Страница 1 от 2
Датчика на температурата полудя.
Публикувано: 27 дек 2009, 15:53
от mistyrain
Здравейте,
много странен проблем днес се появи. След пътуване от 200км изведнъж на един светофар температурата скочи до горе. Като потеглих си спадна на нормално ниво. Като пак тругна да спирам пак става така. С едно изречение, като потеглм и вървя си е ОК но като започна да спирам се качва. Какво може да е? Аз се сещам, само за въздушна възглавница но пък не е логично да спада като тръгвам и да се качва като спирам. Пипах маркучите, бяха горещи.
Някаква идея?
Re: Датчика на температурата полудя.
Публикувано: 27 дек 2009, 19:43
от noface
Аз пък се сещам и за друго

Перката на охлаждането не върти,и в движение няма как да ти се вдигне температура.Когато спреш обаче водата кипва за минута 2 наи-много.Провери ли дали се върти?
Re: Датчика на температурата полудя.
Публикувано: 27 дек 2009, 21:12
от mistyrain
Здрасти, ами сега се повозих и долях антифриз понеже беше на минимума и сега маи спря да го прави. Интересното е че дкоато го правеше пред блока си играх и тръгна и то падне, след 5 метра спра и то се дигне. И така колкото пъти си искам

Ще вида утре как ще се държи.
Re: Датчика на температурата полудя.
Публикувано: 27 дек 2009, 23:53
от escorttd1
Имаш хлабава връзка към датчика за температура. Провери си куплунзите и кабелите.
Re: Датчика на температурата полудя.
Публикувано: 06 яну 2010, 23:24
от itzov
Аз имам подобен проблем. При мен е от по-дълго време и не съм сигурен дали е малко по-различно или е същото. При мен се проявява при работа на дълъг път или по цариградско в София. Карам на 4-та със 90, връщам газта без да изключвам от скорост, след 2 - 3 сек започва да вдига температурата, започвам пак да подавам газ без да превключвам и след 2 - 3 сек температурата започва да пада.
Какво ли не смених радиатор, водна помпа, термостат и нищо. Пак е така. Имам на колата газова уредба инжекцион, а колата е фокус 1.4 2002г.
Нека ако някой има идеи да сподели!
Благодаря!
Re: Датчика на температурата полудя.
Публикувано: 07 яну 2010, 00:04
от S_C
Колко литра антифриз събира Фоуса...това се появява при коли с много малко охлаждаща течност...5-6 литра примерно.Ефектът се дължи на температурната инертност на метала.Спираш да подаваш газ,но акумулираната в ризите топлина продължава да се отдава на охлаждането.А обороти на водната помпа няма достатъчно.Това е кратък период-докато термостата отвори повече или се включи вентилатор.Такива резки,но кратки колебания в температурата си се случват в двигателя,но не би трябвало да го забелязваш на стрелката.
Заради горния ефект се препоръчва при колите с компресор,след продължително каране,да се остави да отпочине 3-4 мин на празен ход.Идеята е точно в уравновесяването на темературата на всички детайли.
Re: Датчика на температурата полудя.
Публикувано: 07 яну 2010, 00:55
от madboy
Същия ефект го има и ако се запуши гърнето. На моето изгни вътре ламарината, която държи ватата и правеше същото, но се усещаше загуба на мощност, може би зависи колко се е запушило. При мен конците бяха тръгнали да излизат през ауспуха.

Re: Датчика на температурата полудя.
Публикувано: 07 яну 2010, 10:50
от itzov
S_C написа:Колко литра антифриз събира Фоуса...това се появява при коли с много малко охлаждаща течност...5-6 литра примерно.Ефектът се дължи на температурната инертност на метала.Спираш да подаваш газ,но акумулираната в ризите топлина продължава да се отдава на охлаждането.А обороти на водната помпа няма достатъчно.Това е кратък период-докато термостата отвори повече или се включи вентилатор.Такива резки,но кратки колебания в температурата си се случват в двигателя,но не би трябвало да го забелязваш на стрелката.
Заради горния ефект се препоръчва при колите с компресор,след продължително каране,да се остави да отпочине 3-4 мин на празен ход.Идеята е точно в уравновесяването на темературата на всички детайли.
Системата събира малко по малко от 6 литра, защото купувам две шишета червен антифриз по литър и половина и като го разредят става точно.
Това означава ли, че няма как да реша проблема, просто защото няма реална повреда. Или това може да е повреда в датчика показващ температурата на таблото, или в този който я мери да се е повредил и да отчита много малка промяна на температурата. ???
Re: Датчика на температурата полудя.
Публикувано: 07 яну 2010, 12:52
от HACKO
S_C написа:Колко литра антифриз събира Фоуса...това се появява при коли с много малко охлаждаща течност...5-6 литра примерно.Ефектът се дължи на температурната инертност на метала.Спираш да подаваш газ,но акумулираната в ризите топлина продължава да се отдава на охлаждането.А обороти на водната помпа няма достатъчно.Това е кратък период-докато термостата отвори повече или се включи вентилатор.Такива резки,но кратки колебания в температурата си се случват в двигателя,но не би трябвало да го забелязваш на стрелката.
Заради горния ефект се препоръчва при колите с компресор,след продължително каране,да се остави да отпочине 3-4 мин на празен ход.Идеята е точно в уравновесяването на темературата на всички детайли.
Съгласен съм със тебе, обаче той говори за промяна в рамките на 2-3 секунди, което говори за обмен на ОГРОМНО количество енергия, като се има предвид топлинния капацитет на водата ( до колкото си спомням) е 1000 J/Kg K . И като се има предвид, че уреда в колата не може да се нарече прецизен, това е по-вероятно електрически проблем, отколкото температурата на охлаждащата течност наистина да се променя толкова бързо.
Re: Датчика на температурата полудя.
Публикувано: 07 яну 2010, 13:55
от madboy
2-3 секунди си е баш кабела на "маса".
Re: Датчика на температурата полудя.
Публикувано: 07 яну 2010, 16:07
от itzov
madboy написа:2-3 секунди си е баш кабела на "маса".
На самия датчик или просто някоя маса или някоя по централна маса, или да отида на майстор електричар, не че не съм ходил. Последния при който ходих каза че са имали такъв проблем с мазда 2, мотора и бил същия и проблема се решавал със смяна на радиатор. Смених радиатора но проблема не се реши. Може ли да е отишъл датчика или да е от лоша връзка на датчика с клемата му.
Re: Датчика на температурата полудя.
Публикувано: 07 яну 2010, 18:02
от madboy
Аз познавам случаи на заминал датчик, но те са такива, че стрелката умира на място или го вдига много малко. Но ако кабелът към датчика е с нарушена изолация и се опира някъде на маса, от време на време, то е възможно да прави такава мизерия.
А от разширителния съд течността почва ли да се надига?
Re: Датчика на температурата полудя.
Публикувано: 07 яну 2010, 21:40
от S_C
Поне до тук както се ориентирах-започни проверката от датчика.
Един мултицет със стрелка от Илиянци или там първия магазин за такива китайски уреди,сваляш датчика,закачаш мултицета за него и мериш съпротивлението,периодично вадейки и потапяйки главата на датчика в една паница топла вода.Поддържаш я топла...аха да заври,ама да не завира.Стрелката трябва да се движи плавно.Ако подскача,отиваш до магазина за нов датчик.
Re: Датчика на температурата полудя.
Публикувано: 07 яну 2010, 22:33
от itzov
S_C написа:Поне до тук както се ориентирах-започни проверката от датчика.
Един мултицет със стрелка от Илиянци или там първия магазин за такива китайски уреди,сваляш датчика,закачаш мултицета за него и мериш съпротивлението,периодично вадейки и потапяйки главата на датчика в една паница топла вода.Поддържаш я топла...аха да заври,ама да не завира.Стрелката трябва да се движи плавно.Ако подскача,отиваш до магазина за нов датчик.
Къде се намира този датчик? Ако е на удобно място и няма да ми изтече антифриза мога да го пробвам, иначе предполагам че не е толкова скъп и мога да сменя и него.
madboy: А от разширителния съд течността почва ли да се надига?
Не знам дали се надига в момента на загряването защото се случва само и единствено в движение, докато спра изгася колата отворя капака връщам се в купето и запалвам пак и тя е смъкнала температурата, поне по показание на датчика е така.
Не мога ли да намеря майстор който да секачи с комопа в колата и да отидем да вдигна температурата да видим дали наистина вдига градусите или нещо лъже.
Re: Датчика на температурата полудя.
Публикувано: 07 яну 2010, 23:02
от itzov
Според мен има някакво запушване вътре в мотора. Не знам как може да се разбере това нещо? Има ли фирма която да предлага машинно промиване на двигателя с някаква киселинна течност или течност и абразиви, които да отмият или разложат отлагания вътре в мотора?
Re: Датчика на температурата полудя.
Публикувано: 08 яну 2010, 00:42
от S_C
В мотора може да има два вида отлагания-ръжда и котлен камък.Вероятноста за поява и на двете става нула ако се ползва антифриз и дестилирана вода.
Re: Датчика на температурата полудя.
Публикувано: 09 яну 2010, 22:17
от itzov
Купих колата от МП през 2002. Не съм сменял антифриза до преди 2 месеца, но си загряваше и преди това. С какво е бил разреден антифриза като купих колата не знам. Може ли от това че не съм сменял антифриза толкова дълго време да се отложат боклуци или варовик. От сервиза, в който ми сменяха антифриза ми казват, че не мога да имам запушване в мотора, защото блока бил изцяло алуминиев и не можело да се образува ръжда, а дали има отлагане на варовик не знам. Никога не съм доливал вода.
Re: Датчика на температурата полудя.
Публикувано: 15 яну 2010, 16:38
от itzov
Моля споделете ако имате идеи, какво да направя?
Re: Датчика на температурата полудя.
Публикувано: 22 яну 2010, 10:50
от itzov
Днес забелязах друг симптом. Спирам сутринта пред офиса и чувам яе ми върти перката. Уреда в купето показваше че колата е нормално загряла. Тази сутрин докато стигна до офиса не ми е показвала че прегрява. От вкъщи до офиса е почти 10 километра, не вярвам да не е загряла толкова, че да отвори термостата. Преди два месеца ми сменяха термостата, освен да са ми сложили някъв скапан и да не иска да отваря когато трябва. Но защо перката се включва ако не е отворил термостата? Може ли така? Кой и казва да се включи? Дали имам повреден датчик или температурата на водата в мотора е достатъчн висока за да отвори нормално термостата, той не е отворил, а перката се включва защото датчиците и казват че температурата е висока?
Re: Датчика на температурата полудя.
Публикувано: 24 яну 2010, 12:30
от radosten
Колеги да споделя и аз нещо имам фокус 1.8 бензин 99г. по магистрала със скорост над 130 км. температурата започва рязко да се вдига и отива до червената зона ,ако си махна кракът от педала на газта спада веднага до нормалното си местоположение искам да отбележа,че в градцки условия температурата е в нормите и вентилаторът си се включва на време това нещо го прави само над тази скорост под нея не се забелязват аномалии в датчика,ако някои има идеи ще се радвам да ги сподели.