Страница 1 от 2
MONDEO TDCI DURAtorq 2003г.///Забива
Публикувано: 18 юли 2010, 19:21
от perfekt
Привет колеги.Имам следният проблем с едно MONDEO 2003г TDCI DURATORQ 2.0 , 130-PS: Като тръгне на 1или 2 може да го вкараш до 5000-обор.,няма проблеми.Ако превклиючиш на 3-та и ако подаваш плавно газ няма проблем,но ако натиснеш газта рязко светва жълтата контролна лампа и колата забива .Имам чувството че колата върви с 50% от мощността си.Като че ли има един праг на ускорение и ако го премине после няма проблем.Подменени са: 1-Регулатора за налягане в помпата 2-дебитомера и 3-MAP-а на интеркулера,проблема си остава същият.Моля за помощ
Re: MONDEO TDCI DURAtorq 2003г.///Забива
Публикувано: 21 юли 2010, 13:49
от sanndo
в момента се боря с подобен проблем, само че колата ми гасне.... почва да мига лампата за подгряване.
всичко по нея е мерено, но не се отказвам... като има резултат ще пиша или ти пиши ако знаеш нещо ново
... ако не съм я забил челно в някое дърво вече да сни тествам осемте възглавници.....
Re: MONDEO TDCI DURAtorq 2003г.///Забива
Публикувано: 21 юли 2010, 17:31
от Doin
А педала на газта проверихте ли?
Re: MONDEO TDCI DURAtorq 2003г.///Забива
Публикувано: 21 юли 2010, 17:45
от sanndo
май и мене на там ме насочват.... само да запали и я карам в сервиз (рофл)
Re: MONDEO TDCI DURAtorq 2003г.///Забива
Публикувано: 21 юли 2010, 20:01
от DigiPro
Не че съм компетентен по дизелите, но от каквото съм чел тук във форума за комън-рейл дизелите обикновено при тези симптоми за смяна са 4 дюзи ~ 2000лв. Дано при вас да е нещо друго и по ефтино.
Re: MONDEO TDCI DURAtorq 2003г.///Забива
Публикувано: 21 юли 2010, 20:06
от sanndo
гледаха ми дюзите с диагностика вчера. няма отклонения при нито една, в рамките на нормалното е. това, което забелязахме е, че турбото стигаше до 2.5бара точно преди да угасне колата. изключихме турбото (с вакума, то пак сио работи на 20%) и колата мааалко по-трудно гаснеше. ама си гасне

за вчера вечерта и врътнах 600 и кусур км. за няколко часа и мога д акажа, че без турбо и на 4-та (кутията ми е със 6 скоростти) с около 120-140 км/ч (знам, че съм убиец... не е такава темата) колата си вървече прекрасно добре! намалявам някъде я по завой, я застигна някой и падне под 3000об. и дам гас и гасне.
утре продължават диагностиките с КТС и ще пиша ако има нещо. и аз клпня към газтта....
Re: MONDEO TDCI DURAtorq 2003г.///Забива
Публикувано: 22 юли 2010, 06:55
от DTM
Колеги, аз го имам почти същия проблем, минава в авариен режим след 3000 об/мин. на 5-та при яко натискане на газта. Ако преминеш прага от 3000-3500 об/мин на 5-та с средно подаване на газ, няма проблем отива до 4500об.
Ходих на диагностика, закачиха и я карахме да видим какво се случва в движение и какви грешки набива след като мине в авариен режим.
След разходка близо 60-км, се оказа че налягането в рейката рязко пада от 1600-1700атм. при тея обороти и предавка до 900атм. и минава в авариен режим. Проблема е обичайния за Delphi CR системите, които са вграждани тея години в Мондео, Фокус и други автомобили. Просто в един момент излишната нафта която минава през определен инжектор или няколко такива става повече от основната доза нафта, пада рязко налягането в рейката, помпата се опитва да го компенсира и като не успее се получава ето това. Проблема е в някакви клапани в самите инжектори.
В сервиза си имат стенд за тестване на инжектори, свалят, тестват и се подменят клапанчета и още нещо имаше.
Не се подменят целите инжектори, ремонтират се вече и цената е около 200-250лв за брой. Във Варна сервиза е Мотор Консулт.
Само, където не ми остава време да я закарам и оставя поне за един ден, за да могат да уточнят кой или колко инжектора има проблемни.
Re: MONDEO TDCI DURAtorq 2003г.///Забива
Публикувано: 22 юли 2010, 08:41
от sanndo
Не ти остава време, да разбирам, че така караш? Като влезне в този защитен режим забива муцина или гасне? Моята гасне. И като цяло си седи в двора сега и не иска да запали

Re: MONDEO TDCI DURAtorq 2003г.///Забива
Публикувано: 22 юли 2010, 09:47
от perfekt
При мен не е от ПЕДАЛА ,защото на 1 и 2-скорост и на място не прави забиването в колкото и обороти да я вкараш(до 5500обр.) и колкото и рязко да натискаш газта.Превключиш ли обаче трета (с около 80km/h)и рязко натиснеш газта забива.Ако го натискаш плавно преминава този праг и после до 190км/h няма проблеми.много е гадно и рисковано за изпреварване.И още нещо: При мен само светва лампата на свещите и забива, Не гасне . Педал имам(нали разглабям една същата на части) и не е проблем да го сменя.Изключвам варианта с инжекторите и помпата,защото на 1 и 2-скорост не го прави,но......в голямо невидение съм
Re: MONDEO TDCI DURAtorq 2003г.///Забива
Публикувано: 22 юли 2010, 10:58
от sanndo
а, здрасти, ти си с видинското мондео десняк значи

пазиш ми мигача, нали?
еми познаваш Гената, при него бях и той е в невидение защо аджеба го прави тоя проблем.... при развитие ще пиша!
Re: MONDEO TDCI DURAtorq 2003г.///Забива
Публикувано: 22 юли 2010, 18:46
от DTM
Не моята не гасне, като изключим това, че два три пъти е угасвала, но не като мине в авариен режим. Случвало се е като давам назад и в момента в които колата тръгва и угасва при това е автоматик

.
Да карам я колата, аз просто я знам кога ще го направи това. Гледам тогава да не я натискам много и като подмине тея обороти нататък лети

.
Re: MONDEO TDCI DURAtorq 2003г.///Забива
Публикувано: 25 юли 2010, 14:19
от Alexi
да поразсъждавам малко по проблемите ви ... колата не пали - тук трябва да се погледне на първо място датчика на разпр. вал ( проблемен на първите тдци ,после е сменен с по надежден) ,датчика на кол. вал също ... най добре е да се наложат други за проба .. ако не помогне трябва да се качи на стенд и да се види налягането на помпата - на стартер трябва да е 230-260 бара ,ако е по ниско няма да запали .. добре е да се провери дали инжекторите са правилно кодирани към ЕКУ-то ..
...мигането на лампата за подгрева и влизане в авариен режим - тук задължително се записва грешка ,тя каква е ? щом налягането дропи на 900 бара значи или инжекторите пикаят твърде много обратна нафта( това се вижда не на стенд а със закачане на колби на маркучите на обратната нафта) и дебита на помпата не стига да държи налягане във високите - стандартно ,или самата помпа не държи налягане по някаква друга причина ,да речем е износена ( това се проверява като се демонтира и се огледа нафтата която изтича от нея дали няма лъскави метални частици- виждат се само с силна лупа или микроскоп - ако има значи е тръгнала) ,а може и някой от клапаните да е дефектирал - помпата има 2 клапана ,единия е електронен командван от ЕКУ-то и държи налягане в рейла в нормите ,а другия е механичен байпасен той е по труден за демонтиране в долния край е ,но трябва клапаните да се огледат и евентуално да се наложат други за проба .Добре е проблема да се бори като се почва от по простите неща - смяна на горивен филтър ,друга нафта ,някоя присадка и постепенно да се преминава към другите по трудоемки и скъпи неща . Без правилна диагностика и части за налагане не става. Тия мотори не са много сложни но като се заинатят е кофти .. 90% от случаите са от тръгнали инжектори в една или друга степен ,слабо място са им .
Айде ако има още нещо пишете да помагам .
Re: MONDEO TDCI DURAtorq 2003г.///Забива
Публикувано: 25 юли 2010, 17:36
от perfekt
sanndo написа:а, здрасти, ти си с видинското мондео десняк значи

пазиш ми мигача, нали?
еми познаваш Гената, при него бях и той е в невидение защо аджеба го прави тоя проблем.... при развитие ще пиша!
Думата ми никога не е ставала на две,мигача е твой ако ще някой да дава 100лв за него. Отдели си някоя събота и неделя и ела във Видин и да започваме да сменяме,явно с диагностиката(при мен показваще че е регулатора за налягане в помпата,подменихме и него и дебитомера и МАП-а и проблема си остана същият) няма да стане.
Re: MONDEO TDCI DURAtorq 2003г.///Забива
Публикувано: 28 юли 2010, 08:10
от perfekt
Някакво развитие??
Re: MONDEO TDCI DURAtorq 2003г.///Забива
Публикувано: 28 юли 2010, 09:22
от sanndo
ще свалям дюзи тези дни и ще ги пращам в Пловдив на стенд....
Re: MONDEO TDCI DURAtorq 2003г.///Забива
Публикувано: 28 юли 2010, 11:13
от maxpoint
Re: MONDEO TDCI DURAtorq 2003г.///Забива
Публикувано: 28 юли 2010, 11:36
от sanndo
на диагностиката гледахме, че няма отклонене и си държат налягане. но е възможно при натоварване да има спукана част от дюза, която да се предава и като угасне няма как да се види отклонението. затова стенд...
Re: MONDEO TDCI DURAtorq 2003г.///Забива
Публикувано: 29 юли 2010, 20:51
от Miri4
Стенда е хубаво нещо но преди да се стигне до него е хубаво да се види обратната нафта. Тя е много показателна за състоянието на дюзите. Аз имах такъв проблем.Провериха ми обратната нафта и се оказа че 2 от дюзите са зле. И това за 5 мин. работа.Не се дават 60 лв. на МП да се правят на интересни. Елементарен но много показателен тест. Съветвам всички с подобни проблеми да започнат от там. В 90 % от случаите за тези двигатели се оказват дюзите. Снасят се 1000 лв и колата лети.
Re: MONDEO TDCI DURAtorq 2003г.///Забива
Публикувано: 09 авг 2010, 06:18
от perfekt
Re: MONDEO TDCI DURAtorq 2003г.///Забива
Публикувано: 09 авг 2010, 10:36
от ЯЛТА
Колеги , без да претендирам да съм специалист , ще разкажа : двигателите ви са комън рейл , когато една , или повече дюзи , се повреди / пуска по голямо количество гориво / , рейла се изпразва от към налягане на горивото , то не стига , и колата забива ! Това се случва поради некачественна нафта ,- повишено количество сяра , лоша нафта ! От това страдат всички комън рейли , зареждащи на ведомствени бензиностанции , а също използуващите некачествена такава . решението е - само качествени бензиностанции , и ДОБАВКИ КЪМ ГОРИВОТО ! ПАРАЛЕЛА правя със служебното возило , на което съм сменил 50 - дюзи , за последните 3 год. - 200 000 км. , и нито една от тези дюзи , не е нова , или настроена във фирмения сервиз в гр. КАРЛОВО - НА В М С - автовуси и камиони ! Настройването на дюзите е сложно , само на фабричен стенд с фирмена програма - една хилядна от милиметъра ! Смяната на дюзите , с нови решава проблема , но е твърде скъпо удоволствие , за нашите стандарти . И всичко това идва от лошо гориво !