Страница 1 от 2
Подгряване на охладителната система Focus 1.8 TDDI
Публикувано: 31 авг 2011, 13:14
от TZahariev
Здравейте колеги,
Все още съм новоизлюпен фордаджия (само на 2 месеца) и установих, че освен нормалните подгряващи свещи, които смених защото и 4-те изгоряха, имам и
подгряване на охладителната система. Предполагам, че и там свещите са изгорели, тъй като досега не са сменяни а колата вече стана на 154 хил. км и от около месец започна да загрява по-бавно. Според МП се сменя цялото подгряващо тяло заедно с 3-те свещи, които са с него и само консуматива без труда е 317 лв. като ще ми го поръчат и се чака 10 работни дни докато го получат.
Въпроса ми е наистина ли трябва да се смени цялото, не може ли само 3-те свещи, които са в него и евентуално ако някой от вас го е правил да ме ориентира за цени на свещите или цялото тяло заедно с тях, да даде малко разяснения по въпроса, както и ако не мога сам да го направя към кого да се обърна? (стана дългичко май

)
Благодаря ви предварително!
П.С. Извинявам се ако има подобна тема, но от два дни се ровя из форума за това и не намерих нищо.
Re: Подгряване на охладителната система Focus 1.8 TDDI
Публикувано: 31 авг 2011, 13:17
от Alexi
що първо не ги замериш ,може да са здрави ,имат и реле което трябва да се погледне .. втора употреба също се намират .. а бавното загряване най вероятно е тръгнал термостат че в това време не мисля че изобщо се включват тия свещи на антифриза ,май под 5° само
Re: Подгряване на охладителната система Focus 1.8 TDDI
Публикувано: 31 авг 2011, 13:22
от TZahariev
Alexi написа:що първо не ги замериш ,може да са здрави ,имат и реле което трябва да се погледне .. втора употреба също се намират .. а бавното загряване най вероятно е тръгнал термостат че в това време не мисля че изобщо се включват тия свещи на антифриза ,май под 5° само
А къде се намират, защото нещо не успях да видя къде стои това тяло?
Иначе за термостата колада си вдига равномерно температура, щом стигне средата стрелката замръзва независимо как карам, но с включен климатик загрява сравнително бързо.
Re: Подгряване на охладителната система Focus 1.8 TDDI
Публикувано: 31 авг 2011, 13:31
от Alexi
обикновено се виждат на канал/подемник ,при мондео са отдолу зад мотора и при тебе би трябвало да са там
Re: Подгряване на охладителната система Focus 1.8 TDDI
Публикувано: 31 авг 2011, 13:36
от TZahariev
Току що от Моторкрафт София ме посъветваха да направя диагностика и ако има нещо нередно в подгряването на охладителната система или въобще със загряването трябвало да излезе. Така че мисля да отпиша едни 54 лв. за диагностика в МП и да видим какво ще покаже.
Re: Подгряване на охладителната система Focus 1.8 TDDI
Публикувано: 31 авг 2011, 14:11
от Alexi
нищо подобно няма да излезе на диагностика ,гледат да ти вземат парите
Re: Подгряване на охладителната система Focus 1.8 TDDI
Публикувано: 31 авг 2011, 15:30
от TZahariev
Alexi написа:нищо подобно няма да излезе на диагностика ,гледат да ти вземат парите
И аз така си мисля затова още се чудя и го написах тук

Re: Подгряване на охладителната система Focus 1.8 TDDI
Публикувано: 31 авг 2011, 16:12
от Doin
Няма ли да е по-лесно да си смениш термостата? Отнема 10-15 мин.
А относно свещите на антифриза - подгряващия панел се намира вдясно от ЕГР клапана (заставайки отпред) и вижда се отгоре. Но преди да станат големите студове през зимата едва ли ще можеш да установиш ефекта от работата на тези свещи. То и аз през зимата не мога да разбера работят ли или не, но при условие че на 2-3 тата минута парното вече духа ако не горещо, то поне хладно (преди смяната на термостата) и леееко топло след това, явно нещо поне в колата работи.
Re: Подгряване на охладителната система Focus 1.8 TDDI
Публикувано: 31 авг 2011, 16:56
от TZahariev
Ако не работи добре термостата не трябва ли да загрява много бавно, а след като загрее (дори и преди това) температурата да не е стабилна и да се влияе от това как карам и дали я пускам по надолнища на скорост без газ и тн.
Имал съм такъв проблем с предишната кола и недобре работещия термостат си личи веднага. Сега просто колата загрява напълно от напълно студеното палене сутрин до стрелка в средно положение за около 10-12 мин. При вас така ли е? Защото може и аз да си въобразявам че загрява бавно предвид, че опита като шофьор на др. дизелови коли е за модели Ауди А6 2003, Рено меган 2009, Фокус 2009, Ситроен С4 2010, а и един Ситроен Пикасо 2001 (той загряваше по-бавно от сегашния ми фокус за който питам) Попринцип при всички тези коли без последния ситроен загряването си е относително константно.
Re: Подгряване на охладителната система Focus 1.8 TDDI
Публикувано: 01 сеп 2011, 11:07
от TZahariev
Колеги,
Засякох го вчера надвечер. Загрява за точно 15 мин. след паленето като се кара изключително леко само 1-ва, 2-ра и 3-та (така се случи просто) като 75% от времето работеше на празен ход.
Ще ви бъда благодарен ако ми кажете дали и при вас е така, защото може и да си въобразявам, че загрява бавно?
Re: Подгряване на охладителната система Focus 1.8 TDDI
Публикувано: 01 сеп 2011, 11:12
от Nebhotep
При работа на празен ход двигателя (особено дизел) загрява чувствително по- бавно, отколкото ако се движиш. Палиш колата и тръгваш, би трябвало ако всичко е в норма да ти загрява до 60 градуса за около 7-8 минути.
Re: Подгряване на охладителната система Focus 1.8 TDDI
Публикувано: 01 сеп 2011, 11:37
от TZahariev
Nebhotep написа:При работа на празен ход двигателя (особено дизел) загрява чувствително по- бавно, отколкото ако се движиш. Палиш колата и тръгваш, би трябвало ако всичко е в норма да ти загрява до 60 градуса за около 7-8 минути.
Да за толкова е днес сутринта пак го засичах. Благодаря много
От 2 месеца е в мен колата и се притесних данеби нещо да не е наред със загряването, защото ми се струваше малко бавно.
Благодаря ви пак и се извинявам за лаишкия въпрос

Re: Подгряване на охладителната система Focus 1.8 TDDI
Публикувано: 01 сеп 2011, 11:43
от Nebhotep
Ами за този двигател е доста добре 7-8 минути. Аз съм с бензинов и в най- топлите дни за по- малко от 5 минути не мога да достигна 60 градуса.
Re: Подгряване на охладителната система Focus 1.8 TDDI
Публикувано: 01 сеп 2011, 22:20
от specialista
Без да съм сигурен на 100% мисля че системата за допълнителен подгрев на охлаждащата течност
не работи при всеки старт на автомобила.Имам в предвид че следи околната температура и тази на мотора и се включва само при нужда т.с. при определени условия.Затова е добре да се замерят свещите и да се разбере дали са изправни.Това че загрява по-бавно в момента въпреки че е лято не са виновни свещите!!!
Успех!
Re: Подгряване на охладителната система Focus 1.8 TDDI
Публикувано: 01 сеп 2011, 22:55
от Divia
Някаде бях чел,че бавното загряване се дължи на голямото КПД на двигателя,затова на двигателите от ново поколение има такива "екстри" за подгряване било то свещите или пък директно печка.А за фокуса мисля,че се включват трите едновременно докато двигателя не достигне 60градуса после само едната работи до 80градуса и изключват.
Re: Подгряване на охладителната система Focus 1.8 TDDI
Публикувано: 04 сеп 2011, 15:08
от TZahariev
Divia написа:Някаде бях чел,че бавното загряване се дължи на голямото КПД на двигателя,затова на двигателите от ново поколение има такива "екстри" за подгряване било то свещите или пък директно печка.А за фокуса мисля,че се включват трите едновременно докато двигателя не достигне 60градуса после само едната работи до 80градуса и изключват.
Точно така е, консултирах се по въпроса с инженер по двигатели с вътрешно горене и инжекционни системи (по случайност ми беше под ръка). КПД-то на дизеловия двигател (предкамерен) е с 15% по-добро от бензиновите мотори, а на дизела с директно впръскване между 20 и 25%, като ме изненада, че системата помпа-дюза добавя само още до 5% по-високо КПД и то невинаги, а в зависимост от конкретния мотор и техническите му параметри и конструкция.
Re: Подгряване на охладителната система Focus 1.8 TDDI
Публикувано: 04 сеп 2011, 15:16
от TZahariev
specialista написа:Без да съм сигурен на 100% мисля че системата за допълнителен подгрев на охлаждащата течност
не работи при всеки старт на автомобила.Имам в предвид че следи околната температура и тази на мотора и се включва само при нужда т.с. при определени условия.Затова е добре да се замерят свещите и да се разбере дали са изправни.Това че загрява по-бавно в момента въпреки че е лято не са виновни свещите!!!
Успех!
Според това, което ми казаха колеги с дизелови фокуси и като видях как загряват техните коли моята е напълно в параметрите дори загрява една идея по-бързо, явно аз просто съм очаквал да загрява като бензинова (3 до 5 мин.), защото последната ми кола преди тази беше такава. А подгряването на охладителната система още не съм го проверил, защото нямах възможност тези дни, но съвсем скоро ще замеря с мултицет и ще видим какво ще излезе. Само веднъж съм я карал на температура около и малко над 10 гр. и на 2-ра, 3-та минута от парното (без да съм включвал климатик въобще) при работа почти само на празен ход, вече духаше хубаво топъл въздух, което ме навява на мисълта, че можеби си работи.
Re: Подгряване на охладителната система Focus 1.8 TDDI
Публикувано: 04 сеп 2011, 20:45
от S_C
Такава система имат много коли и мненията като цяло за нея са идентични-някакво приложение има само далеч на Север.При температури от порядъка на минус 5 или минус 10 е безпредметна,да не говорим за положителни външни температури...Консумира ужасно много ток.
Re: Подгряване на охладителната система Focus 1.8 TDDI
Публикувано: 04 сеп 2011, 22:41
от specialista
S_C написа:Такава система имат много коли и мненията като цяло за нея са идентични-някакво приложение има само далеч на Север.При температури от порядъка на минус 5 или минус 10 е безпредметна,да не говорим за положителни външни температури...Консумира ужасно много ток.
За тока съм съгласен.И свещите са много скъпи!Иначе идеята не е лоша-по най-бързия начин да влезе в температурен режим мотора.Това помага както на екологията(това е основната причина да я има тази система) така и на икономията на гориво(както се вижда за всекиго по нещо).
Поздрави!
Re: Подгряване на охладителната система Focus 1.8 TDDI
Публикувано: 05 сеп 2011, 01:48
от kaio04
Понякога релето включващо ел. подгрева на антифриза,следи състоянието на акумулатора.При слаб акумулатор или включени много консуматори има вероятност релето да не включи подгрева.