Страница 1 от 1

въпрос за регулировка на клапани

Публикувано: 16 юли 2008, 12:42
от kocef
Здравейте колеги.Искам да попитам незнам дали е за тоз раздел вапроса ми но вече взех да го пишя.Питането ми е за регулировка на клапаните на фиеста 92 година с повдигачи е двигателя,регулировката на клапаните със пластини ли се прави на тоз модел или с метални пръстени.Мисля че колата е доста стара като модел отварял сам ги клапаните и мисля че са за регулировка *banned* _friends_ доста хлабина имат и не е равномерна навсякаде.Начи според мен се регулират с пластините,но да попитам да не направя некои гаф.Ако ми отговорите предварително благодарско от мен >:D<: _friends_

Re: въпрос за регулировка на клапани

Публикувано: 16 юли 2008, 13:17
от noface
Ако си с мотор 1.1 или 1,3 за да върви трябва да трака,иначе са ти натегнати клапаните и може да изгориш някой.Регулират се с пластини.
Сега ще спомена 2 цифри по спомен. Изпускателни-0.40мм ,смукателни -0.35мм,но провери за всеки случай.

Re: въпрос за регулировка на клапани

Публикувано: 16 юли 2008, 16:50
от licho
http://store1.data.bg/tco/ford/Haynes%2 ... a%2089-95/
тук пише как става, виж точно в коя глава е.
има описание и инструкции.

Re: въпрос за регулировка на клапани

Публикувано: 16 юли 2008, 17:12
от kocef
изчетох целия форум за хлабините и открих,че трябва да са 0,22 всмукателните хлабина, а за испускателните трябва да са 0,32хлабина.Ако някои знае по точни сттоиности за двигател 1,1кк.нека пише.Един колега е дал изображение,но не ми зарежда благодаря все пак _friends_

Re: въпрос за регулировка на клапани

Публикувано: 16 юли 2008, 17:33
от licho
kocef написа:изчетох целия форум за хлабините и открих,че трябва да са 0,22 всмукателните хлабина, а за испускателните трябва да са 0,32хлабина.Ако някои знае по точни сттоиности за двигател 1,1кк.нека пише.Един колега е дал изображение,но не ми зарежда благодаря все пак _friends_
извинявай исках линк да дам, но се обърках

Re: въпрос за регулировка на клапани

Публикувано: 03 мар 2009, 17:14
от AngelNaMraka
аз имам 93та година но мисля че двигателите са еднакви хлабината трябва да е всмукателни 0.25 изпускателни 0.35
така съм го чел в книгите за центровка на двигатели

Да попитам и аз за регулировка на клапани

Публикувано: 03 мар 2009, 18:19
от tankovbg
Да използвам темата, моля дайте точна информация за Zetec S 1.25.
1. Какъв тип са хидравлични или не, питам защото в руски сайт чета дословно - благодарение на хидравличната компенсация на разстоянието (хлабината), проверка на хлабината се извършва само на всеки 150000 км. пробег. Каква е тази компенсация, отгоре има една метална чашка обърната надолу с отвора върху клапана, отгоре е този пул за реглаж на хлабината, може би отдолу чашката съответно цялото пространство където е талерката пружината, стъблото на клапана се пълни с масло. Но как действа тази хидравличната компенсация .......?
2. Хлабина на клапани съответно изпускателни , смукателни, пак там чета - хлабина при студен двигател - 0,17-0,23 мм за смукателни и 0,27-0,33 мм за изпускателни. Така ли е ?
3. Различна ли е дебелината на изпускателни и смукателни пулове за реглаж на хлабината ?

Питам защото днес мерих хлабината и намирам фрапантни разлики, на един от изпускателните въобще не мога да пъхна пластинка от 0,10 мм. (то този цилиндър и не работи като хората свеща е опушена, има копресия 7,6) другите изпускателни са от 0,10 до 0,26 мм, само един е 0,30мм. Понеже есента сменя всичките изпускателни клапани то явно "майстора" ги регулирал така, че си е оставил ръцете. Писна ми. Чудя се дали не е сложил някакви клапани които не са точно за тази глава или с по дълги стъбла.
Смукателните не са сменяни и само един е с 0,13 мм. докато други два са по 0,25 мм. останалите в норма.
Да се заема да въртя пуловете, но ще трябва да свалям валове, ангренажен и всичките му простотии. Иначе може и без да се свалят, но е трудно да се вадят пуловете от сам човек.
Та този мой майстор ще го зарязвам, явно ще ходя на сервиз или при друг "баш майстор" ама къде във Варна ?