Страница 1 от 1

Нов Focus Endura DI с неразрешим проблем!

Публикувано: 03 апр 2009, 20:43
от eti
Здравейте колеги,
Купих си Фокус дизел-незнам колко к.с. е мотора на него пише Endura DI, но няма никаква мощност и вдига 70-80км. Като му подавам газ на място не ще да се изфорира. Оборотите се вдигат плавно до около 4800 и повече не може. Бях го оставил при майстори да го гледат, но не можаха да установят проблема. Казаха, че са сменяли и помпата с друга и всичко са прегледали, но проблема си остава. Уж всичко е наред, но.... И в МП му правиха диагностика и е наред. Забелязах, че от ауспуха не излиза никакъв пушек и няма силна струя - духа съвсем слабо в сравнение с другата ми кола /мицубиши каризма - дизел/ от нея на тихи обороти духа толкова колкото фокуса на 4800 об. м. :roll: и си казах катализатор, но днес я карах при майстори да го махна, а те казаха, че вече е махнат. Иначе колата си пали нормално, оборотите са твърдо на 800 не ги мени и работи много тихо. Моля, ако някой има някаква идея от къде може да е проблема да я сподели. Благодаря Ви!!!

Re: Нов Focus Endura DI с неразрешим проблем!

Публикувано: 03 апр 2009, 21:37
от Edinuser
Освен катализатора може да има и запушено гърне или тръбата на аспуха ...
откачи тръбата на аспуха някъде преди гърнетата и виж дали пак ще е така ?
П.П: дай по-вече информация за колата - като кубици, година и т.н.
А и провери по VIN кода може да разбереш всичко за автомобила (или поне както е било когато е излязал от завода).

Re: Нов Focus Endura DI с неразрешим проблем!

Публикувано: 03 апр 2009, 22:03
от eti
Колата е 1.8, първа регистрация 12.1999г. на 162000км. и е нов внос

Re: Нов Focus Endura DI с неразрешим проблем!

Публикувано: 04 апр 2009, 10:42
от maistorabg
Свалял съм колектори в които неможе да се провре топлийка от нагар.
Май на таковА ми намирисва.

Re: Нов Focus Endura DI с неразрешим проблем!

Публикувано: 05 май 2009, 01:16
от eti
Здравейте,
Днес след поредната диагностика със специализиран компютър пак не показа никакви грешки по системата-електрониката.
Аз направих теста от диспея на километража и понеже не мога да анализирам данните от него ги поствам тук,
а те по възходящ ред са:
като натискам бутона за нулиране на километража се изписват следните стойности:
bulb - стрелките седвижат до крайно положение и контролните лампи светват
r21
E002
dtc 9359
000.0
035.0
F057...8 като 7 и 8 се сменят постоянно
L028
034.F
085C
09dC
b14.2...3 като 2 и 3 се сменят постоянно
Ab-L
Eb-L
iL-L
Cr-H
A-6...2C като 6 и 2 се сменят постоянно
b-09
c-c1
d-3f
018.....?
1255
2015
3255
4058
5000
6000
7000
P117
P2FF
P3FF
P4FF
След което всичко започва отначало. Имаше и 1-2 режима при които цифрите се меняха постоянно и нямаше как да ги запиша.
Моля някой, ако има представа от гореизброените цифри и символи да ги коментира, че вече съм отчаян.
Колата седя един месец при майстори и уж всичко основно е препипано - разглобявани и сменявани са много елементи, а проблема не желае да си тръгне от моята кола, а така ми харева, но ако не разреша проблема ще трябва да се разделя с нея :(
П.П Разликата от последния престой в сервиза е, че започна да пали много трудно и пуши много, ама много

Re: Нов Focus Endura DI с неразрешим проблем!

Публикувано: 05 май 2009, 07:25
от DTM
Колега, здравей.
Погледни тая тема http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 96#p197196, виж това което съм писал и съм дал снимка за въпросния маркуч от смукателния колектор към MAP. В смукателния колектор влиза точно под EGR клапана и се цепи там, следствието е точно това което описваш. Все едно двигателя няма турбина, никаква тяга.
Доста често срещан проблем, даже съвсем скоро @sandman013 пита и в последствие писа, че е от него.
Ето я тема му http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=28233.

Има вероятност, след като пуши толкова много EGR клапана да е останал отворен. Навлизат изгорели газове отново в смукателния колектор в количество по-голямо от предвиденото и се получава това пушене.
Решението да се изолира механично е най-подходящото за момента.
Под самия клапан има фланец с гарнитурка, от където минават изгорелите газове. Развиват се два болта (6мм), много шибано е мястото им, главите им са отдолу към турбината. Вади се старата гарнитура и по нея се изрязва нова от ламарина (1мм е достатъчно), но без отвор в средата :!: , отвор само за двата болта :!: .
Взима се още една гарнитурка като другата, връщат се на мястото им като като между двете гарнитурки се слага въпросната метална гарнитура. Пипкава е работата, но не е философия.
По въпросния начин за изолиране на действието на EGR клапана, компютъра на колата не отчита грешки или бъдещи проблеми. Буксата на клапана си е включена, вакуума към него също т.е. всичко си е наред и двигатела си работи перфектно без тая система.
Предния собственик беше в премеждие с тая кола която я карам сега, точно поради такова пушене. В оная тема, мисля че съм писал какво е сменил и през какво минахме.
Е, случайно се намери решение, това за което ти писах до сега :wink: .
А относно грешките от теста, не можах много да разбера дали има такава.
Ето тук DTC Codes (Detailed Descriptions), можеш да видиш подробно описание на кодовете от теста.
Успех и пиши развитието по темата....

Re: Нов Focus Endura DI с неразрешим проблем!

Публикувано: 05 май 2009, 07:39
от bodurov
9359 B1359 Ignition Run / ACC circuit failure
Това dtc9359 е някаква грешка а това е което намерих за нея./трябва да пише dtc none ако всичко е наред/Всъщност не знам дали има нещо общо с основния проблем.

Re: Нов Focus Endura DI с неразрешим проблем!

Публикувано: 05 май 2009, 14:16
от chefo_ukr
Тази грешка може да е излязла зареди това че майстора е пипал и сменял след рестарта би трябвало да изчезне.Виж кво ти пишат за вакумите провериги хубаво и аз съм страдал от тях