помощ

Публикувано: 25 яну 2012, 10:49
от danielkar
браво колега , сега е дай на вторични да ти е мирна главата :D: Другия път си купи Ескорт и газ до дупка

Re: помощ

Публикувано: 25 яну 2012, 11:31
от ЯЛТА
ЯЛТА написа:Почти съм сигурен че е много намалена горивната камера която при дизел и без това отсъства
+ лошата центровка, и резултат на лице, лошо е.

с колко се намалява горивната камера

Публикувано: 25 яну 2012, 11:40
от diesel1.6
kora93 написа:Оказа се ,че поради увеличено налягане и недобра центровка накрая скъса пета на 4-ти цилиндър и счупи колянов вал
Главата не е ли плоска, и колкото и да я шлайфаш, ще си остане плска - и промяната на обема на горивната камера същия? С уточнението, че наистина има намаление и то е от сечението на канала на бренерите. Един цилиндър ако е половин литър, степента на сгъстяване е 20, горивната камера има обем половин литър/20 = 25 см3 (куб сантиметра, или милилитра). Това са 250000 кубически милиметра.
Каналът на бренера е нещо като отвор с диаметър 10 мм. При шлайфането обикновено се сваля 0,1 - 0,3 мм. Тея да са били уникални заблуденяци, и да са свалили 1 мм (невъзможно, но нека да е за примера). Ще сметна колко обем се отнема от канала.
Площтта му е 75 мм2. Като се намали дължината му с 1 мм, значи изчезват 75 мм3 от обема на горивната камера.
Вдлъбнатината на леглото на клапаните също е обем, който се намалява. Ако каналът между челото на клапана и леглото му е около 2 мм ширина, лицето за двата клапана ще е 200 мм2. Още 200мм3 обем.
Така излиза намаление на целият обем от 250000 мм3 с едни 300 мм3. 250000/300 е приблизително равно на 1000. Това е с колко се е намалила горивната камера - а степента на сгъстяване се е повишила с 1/1000 и от 20 е станала на 20,002.
За ориентация, само атмосферното налягане се мени с едни 5% - а може и с 10. От шлайфането промяната е 0,1%.
Греша ли някъде?

Ако не греша - все още някой мисли ли, че "натоварването" след шлайф може да промени нещо?
Аз пък мисля, че като се сложи по-дебела гарнитура, степента на сгъстяване пада. Капризният за палене и режими на празен ход дизел започва да не пали, да пуши бяло студен, и да прекъсва. За да се компенсира това, юнаците врътват ГНП да има предварение, според израза "да има - от имане глава не боли". От това вече натоварването може да се повиши с 50% или повече. Ако някой иска, да сметне и това, но тук се намесва турбото, индикаторната диаграма и други и ще отнеме малко време.
И друга версия - механична грешка - грешен ангренаж - от което може да се случи същото като с грешната центровка, или просто нещо да се сблъсква в друго.

Re: помощ

Публикувано: 25 яну 2012, 23:38
от specialista
И последното за което да сега не се споменава,а и аз сега се сещам е да има пикаеща дюза!
Това със шлайфа като проблем го забравете.Вярно е че има различни по дебелина гарнитури,тия дни сдадох едно Мондео след смяна на гарнитура.На самата гарнитура са написани различните дебелени и е оказано кога да се ползват.Мери се колко се показват буталата над блока и това е определящо за височината на гарнитурата която ни е необходима.След шлайф клапаните се "приближават" до буталата и това е причина за мен да потърся по-дебела гарнитура.
Главата отдолу е плоска(без леглата на клапаните,те са вдлъбнати) и шлафането и заедно със бренерите не проблем,не променя нищо.
Успех!

Re: помощ

Публикувано: 25 яну 2012, 23:57
от diesel1.6
Да, приближаването увеличава степента на сгъстяване, и това може да се сметне. Гарнитурите се правят според буталата - а те мърдат от износени лагери (надолу - по-тънка гарнитура), или от шлайф на блока. Слагането на дебела гарнитура на плоска глава е много обичана чудесия. Доста разправии съм имал по този повод.