Ниски обороти Ford Fiesta 1.4 tdci
Публикувано: 18 ное 2011, 21:37
Здравейте,
Отскоро се сдобих с Ford Fiesta 1.4 TDCI-2003г. Забелязах следния проблем: Двигателя тресе когато е загрял. Не мени обороти, просто работи нестабилно. Сутрин поне до сега пали без проблем. Когато го стартирам работи равномерно, до момента, в който индикатора на температурата влезе в зоната "NORMAL". С подаване на газ вибрациите изчезват, двигателя не гасне, прекъсва и каквито и да било други проблеми. Не пуши от ауспуха, не "духа" от щеката на маслото. Разхода на горива не съм го изчислявал точно мисля, че е около 5/100. Сега напълних резервоара до горе, сложих и добавка LIQUI MOLY за почистване на горивната система.Ускорява добре, даже по-добре от колкото съм очаквал за подобен двигател, въпреки че при ниски обороти се позачудва малко, но единствено при смяна на предавките под 2000 оборота. Смених горивен филтър-проблема остана. Въздушен филтър преди 7000км, заедно с маслото. Ходих в МП на диагностика. Казаха ми, че маховика на съединителя бил "заминал" и трябвало да се смени. Освен това дюзите били "тръгнали", защото не работели еднакво. Но проблема не бил от дюзите, а от маховика. Всичко друго по двигателя било добре.В това състояние автомобила можел да измине и 100 000 км. и 20км. нямало гаранция, както за маховика, така и за дюзите.С две думи смяна на маховик и дюзи, а това е сума, която не е за подценяване.
Рових се доста в Интернет, това, което успях да разбера за въпросния маховик е , че при неизправност при подаване на газ вибрациите трябва да се увеличават. При мен е обратно. Чували се тракащи звучи, при смяна на предавки, потегляне и т.н.При мен няма нищо такова.
Въпроса ми е сблъсквал ли се е някой с подобен проблем, на този двигател? Тази нестабилна работа на мотора при ниски обороти на празен ход, при загрял двигател характерен признак ли е за износен маховик на съединителя? Нееднаквата работа на дюзите/ каквото и да означава това/ налага ли смяната им? Добавката би ли помогнала за решаване проблема с дюзите?
Отскоро се сдобих с Ford Fiesta 1.4 TDCI-2003г. Забелязах следния проблем: Двигателя тресе когато е загрял. Не мени обороти, просто работи нестабилно. Сутрин поне до сега пали без проблем. Когато го стартирам работи равномерно, до момента, в който индикатора на температурата влезе в зоната "NORMAL". С подаване на газ вибрациите изчезват, двигателя не гасне, прекъсва и каквито и да било други проблеми. Не пуши от ауспуха, не "духа" от щеката на маслото. Разхода на горива не съм го изчислявал точно мисля, че е около 5/100. Сега напълних резервоара до горе, сложих и добавка LIQUI MOLY за почистване на горивната система.Ускорява добре, даже по-добре от колкото съм очаквал за подобен двигател, въпреки че при ниски обороти се позачудва малко, но единствено при смяна на предавките под 2000 оборота. Смених горивен филтър-проблема остана. Въздушен филтър преди 7000км, заедно с маслото. Ходих в МП на диагностика. Казаха ми, че маховика на съединителя бил "заминал" и трябвало да се смени. Освен това дюзите били "тръгнали", защото не работели еднакво. Но проблема не бил от дюзите, а от маховика. Всичко друго по двигателя било добре.В това състояние автомобила можел да измине и 100 000 км. и 20км. нямало гаранция, както за маховика, така и за дюзите.С две думи смяна на маховик и дюзи, а това е сума, която не е за подценяване.
Рових се доста в Интернет, това, което успях да разбера за въпросния маховик е , че при неизправност при подаване на газ вибрациите трябва да се увеличават. При мен е обратно. Чували се тракащи звучи, при смяна на предавки, потегляне и т.н.При мен няма нищо такова.
Въпроса ми е сблъсквал ли се е някой с подобен проблем, на този двигател? Тази нестабилна работа на мотора при ниски обороти на празен ход, при загрял двигател характерен признак ли е за износен маховик на съединителя? Нееднаквата работа на дюзите/ каквото и да означава това/ налага ли смяната им? Добавката би ли помогнала за решаване проблема с дюзите?