1.8TD не иска да пали (проблема е решен)

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
gasoline
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 02 сеп 2007, 16:45
Модел на автомобила: Ford Sierra
Status: Извън линия

1.8TD не иска да пали (проблема е решен)

Мнение от gasoline » 03 окт 2009, 19:05

Прочетох повечето теми за трудно палене, но не открих сходен проблем и затова реших да пиша!
Колата е Sierra 1.8TD 92-ра. От 2 седмици наблюдавам следния проблем: След като изчакам достатъчно време да изгасне лампата и изключи релето, въртя, колата пали и след 1 секунда изгасва. Пак подгрявам, въртя и край, не иска да запали. Така продължавам поне 3-4 пъти, докато запали, но интересното е, че дори не се опитва, върти, сякаш е задавена или няма нафта. Веднъж реших да припомпя покдачващата помпа и забелязах, че се чува странен звук като бълбукане, обезвъздуших от пропката и запали без проблем. На другия ден пак същата история, пак припомпвам подкачващата помпа и установявам, че бълбука. Веднъж, след като запали, си върви идеално, дори да я изгася и да запаля след 1-2 часа няма никакъв проблем, пали от раз. Стигнах до заключението, че влиза въздух от някъде в системата и това ми е проблема. Откъде може да влиза въздух? Вие как мислите, на прав път ли съм?
Последна промяна от gasoline на 11 окт 2009, 22:32, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: 1.8TD не иска да пали

Мнение от Doin » 04 окт 2009, 13:09

Препоръчвам ти да подмениш всичките маркучи и връзки с прозрачни маркучи, нови скоби. Ако не е от тях поне ще видиш откъде ти влиза въздух, а цялата процедура отнема час и 2-3 лева.

Потребителски аватар
gasoline
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 02 сеп 2007, 16:45
Модел на автомобила: Ford Sierra
Status: Извън линия

Re: 1.8TD не иска да пали

Мнение от gasoline » 06 окт 2009, 10:10

Мисля, че няма да се справя сам, а и като гледам маркучи има болл, така че ще се ходи на майстор!

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: 1.8TD не иска да пали

Мнение от nikolovvd » 06 окт 2009, 10:26

gasoline написа:... Веднъж реших да припомпя покдачващата помпа и забелязах, че се чува странен звук като бълбукане, обезвъздуших от пропката и запали без проблем...
Ами колега, ти сам отговори на въпроса си! Дизела никак не обича въздуха. Решението да посетиш майстор е правилно и като му обясниш, това което си ни написал ще ти оправи колата за нула време.

Потребителски аватар
gasoline
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 02 сеп 2007, 16:45
Модел на автомобила: Ford Sierra
Status: Извън линия

Re: 1.8TD не иска да пали

Мнение от gasoline » 09 окт 2009, 00:30

Колеги, тъй като идеята на форумите като този е да обменяме опит и да си помагаме, искам да споделя какво се случи. Говорих с майстора, обясних му всичко и му я оставих за една нощ, за да може на другия ден да се опита да я запали и да си каже заключението. Така и стана.
Днес говорих с него и ми каза, че в системата няма въздух. Според него акумулатора ми е малко слаб и затова стартера върти по-бавно. Обясни ми, че двигателите работят на определена компресия и ако тя не бъде достигната при опит да запаля, паленето става трудно или невъзможно, тоест проблема бил или в акумулатора или в стартера. Накара ме да го сменя и ако проблема остане, да търся майстор, който да разглоби стартера и да почисти четките му. Сигурно ще питате, какво чакам, защо не го послушам? Някак си имам чувството, че майстора ми не е прав и не разбира достатъчно от този двигател, стори ми се леко неуверен, но може и да греша! Искам да чуя и други мнения, сигурен съм, че между вас има достатъчно кадърни хора, които са се сблъсквали с подобен проблем.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: 1.8TD не иска да пали

Мнение от nikolovvd » 09 окт 2009, 10:30

Винаги търсиш второ мнение, без значение дали става въпрос за автомонтьор или лекар.
Това си го заложи като основно правило в живота.
Иначе има зависимост от състоянието на акумулатора и стартера при трудно палене.
Това е така, защото при теб преди да запалиш подгряваш и след това въртиш стартера. При подгряването, ако ти е слаб акумулатора напрежението на клемите може да падне до 10.5 волта и като завъртиш стартера за него не остава много ток, а той има нужда поради простата причина, че дизела иска по яко въртене, заради голямата компресия и не само. При проблеми с лагерите и четките на стартера консумацията се пръска по няколко направления.
Освен за полезната работа енергия отива за преодоляване на триенето в лагерите и също така тока, който трябва да мине през намотките е по-малък поради увеличеното съпротивление между колектора и четките.
Съвета ми е следния.
Някой свободен ден свали стартера, сложи един два ведстника на масата в кухнята и слагай стартера на импровизираната операциона.
Разглоби го, почисти го и го смажи където е нужно. Вземи си малко шкунка 160, 180 или 200 (ще ти струва около 1 лв. за метър) и с нея шлайфай колектора на ротора докато заблести. Прегледай и четките в какво състояние са.
Огледай осите дали нямат ръжда и ако е нужно шлайфай и тях, а после ги намажи с грес и сглобявай. Същото правиш с всички кабелни обувки с които се свързват силовите кабели за стартера и не забравяй тънката жичка, по която идва управлението на стартера да я притегнеш с клещи, ако е нужно.
Препоръчвам ти още тази вечер да свалиш акумулатора и стартера. Акумулатора го сложи да се зарежда цяла нощ от 20 часа до 8-9 сутринта, а стартера го ревизирай. Така в Събота сутринта ще имаш всичко необходимо да проведеш най-важния експеримент, който ще ти определи къде се крие ключа от палатката. Ако пак запали трудно мериш компресията и ако е наред се връщаш в началото на проблема. Почваш да търсиш от къде влиза въздух в системата.


Успех.

Потребителски аватар
gasoline
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 02 сеп 2007, 16:45
Модел на автомобила: Ford Sierra
Status: Извън линия

Re: 1.8TD не иска да пали

Мнение от gasoline » 11 окт 2009, 22:28

Развръзката...
Случайно срещнах приятел, който има Форд със същия двигател. Като му обясних за какво става въпрос, веднага ме накара да купя един възвратен клапан, едно маркуче и няколко скоби, всичко 10 лв. Монтирахме клапана преди подкачващата помпа и проблема се реши! Вече 2 дни пали, сякаш е с нов акумулатор, а майстора ме вкара в такъв филм, че за малко да го послушам. Дано да съм помогнал и на други колеги с подобен проблем! Ако имам други неприятности, пак ще пиша. Благодаря на колегите, взели участие в темата!

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: 1.8TD не иска да пали (проблема е решен)

Мнение от nikolovvd » 12 окт 2009, 13:06

Пиши къде и какво си направил, за да е полезна темата и за другите!
Ако сложиш и снимки цена няма да имаш.

Потребителски аватар
cruise
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 23 фев 2007, 11:48
Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.1MI "95 с LOVATO АГУ
Ситроен С4 '07 (само за подръжка)
FORD C-MAX 1.6 LPG " 06. BRC АГУ
FORD Galaxy MK2 2.0 "11 TDCI
Местоположение: Димитровград->Хасково
Status: Извън линия

Re: 1.8TD не иска да пали (проблема е решен)

Мнение от cruise » 12 окт 2009, 14:12

Дай малко повече инфо за този допълнителен възвратен клапан, някоя снимчица на него и на монтажа. И на мен го прави същият проблем но един път на 5 6 паленията. Предстой зима добре е да го оправя.
Още един въпрос какъв прозрачен мъркуч да си купя, като размер и вид. Аз търсих преди време и обиколих магазините те ми дават шлаух (което мисля е неправилно) така и не взех. Благодаря предварително.
Изображение
FORD FIESTA 1.1MI "95 с LOVATO АГУ
FORD C-MAX 1.6 LPG " 06. BRC АГУ
FORD Galaxy MK2 2.0TDCI "11

Потребителски аватар
gasoline
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 02 сеп 2007, 16:45
Модел на автомобила: Ford Sierra
Status: Извън линия

Re: 1.8TD не иска да пали (проблема е решен)

Мнение от gasoline » 15 окт 2009, 12:21

Ето и снимки:
Изображение Изображение Изображение
На първите две се вижда подкачващата помпа, на третата е възвратния клапан. Идеята е да не сменяме цялата помпа (излиза скъпо), която също си има подобен клапан, но той не държи и нафтата се връща към резервоара. Както знаете от резервоара идва метално маркуче, което сме свързали с гуменото, след това клапана, пак гумено маркуче и накрая подкачващата помпа. Възвратният клапан, пропуска нафтата към двигателя, но не й позволява да се върне обратно.Той е с отвори 8 мм, а маркучето - 7,5 мм. След монтажа обезвъздушихме от пропката на помпата и запалихме! Вече 1 седмица съм така и нямам никакви проблеми! Ако имате други въпроси, питайте!

vermeer
потребител
потребител
Мнения: 85
Регистриран: 14 авг 2008, 00:49
Модел на автомобила: escort TD
Status: Извън линия

Re: 1.8TD не иска да пали (проблема е решен)

Мнение от vermeer » 15 окт 2009, 13:55

има ли значение дали възвратния клапан ще е преди подкачващата помпа
или между подкачващата помпа и горивната помпа?
Щото при мен клапана е след подкач. помпа и пак си пали след 7-8 оборота, а при второ завъртане-от четвърт.
Дали ще се промени запалването ако сложа клапана преди подкачващата помпа :?

Потребителски аватар
gasoline
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 02 сеп 2007, 16:45
Модел на автомобила: Ford Sierra
Status: Извън линия

Re: 1.8TD не иска да пали (проблема е решен)

Мнение от gasoline » 15 окт 2009, 16:44

Според мен добре е клапанът да е преди подкачващата, защото така горивото от нея не може да се върне към резервоара, още повече ако от някъде влиза въздух. Това не значи, че ще пали по-бързо, но ще пали със сигурност. При мен колата от години при първото въртене си пали след няколко оборота, особено когато е студено, а при второто - от ряз. Съветвам те да си провериш подгряващите свещи и ако са наред, да подгряваш по 2 пъти, при мен има ефект, може и акумулаторът ти да е слаб, което е по-малко вероятно, за друго не се сещам в момента!

Потребителски аватар
ivan_don4ev
потребител
потребител
Мнения: 439
Регистриран: 05 апр 2009, 17:19
Модел на автомобила: Focus 1.6 16v и Mondeo 1.8 tdi
Status: Извън линия

Re: 1.8TD не иска да пали (проблема е решен)

Мнение от ivan_don4ev » 03 ное 2009, 10:50

оооо май и аз ще слагам такова нещо и аз 1-2 седмици паля по труно.
Изображение

Потребителски аватар
cruise
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 23 фев 2007, 11:48
Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.1MI "95 с LOVATO АГУ
Ситроен С4 '07 (само за подръжка)
FORD C-MAX 1.6 LPG " 06. BRC АГУ
FORD Galaxy MK2 2.0 "11 TDCI
Местоположение: Димитровград->Хасково
Status: Извън линия

Re: 1.8TD не иска да пали (проблема е решен)

Мнение от cruise » 09 ное 2009, 18:18

Всичко ми стана ясно само дето аз искам да сложа прозрачен мъркуч от филтъра до помпата (просто мисля че ще ми е полезен), но намирам само някакви шлаух-ки(мисля така се пише). Дайте идея къде да го търся тоя прозрачен мъркуч. Колегата gazoline пише 7,5 мм ф на мъркуча. благодаря предварително
Изображение
FORD FIESTA 1.1MI "95 с LOVATO АГУ
FORD C-MAX 1.6 LPG " 06. BRC АГУ
FORD Galaxy MK2 2.0TDCI "11

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта