Колеги помагайте!
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 01 сеп 2009, 20:18
- Модел на автомобила: ford mondeo
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Колеги помагайте!
Здравейте колеги!
Колата ми е Форд Мондео98,1,8 бензин.Пиша за проблем който имам от година,консултирах сес няколко майстора,така и не намерих решение на проблема,става въпрос за следното:при студен двигател има яко придърпване на мотора и ако не натисна газта до ламарината колата изгасва,интересното е , че това се случва винаги при едно и също положение на стрелката на температурата,а имено в момента в който достигне бялото квадратче(снимка1),
http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 14160e.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
след натискане на газта се оправя,след това е възможно пак леко да придърпа,и когато навлезе в сектора „normal” изчезва,откакто го има този проблем съм сменил: ламбда сонда,свещи,махнах катализатора ,дюзите чистиха,датчик за температура,филтри, термостат ....друго не се сещам!
Има и още нещо,така като съм почнал наред,скоро сменях гарнитура на блока,губеше се антифиз,майстора ми каза,че му е направило впечатление, че и двете перки се включват едновременно много късно(когато стрелката достигне крайната бяла черта,снимка 2),
http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 14283s.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
според него това е причината за скъсаната гарнитура,прегрят двигател,някой има ли представа кога и как се включват перките заедно или поотделно.
Това са ми в общи линии болежките,ще съм ви много благодарен за съвет или мнение!
Колата ми е Форд Мондео98,1,8 бензин.Пиша за проблем който имам от година,консултирах сес няколко майстора,така и не намерих решение на проблема,става въпрос за следното:при студен двигател има яко придърпване на мотора и ако не натисна газта до ламарината колата изгасва,интересното е , че това се случва винаги при едно и също положение на стрелката на температурата,а имено в момента в който достигне бялото квадратче(снимка1),
http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 14160e.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
след натискане на газта се оправя,след това е възможно пак леко да придърпа,и когато навлезе в сектора „normal” изчезва,откакто го има този проблем съм сменил: ламбда сонда,свещи,махнах катализатора ,дюзите чистиха,датчик за температура,филтри, термостат ....друго не се сещам!
Има и още нещо,така като съм почнал наред,скоро сменях гарнитура на блока,губеше се антифиз,майстора ми каза,че му е направило впечатление, че и двете перки се включват едновременно много късно(когато стрелката достигне крайната бяла черта,снимка 2),
http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 14283s.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
според него това е причината за скъсаната гарнитура,прегрят двигател,някой има ли представа кога и как се включват перките заедно или поотделно.
Това са ми в общи линии болежките,ще съм ви много благодарен за съвет или мнение!
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Колеги помагайте!
Тук не съм в силата си,но ще ти кажа че е от ясно по ясно че има проблем със горивото(сместа)!
Не е подходяща за въпросния режим(недостиг на гориво).
Започни с проверка на налягането на горивото от помпата,управлението на налягането (регулатора).
Сменил си толкова неща а май ще излезе че няма бензин!
Успех!
Не е подходяща за въпросния режим(недостиг на гориво).
Започни с проверка на налягането на горивото от помпата,управлението на налягането (регулатора).
Сменил си толкова неща а май ще излезе че няма бензин!
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 348
- Регистриран: 24 май 2010, 14:49
- Модел на автомобила: '04 Mondeo Mk3 2.0 TDCI estate
- Местоположение: Димитровград, Харманли
- Status: Извън линия
Re: Колеги помагайте!
Колега моят съвет е ако не си чистил дроселната клапа го направи. Веднъж така съживихме едно бензиново Поло. Може да погледнеш и моторчето за празен ход, както и бензиновата помпа дали не смуче утайки от резервоара. За издухването на гарнитурата може да е спомогнало форсирането на студен двигател. Поздрави пиши какво е станало
п.п След изчистването на дроселната клапа е нормално в началото да ти дъжи по-високи обороти, но след малко каране ще се нормализират. За почистването става с обезмаслител и евентуално стара четка за зъби.

п.п След изчистването на дроселната клапа е нормално в началото да ти дъжи по-високи обороти, но след малко каране ще се нормализират. За почистването става с обезмаслител и евентуално стара четка за зъби.

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Колеги помагайте!
Може да е механичен проблем, нещо задръстено. Почистване на дросела, и по-точно на корпуса (дифузьора) в който е разположен и най-вече каналите които са в него, защото самия дросел няма какво да му се оцапа. Почистване на клапана за празен ход, шибъра и каналите.
Възможно е обаче да има електронен проблем. Това че се проявява около края на белия сектор и изчезва като загрее, говори за това че компютъра изключва обогатяването по-рано и сместа става бездна за съответната температура, като загрее нещата се нормализират. Това че сте чистили температурния датчик, не значи че това гарантира правилната му работа, трябва да се провери съпротивлението му при различни температури. Какви са стойностите за твоя мотор не знам, някой който ги има да ги даде или търси някъде. Същото важи и за МАФ датчика, може да е дошъл момента в който вече почистването да не помага.
Възможно е обаче да има електронен проблем. Това че се проявява около края на белия сектор и изчезва като загрее, говори за това че компютъра изключва обогатяването по-рано и сместа става бездна за съответната температура, като загрее нещата се нормализират. Това че сте чистили температурния датчик, не значи че това гарантира правилната му работа, трябва да се провери съпротивлението му при различни температури. Какви са стойностите за твоя мотор не знам, някой който ги има да ги даде или търси някъде. Същото важи и за МАФ датчика, може да е дошъл момента в който вече почистването да не помага.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- dimbatami
- потребител
- Мнения: 387
- Регистриран: 31 яну 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Orion 1.8EFI 16V 105конйе и мондео 1.8 tdi 90 конйе
- Местоположение: ПЛЕВЕН
- Status: Извън линия
Re: Колеги помагайте!
Колега да знаеш че Наско е прав проблема идва от това че датчика на температурата прави въртел но тези датчици са общо три на брои става въпрос за този които дава инфо на компа та да знаеш че често дефектират и се сменят с нови а от МП знам че датчика на перките се задеиства на 92 градуса
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 564
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Колеги помагайте!
Колега ако се съмняваш в температурния датчик (този, който дава инфо на компа) те съветвам да го откаичиш за пробва. Ако проблема е в него ще изчезне, но ще караш с богата смес докато не го смениш. Ако имаш възможност му замери съпротивлението с мултицет при 90 градуса е около 3-4кОма, а при студен започва от около 30кОма. Проблема може да идва от това, че датчика прекалено рано показва достигната работна температура и бърка компа, но ако го откачиш няма да имаш този проблем, като обезателно го сменяш с нов ако установиш, че проблема е от него.
При мен датчика се намира отгоре на корпуса на термостата, за мондео незнам, но пак трябва да е някъде там.
При мен датчика се намира отгоре на корпуса на термостата, за мондео незнам, но пак трябва да е някъде там.
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 01 сеп 2009, 20:18
- Модел на автомобила: ford mondeo
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Колеги помагайте!
Значи датчика който смених е този за включване на перките,понеже майстора се съмняваше, че много късно започва да охлажда и оттам,и преграването,но той ми каза,че същия този датчик управлява и компа,с други думи,ако проблема с придърпването е оттам,би трябвало да се оправи,сега от вас разбирам,че има още два датчика, ще пробвам варианта с изключването,и след това ще споделя,дали има ефект!
Благодаря ви за изказаните мнения,ако имате и други предположения давайте ги насам, аз и без това трябва да се възстановя(разб. финансово)
от тези безконечни ремонти, ще събера и още информация,правя още един опит,дано да се получи!
Благодаря ви за изказаните мнения,ако имате и други предположения давайте ги насам, аз и без това трябва да се възстановя(разб. финансово)

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1635
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Колеги помагайте!
Като чета за премеждията ти, направо ми става кофти какви майстори си си намерил! Махане на катализатор, смяна сонда, датчици... Това си е тото с налучкване!
Диагностиката на двигателя включва:
1 Механично състояние на мотора ( компресия, зацепване на ремъци..)
2 Горивна система ( налягане на помпа, състояние дюзи )
3 Управляваща електроника ( инжекцион, релета ...)
Всякакъв друг подход е налучкване и смяна на иначе здрави и работещи неща.
Откачане на датчици при работещ мотор си е вкарване на грешки и често авариен режим.
Конкретно за твоето Мондео на снимката се вижда, че кодочетеца, който ползвам дава не малко данни в реално втреме и може да се проверят много от датчиците, без да се сменят хамалски. Не си писал от къде си.

Не си писал от къде си.
Диагностиката на двигателя включва:
1 Механично състояние на мотора ( компресия, зацепване на ремъци..)
2 Горивна система ( налягане на помпа, състояние дюзи )
3 Управляваща електроника ( инжекцион, релета ...)
Всякакъв друг подход е налучкване и смяна на иначе здрави и работещи неща.
Откачане на датчици при работещ мотор си е вкарване на грешки и често авариен режим.
Конкретно за твоето Мондео на снимката се вижда, че кодочетеца, който ползвам дава не малко данни в реално втреме и може да се проверят много от датчиците, без да се сменят хамалски. Не си писал от къде си.
Не си писал от къде си.
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 01 сеп 2009, 20:18
- Модел на автомобила: ford mondeo
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Колеги помагайте!
Значи за тото-налучкването си абсолютно прав,като изключим катализатора,че беше задръстен,сонда,датчик и чистене на дюзи си бяха предположения, ако можеш да ми дадеш малко инфо за кодочетеца,аз съм от Бургас,знаеш ли някаде в района да се работи с такъв,аз съм много далеч от нещата,нищо не рабирам,но след толкова обикаляне по майстори,реших малко да се позаинтересувам, така, че съм благодарен за всякаква информация!
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Колеги помагайте!
Докато си търсиш къде да направиш диагностика, можеш да си почистиш MAF сензора. Във форума има описано подробно процедурата.
Намира се преди кутията на въздушния филтър и се чисти само със спрей за почистване на електроника или нещо подобно, което не оставя мазнотии като изсъхне.
Температурният датчик (ECT), който подава инфо на компютъра се намира на термостатното тяло, отгоре! Отпред и отдолу е датчикът за уреда на таблото.
ECT управлява и пускането на перките на радиатора, но за Мондео с два вентилатора не знам какви са стойностите. За Мондео с един вентилатор, доколкото си спомням перката включваше на 98 градуса.
Намира се преди кутията на въздушния филтър и се чисти само със спрей за почистване на електроника или нещо подобно, което не оставя мазнотии като изсъхне.
Температурният датчик (ECT), който подава инфо на компютъра се намира на термостатното тяло, отгоре! Отпред и отдолу е датчикът за уреда на таблото.
ECT управлява и пускането на перките на радиатора, но за Мондео с два вентилатора не знам какви са стойностите. За Мондео с един вентилатор, доколкото си спомням перката включваше на 98 градуса.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 18 госта