Страница 1 от 2

Пръска от кулера на 1,8ТД

Публикувано: 18 ное 2011, 11:21
от msotiroff
Здраейте,
значи като сваля маркуча, който свързва кулера с всмукателния колектор и при работещ двигател от кулера пръска някаква прозрачна мазна течност... като увелича оборотите на двигателя съответно започва да пръска повече!!! Мисля, че не е масло, защото има бистър цвят, а маслото ми е чернилка.
Безпокоя се, защото на едното ми Мондео го няма това пръскане, а на другото го има...т.е. едното има проблем :D: , но дали е нещо сериозно?!?!?

Re: Пръска от кулера на 1,8ТД

Публикувано: 18 ное 2011, 12:14
от escorttd1
Може да е нафта? На какво мирише?

Re: Пръска от кулера на 1,8ТД

Публикувано: 18 ное 2011, 18:56
от msotiroff
escorttd1 написа:Може да е нафта? На какво мирише?
Нафта от къде??? Това са въздуховоди... Смесването на въздуха с нафтата става след кулера и всм.колектори...

Re: Пръска от кулера на 1,8ТД

Публикувано: 19 ное 2011, 20:14
от OgiDogi
msotiroff написа:
escorttd1 написа:Може да е нафта? На какво мирише?
Нафта от къде??? Това са въздуховоди... Смесването на въздуха с нафтата става след кулера и всм.колектори...
От "Т"-то на 1.8ТД и по-точно от клапана, който то управлява за подаване на допълнително гориво.

Re: Пръска от кулера на 1,8ТД

Публикувано: 19 ное 2011, 23:08
от msotiroff
OgiDogi написа:От "Т"-то на 1.8ТД и по-точно от клапана, който то управлява за подаване на допълнително гориво.
Хмм, мислех, че маркучето от ГНП към турбото е някакъв вакуум... Дали е възможно от там да пробива нафтица... Скоро не съм си мерил разхода на гориво :!: :!: :!:

Re: Пръска от кулера на 1,8ТД

Публикувано: 20 ное 2011, 10:28
от OgiDogi
msotiroff написа:
OgiDogi написа:От "Т"-то на 1.8ТД и по-точно от клапана, който то управлява за подаване на допълнително гориво.
Хмм, мислех, че маркучето от ГНП към турбото е някакъв вакуум... Дали е възможно от там да пробива нафтица... Скоро не съм си мерил разхода на гориво :!: :!: :!:
Вакуум, ако е преди турбото, а то е на изхода му, където налягането е по-високо. Обаче налягането в корпуса на помпата е още по-високо и ако клапанът протече - получаваш гориво във всмукателният колектор.
Потърси из форума темите за дизели, които сами си вдигат оборотите/форсират и ще схванеш, за какво става дума. Например тази.

Re: Пръска от кулера на 1,8ТД

Публикувано: 20 ное 2011, 12:33
от diesel1.6
Разходът няма да се вдигне, даже пада при наличната нафта с ниско цетаново число. Даже ми идва някаква идея за впръскване на нафта .... и ще пробвам.
Колегата монтьор specialista може да ни каже колко е налягането в ГНП. След турбото е до 1 атмосфера, без натоварване е до 0,5, а на празен ход е под 0,05. А в ГНП си представям да започва от 0,2 - 0,3 поне и да стига до над 1.

Re: Пръска от кулера на 1,8ТД

Публикувано: 25 ное 2011, 23:56
от specialista
Налягането във ГНП-е далеч по-високо и се променя със повишаване на оборотите на помпата.
Цифрите са излишни,но ако кажа че може да достигне 7-8 бара няма да ви излъжа.

Re: Пръска от кулера на 1,8ТД

Публикувано: 26 ное 2011, 10:49
от msotiroff
В крайна сметка опасно ли е това? Мога ли да си карам така или да търся решение?

Re: Пръска от кулера на 1,8ТД

Публикувано: 26 ное 2011, 22:35
от mag_kiril
Както го описваш - чиста проба двигателно масло! То нафта няма как да стигне там.
Ако е това - караш и свиркаш, проверяваш/доливаш масълце редовно. Иначе- ремона на турбината.
Ако ти се занимава- разглоби долният маркуч към кулера и виж какви "утайки" има вътре :)
Налягането след ГНП на е около 180-200, на по-новите модели достига до 400 бара (заради пулсовото впръскване). Зависи си от философията на мотора.

Re: Пръска от кулера на 1,8ТД

Публикувано: 26 ное 2011, 23:44
от diesel1.6
msotiroff написа:В крайна сметка опасно ли е това? Мога ли да си карам така или да търся решение?
Ако е нафта, е опасно. Бъди готов ако вземе двигателят сам да си дава газ, да го спреш със спирачките. Ако е масло, си карай спокойно и нищо не пипай. Турбото като ще се чупи, ще се счупи - сигурен съм, че заради цените на ремонта няма да се хванеш да го праавиш.

За наляганията в ГНП и други подобни - говорим за налягането вътре в помпата, не за налягането в горивопроводите за високо налягане. То е известно и е 130 атмосфери, и не ни интересува.

Re: Пръска от кулера на 1,8ТД

Публикувано: 27 ное 2011, 16:30
от msotiroff
mag_kiril написа:Както го описваш - чиста проба двигателно масло! То нафта няма как да стигне там.
Ок, масло, ама защо е бистро?!?!?! Двигателното масло ми е чернилка, което мисля че е съвсем нормално за дизелов мотор.

Re: Пръска от кулера на 1,8ТД

Публикувано: 27 ное 2011, 18:07
от diesel1.6
Виж в темите за форсиране, клапани по ГНП и течове на нафта за да се ориентираш кое маркуче да извадиш и да се разбере тече ли нафта и дали ще се сцепи двигателя скоро.
Накратко - отгоре се вижда маркучето, свързано към метална тръбичка към турбото. Тръгва от кръглото стърчащо нещо от ГНП към радиатора и върви към лявата страна на колата покрай блока. Ако го разединиш отнякъде, и караш така, ще се разбере тече ли.

Re: Пръска от кулера на 1,8ТД

Публикувано: 03 дек 2011, 23:01
от msotiroff
Установи се каква е прозрачната течност - НАФТА... Като извадих маркучето за което говори колегата "diesel1.6" от там сълзи нафтичка...

Следващия въпрос по темата е следния: Да търся помпаджия да оправя клапичката, която пропуска или да запушвам маркучето и "газ до дупка" :D:

Re: Пръска от кулера на 1,8ТД

Публикувано: 04 дек 2011, 09:49
от OgiDogi
msotiroff написа:Установи се каква е прозрачната течност - НАФТА... Като извадих маркучето за което говори колегата "diesel1.6" от там сълзи нафтичка...

Следващия въпрос по темата е следния: Да търся помпаджия да оправя клапичката, която пропуска или да запушвам маркучето и "газ до дупка" :D:
Ако вникнеш в написаното от мен още в началото, ще се сетиш колко ще е "до дупка" при запушен маркуч - няма да има кой да даде на двигателя допълнително нафта, като напомпи турбото. Затова - при "помпаджия", да ти оправи клапана или нов от магазина и пак при помпаджията (само да не е пишман-помпаджия), защото точно този клапан има нужда от по-специално отношение и настройки при сваляне и поставяне.

Re: Пръска от кулера на 1,8ТД

Публикувано: 04 дек 2011, 22:05
от msotiroff
А с еднопосочно клапанче дали мога да реша временно проблема???
Ако в бъдеще ми се наложи по - сериозна профилактика на помпата ще се оправя и това, но сега да се заминавам с тежки майстори(каквито няма в родния ми град) за тази дреболия някакси ми се иска да го избегна...

Re: Пръска от кулера на 1,8ТД

Публикувано: 04 дек 2011, 23:07
от diesel1.6
С клапанче или без все ще върви. Ако клапанчето е еднопосочно и изправно, няма смисъл от него - нафтата като го напъне, то все ще е блокирано и колкото и да помпи турбото, няма да се усеща нищо в ГНП. Излиза най-добре да му сложиш една тапа и така.
Консултирай се с някой специалист дали може да ти поправи само този турбо детайл, ако си го свалиш сам да му го изпратиш... изглежда най-добре е да идеш в сервиз. Питай, ако ще ходиш, да пишем кой какво е ползвал.

Re: Пръска от кулера на 1,8ТД

Публикувано: 05 дек 2011, 12:09
от форд мк2
diesel1.6 написа:С клапанче или без все ще върви. Ако клапанчето е еднопосочно и изправно, няма смисъл от него - нафтата като го напъне, то все ще е блокирано и колкото и да помпи турбото, няма да се усеща нищо в ГНП. Излиза най-добре да му сложиш една тапа и така.
Честно да се изкажа не съм съгласен с горното мнение. Уважавам много колегата diesel1.6 . Минал съм през филма с теча, който описва колегата msotiroff. Ми докато разбера, че в кулера има нафта сигурно мина половин година яко возене или поне 4- 5 хил. км. После сложих клапанче за 5 лв и вървежа на колата по никакъв начин не се промени. Вече карам така над 10 хил. км. Може би това е правилното решение, предвид скъпата инвестиция за нов клапан....
_friends_

Re: Пръска от кулера на 1,8ТД

Публикувано: 05 дек 2011, 13:13
от escorttd1
Потвърждавам, че възвратния клапан върши работа. Даже и при изправен турбо компенсатор е хубаво да се сложи, за да няма неприятни изненади когато неочаквано се пробие мембраната.

Re: Пръска от кулера на 1,8ТД

Публикувано: 06 дек 2011, 23:29
от specialista
escorttd1 написа:Потвърждавам, че възвратния клапан върши работа. Даже и при изправен турбо компенсатор е хубаво да се сложи, за да няма неприятни изненади когато неочаквано се пробие мембраната.

Имам лека забележка!Ако всичко е изправно и сложите такъв клапан,при надуване на турбото той ще пропусне и турбо коректора ще направи това което се иска от него,но когато вече няма товар налягането след клапана няма да падне защото не може да се върне въздуха назад,и такаще остане със повишена порция гориво,и ще се чудиш защо тази кола е почнала да пуши черно в повече от обичайното.