Страница 1 от 2

байпасен клапан

Публикувано: 21 окт 2009, 20:08
от riskue
Мондео99г 130к.с 2000куб.см бензин с газов инжекцион.
От няколко дена почнаха едни леки колебания на оборотите при студен старт за няколко десетки секунди, след което нещата се стабилизирваха.Четох няколко дена от форума, един колега бе направил препрадка към англичаните. Купих "Лики Моли" направих процедурата, както я пише в сайта и какво стана от 880 оборота - данни от тех. преглед 31.09.09г. оборотите се вдигнаха на 1250 при загрят двигател на бензин, на газ същия успех. Сензора за дросела и него го пръснах с контактен спрей. Знам ,че е от клапана за допълнително подаване на въздух сега няма колебания на оборотите, но се вдигнаха и бавно падат, което ме притеснява. Акумулатора съм го разкачил дано се нулират грешките. Разхо преди случката 13градско 10 извънградско скорост до 140км в час. Идеи и предложения. Нямам условия да смъкна клапана отделно съм с големи ръце. В Русе нещо не знам "майстори" ценители на Форд освен Пфоето

Re: байпасен клапън

Публикувано: 22 окт 2009, 02:09
от maistorabg
Мисля че си се насочил правилно,свали регулатора и го почисто,най голям ефект ще има да се изпере в ултразвукова вана.

Re: байпасен клапън

Публикувано: 22 окт 2009, 20:43
от riskue
Ходих на проверка на системата, всичко що е инжекцион е изправно. При зададени 880 оборота играят че се късат 1000-1100 колегата казва че най-вероятно е от смучене на въздух от вакумите. Върви търси че си нямаш работа. Пак ще свалям байпасния клапън ,той може ли да се пробва на напрежение дали отваря и затваря? Съмнява ме че конуса нещо не прилепва както трябва. И с тези вакуми от газовия инжекцион да си е.....мамата.

Re: байпасен клапан

Публикувано: 22 окт 2009, 23:01
от urgan
Провери ги вакуумите да си сигурен че не е от там. Тия проблеми с оборотите са малко гадни за диагностициране.

Re: байпасен клапан

Публикувано: 23 окт 2009, 09:18
от by_cec
Самото колебание на оборотите е индиказия за това,че Б.К. работи, така че наистина си потърси пропуск във вакуумните линии. а и е къде къде по лесно от сваляне на Б.К.

Re: байпасен клапан

Публикувано: 23 окт 2009, 15:43
от riskue
Аз се съмнявам, че на херметизирах Б.К. не смених гарнитурата, а в руския сайт я дават "гумени о-пръстени" така, че пак ще се сваля. Не е трудно за по - малко от полвин час го свалих барабар с акумулатора и кутията ня филтъра. Ще си купя оригинална от Пфое и атака.

Re: байпасен клапан

Публикувано: 28 окт 2009, 14:56
от riskue
Нищо не мога да открия, може ли клапана да е бъгнал? Гледах вакуми рязах разтегнати маркучи, никакъв ефект.ЕГР клапана смуках не е прецакан оня с многото маркучи го смазах няма и няма ебати работата.От какво може да е това, хората в "ю туб" го промиват и тръгва.

Проблем с оборотите на Мондео МК2 бензин 2.0

Публикувано: 28 окт 2009, 15:05
от riskue
След промиване на байпасния клапан и смазване на потенциометъра на дроселовата клапа оборотите се вдигнаха и варират от 1000-1150. След проверка с кодочетец, няма грешки всичко е в норми. Доколкото можах прегледах вакумните магистрали и някой клапани работещи с тях .Не констатирах неизправности.
Търся съвети и диагнози без сервизни ослуги на Пфое.

Re: Проблем с оборотите на Мондео МК2 бензин 2.0

Публикувано: 28 окт 2009, 15:12
от samsung_bg
riskue написа:След промиване на байпасния клапан и смазване на потенциометъра на дроселовата клапа оборотите се вдигнаха и варират от 1000-1150. ...
След тези процедури е хубаво да направиш ресет и обучение на ECU-то.

Re: Проблем с оборотите на Мондео МК2 бензин 2.0

Публикувано: 28 окт 2009, 17:35
от riskue
То тотва си е стандартна процедура, дай нещо по-иновативно.

Re: Проблем с оборотите на Мондео МК2 бензин 2.0

Публикувано: 28 окт 2009, 17:42
от samsung_bg
riskue написа:То тотва си е стандартна процедура, дай нещо по-иновативно.
Нов двигател :roll:

Re: Проблем с оборотите на Мондео МК2 бензин 2.0

Публикувано: 28 окт 2009, 18:03
от paci
samsung_bg, явно си прави базици :)
Що не си продължи старата тема в която си писал, че си правил рестарт на ECUто?
Сега дириш дали не лапа не контролиран въздух от някъде.
Ще е хубаво да се окачи на комп и в реално време да се проследят датчиците и TPS дали работят коректно.

А това, че си промил клапана нищо не означава.
Може да не си го почистил хубаво или пък нещо да не си е у ред.

Re: Проблем с оборотите на Мондео МК2 бензин 2.0

Публикувано: 29 окт 2009, 20:41
от didon80
Къде я видя тая гарнитура при клапана за оборотите на празен ход? Аз също го свалих за почистване и не видях гарнитура! Самия корпус беше намазан с някаква смазка, която вече беше разсъхната, а на двата отвора към колектора има гумени опръстени, вероятно те уплатняват и няма нужда от гарнитура. Не мисля че трябва да е различно при теб.

Re: Проблем с оборотите на Мондео МК2 бензин 2.0

Публикувано: 29 окт 2009, 23:34
от riskue
Да така е, не бях видял гумените пръстени, намазах със силикон и пак монтирах - никакъв ефект.

Re: Проблем с оборотите на Мондео МК2 бензин 2.0

Публикувано: 30 окт 2009, 09:17
от urgan
Незнам за мен нещата се въртят около смучене на въздух, потенциометъра и ЕГР. Сигурен ли си че ЕГР ти работи коректно.

Re: Проблем с оборотите на Мондео МК2 бензин 2.0

Публикувано: 30 окт 2009, 22:27
от riskue
Не знаМ утре ще купувам нов бК

Re: Проблем с оборотите на Мондео МК2 бензин 2.0

Публикувано: 31 окт 2009, 09:27
от urgan
Защо не вземеш да пробваш някой от моргата, новите и евтините са някви турски и италиански а ориджинал отива много пари.

Re: Проблем с оборотите на Мондео МК2 бензин 2.0

Публикувано: 31 окт 2009, 18:44
от riskue
Проблема го реших на 50 процента, БК-151.62 лв. ако искаш. Смених го, клиничната картина е следната обороти 1100 в движение на празен ход около2100 бавно падат при спиране, но поне падат. Това е за сега- "Атаката подължава"

Re: Проблем с оборотите на Мондео МК2 бензин 2.0

Публикувано: 02 ное 2009, 17:55
от riskue
Последни данни за "пациента". С новия клапан поддържа 2000 - 3000 и на място. Голям кеф-убйството на Кенеди пасти да яде.Сложих стария, на място падат ама бавно и пак са 1100.Имам съмнение, че от Пфое са ми продали "гаражно производство" ако се окаже така ще ги направя криви по образование съм юрист. Аз бях до тук утре отива при механик.

Re: Проблем с оборотите на Мондео МК2 бензин 2.0

Публикувано: 06 ное 2009, 07:40
от maistorabg
А температурния датчик колко ома е.
вчера един ескорт беше така,какво ли не му баях и накрая с нов датчик за тем. и заспа.