Страница 1 от 1

Странно придърпване на Мондео.

Публикувано: 25 яну 2008, 21:26
от NightRider
Казвам странно придърпван,е защото колата придърпва не коагато ускорява, а коагато поддържа постоянна скорост. При ускорение няма придъпване, но при задържане на педала примерно при 2000 об/мин и започва да придъпва. Това се усеща повече при ниските скорости, при високите скорости /3,4/ по трудно се забелязва, а на 5-та почти не се усеща. Явлението се наблюдава само на загрят двигател. На студен всичко е ОК.

Възможно ли е да проблем с ламбда сонда?
Възможно ли е от това да е повишен разхода(11 л/100 извънградско)?

П.П. При прочитане на грешките от ECU излиза само 111, което означава че няма записани грешки.

Публикувано: 25 яну 2008, 22:14
от mrdds
започни с почистване на дебитомера(сензора за входяш въздух)
след това си мисля за потенциометъра на дроселовата клапа.
При мен проблема е при ниски обороти като натисна педала(отворя клапата)колата започва да придърпва-тоест влиза голямо количество въздух и малко количество гориво,поради неправилното отчитане на потенциометъра и грешно управление от компютъра.
Такъв потенциометър нов е "безброй" пари,а за втора употреба не ми се дават пари,защоо може би ще бъде като моя.
Ако се съмняваш в ламбдата иди на елкон с газ анализатор.Той ще покаже стойностите на изгорелите газове и вее ще знаеш към какво да се насочваш ако всичко "отзад"е наред.

Публикувано: 29 яну 2008, 22:40
от to6kooo
90% ламбда сондата-карам същата кола и имах преди същият проблем.Замери я или отиди да ти я замерят,ако не ти е ясно как питай :)

Публикувано: 30 яну 2008, 18:59
от NightRider
Мисля да отида на Елкон тия дни. Аз ще се опитам да я замеря но не мисля, че само с мултицет ще се види нещо. Нямам осцилоскоп за съжаление.

Публикувано: 30 яну 2008, 20:43
от Трол
и аз мисля,че е ламбдата. ще може и с мултицет да се замери. пробвай и да я откачиш и да покараш без нея. ако не прави тая мизерия значи е тя ;)

Публикувано: 30 яну 2008, 21:09
от to6kooo
Мери се без проблем с мултицет.Запален и загрят двигател-на черният кабел и маса,(която също я има и на сивия),на обхват 20V,трябва да мърда от 0.20-0.80(мах1V).Важно е да скача поне до 0.70-0.80V.Ако не-сменяй,но не си купувай от нечуваните марки,хубавите са скъпи,така че може и втора употреба и пак мериш.Също провери и отоплението на двата бели кабела,да има 13-14V,а също трябва при откачена от куплунга на тях и да хванеш съпротивлението на нагревателя 10-15ома.Успех :wink:

Публикувано: 31 яну 2008, 17:49
от NightRider
Благодаря за напътствията. Всичко това ще го направя уикенда. За меренето на ламбдата с мултицет....да ще разбера дали подава коректно напрежение, но ако примерно ми поддържа богата смес или пък реагира прекалено бавно на промяната в съотношението това няма как да се разбере без газ анализатор.

Публикувано: 04 фев 2008, 18:10
от NightRider
Разкачих ламбда сондата, няма никаква разлика проблема си остана. Мерих съпротивлението на TPS, покачваше се плавно. :?:

Публикувано: 04 фев 2008, 20:00
от vargala81
NightRider написа:Разкачих ламбда сондата, няма никаква разлика проблема си остана. Мерих съпротивлението на TPS, покачваше се плавно. :?:
колега провери свещите.имах същия проблем с ладата и нито един елкон неможа да го разбере .само ми вземаха парите.минах 700 км до царево и обратно ,и трябваше да си играя със педала на гаста .почваше да предърпва на средни обороти ,за да се оправи трябваше или да настъпя до край или да отпусна педала.когато се върнах от морето си направих проверка на кабели и свещи по стария метод ,вадене един по един.така разбрах че 3ти цилиндър не работи,сложих една стара свещ и се оправи .след това ги смених всичките.

Публикувано: 05 фев 2008, 18:53
от NightRider
Ако не работи цилиндър не трябва ли двигателя да се чува като трактор. А при мен няма такова нещо двигателя си работи нормално. Интересно ми е как не са ти открили проблем със свещите на Елкон. Те и това ако не могат да открият......

Re: Странно придърпване на Мондео.

Публикувано: 25 апр 2008, 14:28
от NightRider
След диагностика проблема се оказа в ЕГР системата. Човека навря едно болче в едно от вакуумните маркучета и всичко се оправи. :D После каза е изолирал ЕГР. Обяснението беше, че колата била стара и отработените газове били повече и клапана като отвори да ги връща за доизгаряне и колата се дави. Аз лично не вярвам на това обяснение, но за сега ще карам така. Поне знам от кЪде е проблема и ако някой ден имам време ще се занимавам по подробно.

Re: Странно придърпване на Мондео.

Публикувано: 25 апр 2008, 14:44
от Любо
Може ли една снимка на това което е изолирал на фона нацялата картинка. И къде е влизало?
Питам, защото аз имам един запушен вакуумен маркуч, свързан с EGR системата и немога да разбера за къде е.

Re: Странно придърпване на Мондео.

Публикувано: 25 апр 2008, 14:58
от mrdds
И аз имам интерес за развитие на темата,защото и при мен се получават тези симптоми от време на време.Вчера в дъжда забелязах нещо подобно,дори като запалих и тръгнах ми огасна колата.Но това вероятно се дължи на проблем в изолацията на кабелите към свещите.

Re: Странно придърпване на Мондео.

Публикувано: 25 апр 2008, 15:34
от tisho_tbk
мда, и аз имам тоя проблем и аз чакам няколко снимки :). интересното при мен е ,че проблема е силно изразен когато е студена колата и когато е влажно. когато се постопли проблема "затихва"

Re: Странно придърпване на Мондео.

Публикувано: 25 апр 2008, 16:11
от greek
тая система ЕГР като бях в МП ми я изключиха по електронен път през някакъв тестер.повода поради който бях там беше въпросното придърпване което се оказа от ламбдата -работеше когато си иска и не можеше да се хване с тестера но след като я смених нещата се оправиха.

Re: Странно придърпване на Мондео.

Публикувано: 25 апр 2008, 23:23
от NightRider
tisho_tbk написа:мда, и аз имам тоя проблем и аз чакам няколко снимки :). интересното при мен е ,че проблема е силно изразен когато е студена колата и когато е влажно. когато се постопли проблема "затихва"
При мен беше обратно на студен двигател върви нормално, а като загрее почва да придърпва. Значи не видях кой точно макруч запушиха. Мога да кажа само, че беше дълъг около 20 см и човека бърка зад дроселовата клапа без да сваля пластмасите. Когато имам време ще го намеря и ще го снимам.

п.п. Ламбда сондата я мериха и казаха, че е добре. Диагностиката я правиха в BOSH зад затвора във Варна.

Ето ги и снимките. Мисля че се разбира каде се намира. Също така мисля, че маркучето беше по дълго може и да са го отрязали за това не мога да кажа каде е отивал другия му край, но със сигурност е затапено само от тази страна.

Re: Странно придърпване на Мондео.

Публикувано: 26 апр 2008, 08:12
от Любо
Хмм... При мен е запушено едното маркуче от другия клапан (малкия). Излиза (или влиза) от лявата му страна, но после отива надясно, т.е. към сервото. Дълго е около 40 cm. и е затапено. След шри дена ще го снимам и ще кача снимакта да се види, че от тия обяснения аз не бих разбрал нищо.

Re: Странно придърпване на Мондео.

Публикувано: 26 апр 2008, 09:59
от plamenford
а този TPS може ли да се регулира на стенд,или само на слух

Re: Странно придърпване на Мондео.

Публикувано: 03 авг 2008, 09:54
от tisho_tbk
Любо написа:Хмм... При мен е запушено едното маркуче от другия клапан (малкия). Излиза (или влиза) от лявата му страна, но после отива надясно, т.е. към сервото. Дълго е около 40 cm. и е затапено. След шри дена ще го снимам и ще кача снимакта да се види, че от тия обяснения аз не бих разбрал нищо.

може ли някой да качи снимки на запушеното маркуче???? явно и аз ще трябва да правя тази операция :shock: