Скоростна кутия MTX 75 - различни предавки
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Скоростна кутия MTX 75 - различни предавки
Тука може да има неразбиране поради четене на странни неща.opex написа:предаването си е 60% предни 40% задни във всички случаи. Или пак нещо не съм разбрал
Предавката на преден и заден мост е 50/50, или 1:1 и т.н. - предавателните числа са еднакви, или с много малка разлика (не знам дали при лек автомобил е така).
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13108
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Скоростна кутия MTX 75 - различни предавки
Никога не е 50/50, винаги единия мост е водещ, дали задния или предния е технологично решение, за това се грижи муфата в раздатката. 50/50 става когато се блокира разпределителната кутия, но изрично е написано в инструкцията да се използва само за излизане от затъване и да не се кара с блокирана муфа. Тази опция (блокажа) го има основно в "джиповете", при колите най-често е с вискосъединител, с който автоматично се преразпределя усилието.
По темата, лично смятам, че колегата се е захванал с нещо, което е много, много трудоемко а ефекта от него ще е повече теоретичен, отколкото практичен.
По темата, лично смятам, че колегата се е захванал с нещо, което е много, много трудоемко а ефекта от него ще е повече теоретичен, отколкото практичен.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Скоростна кутия MTX 75 - различни предавки
Истината е, че все още нямам познанията по скоростните кутии за да го направя сам.
Както писах някъде по-горе синхронизаторите на 3-та са във вечните ловни полета и е сигурно, още повече, че кутията е нестандартна спрямо тези само с предно, че ще се сваля и отваря.
Познавам човек, който може да го направи.
Ремонта няма да е ефтин, но ще си заслужава, като ще имам "нови" скорости след това. И това го поставя напред във времето докато заделя средствата.
И тъй като ползвам колата само по асфалт е наистина ненужно толкова голямо предавателно число. Чувствам се като някой дизел с тия предавки
А и на дълго е некомфортно като шум и разход.
Та понеже имам време проучвам вариантите да сменя този диф с по-нисък.
Така или иначе ще се отваря кутията, просто после като я събира ще сложи другия вал и корона и така. Предполагам това е финалното решение на задачата.
Ако е така някой мод ако иска да зачисти някои постове, понеже ужким беше тема за едно, а я поразтегнахме като че ли
Както писах някъде по-горе синхронизаторите на 3-та са във вечните ловни полета и е сигурно, още повече, че кутията е нестандартна спрямо тези само с предно, че ще се сваля и отваря.
Познавам човек, който може да го направи.
Ремонта няма да е ефтин, но ще си заслужава, като ще имам "нови" скорости след това. И това го поставя напред във времето докато заделя средствата.
И тъй като ползвам колата само по асфалт е наистина ненужно толкова голямо предавателно число. Чувствам се като някой дизел с тия предавки

Та понеже имам време проучвам вариантите да сменя този диф с по-нисък.
Така или иначе ще се отваря кутията, просто после като я събира ще сложи другия вал и корона и така. Предполагам това е финалното решение на задачата.
Ако е така някой мод ако иска да зачисти някои постове, понеже ужким беше тема за едно, а я поразтегнахме като че ли

Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Скоростна кутия MTX 75 - различни предавки
е 60% предни 40% задни във всички случаи
Това е вярно, но!
Става въпрос за разпределението на въртящия момент.
Диференциалите на двата моста трябва да са еднакви като предавателни числа, за да осигурят еднакви обороти на пиньоните.
При леките коли има междуосов диференциал, който е несиметричен и осъгурява разпределението 60/40 или друго, зависи от производителя. Други са с виско муфа.
Смениш ли само единия колесен диференциал, междуосовия почва да работи с различни обороти на мостовете и износва бързо планетни и сателитни колела! Между впрочим това се случва и при различни гуми на мостовете.
Така че смяната на главното предаване на диференциала в кутията без смяна на задния е недопустимо!
(Макар че никой не може да ти попречи да си съсипеш колата.)
Това е вярно, но!
Става въпрос за разпределението на въртящия момент.
Диференциалите на двата моста трябва да са еднакви като предавателни числа, за да осигурят еднакви обороти на пиньоните.
При леките коли има междуосов диференциал, който е несиметричен и осъгурява разпределението 60/40 или друго, зависи от производителя. Други са с виско муфа.
Смениш ли само единия колесен диференциал, междуосовия почва да работи с различни обороти на мостовете и износва бързо планетни и сателитни колела! Между впрочим това се случва и при различни гуми на мостовете.
Така че смяната на главното предаване на диференциала в кутията без смяна на задния е недопустимо!
(Макар че никой не може да ти попречи да си съсипеш колата.)
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Скоростна кутия MTX 75 - различни предавки
И аз това казвам - предавателните числа не са като описанията в рекламите 
Предполагам, че са еднакви при колите, а по по принцип има хитрини с мофа за свободен ход, комбинирана с малка разлика в предавките за да се освободи някой мост от натоварване в някои режими. Но това излиза от темата.
Това, че има различни 4 и 5 скорости е много интересно. Аз съм с дизел и бих си сложил диференциал с по-голямо предавателно число за икономия на дълъг път и комфорт. Така направих вече с една кола и резултатът е отличен. Само не знам дали са взаимозаменяеми диференциалите и комплектите скорости за да се правят всички комбинации - за МТХ 75 обикновена говоря.
Колефа formaniac, ако искаш да ти стана клиент, като ти се насъберат части за кутия с максималните диференциал и скорости, пипи да идвам в сервиза.

Предполагам, че са еднакви при колите, а по по принцип има хитрини с мофа за свободен ход, комбинирана с малка разлика в предавките за да се освободи някой мост от натоварване в някои режими. Но това излиза от темата.
Това, че има различни 4 и 5 скорости е много интересно. Аз съм с дизел и бих си сложил диференциал с по-голямо предавателно число за икономия на дълъг път и комфорт. Така направих вече с една кола и резултатът е отличен. Само не знам дали са взаимозаменяеми диференциалите и комплектите скорости за да се правят всички комбинации - за МТХ 75 обикновена говоря.
Колефа formaniac, ако искаш да ти стана клиент, като ти се насъберат части за кутия с максималните диференциал и скорости, пипи да идвам в сервиза.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Скоростна кутия MTX 75 - различни предавки
Мерси за доверието. Правил съм комбинации, така че стават. На карбураторен Ескорт '84 1.6 оригинала е 3.58 и му е дълъг. Сменен с 3.84 колата стана пъргава и запази икономичност. От 1997 ми е на поддръжка и е на над 700 х.кМ ( с ремонт на мотора разбира се) и на дълъг път е към 8 газ с двама на борда и средно бързо каране.
Служебен пикап Кадет 1.4 моно с 5 скорости и 4.53 !!!! диференциал го преправих на 4.18 и стана много по-икономичен. Явно разчетен за доста кила товар, а клиентите караха леки и обемни неша и то на дълги растояния - Плевен, Търново, Сливен ... И им бръмваше главата.
Поздрави.
Служебен пикап Кадет 1.4 моно с 5 скорости и 4.53 !!!! диференциал го преправих на 4.18 и стана много по-икономичен. Явно разчетен за доста кила товар, а клиентите караха леки и обемни неша и то на дълги растояния - Плевен, Търново, Сливен ... И им бръмваше главата.
Поздрави.
Последна промяна от fordmaniac на 10 мар 2012, 13:19, променено общо 2 пъти.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Скоростна кутия MTX 75 - различни предавки
Къде мога да разгадая тази кутия с какви предавки е? Искам да сменям кутията на дизела с по-дълга за магистрално каране. Не знам кое определя предавателните числа, затова слагам снимки на всички етикети и надписи, с изключение на номера на самата оливка на корпуса (от него няма как да зависи нещо в частите вътре).
Надписите са
0D20 с нула или буква О - не знам
XS 4R - 7201-DB D2M2A
39



Надписите са
0D20 с нула или буква О - не знам
XS 4R - 7201-DB D2M2A
39
Последна промяна от diesel1.6 на 10 мар 2012, 11:54, променено общо 1 път.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Скоростна кутия MTX 75 - различни предавки
http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=754564" onclick="window.open(this.href);return false;
1st 3.42
2nd 2.14
3rd 1.48
4th 1.11
5th 0.85
F/Drive 3.82
Кутията е от Кугър 131 коня: http://www.ebay.de/itm/Getriebe-XS4R-72 ... 0404068672" onclick="window.open(this.href);return false;
Още инфо: http://www.pistonheads.com/Gassing/topi ... %20Gearbox" onclick="window.open(this.href);return false;
Успех!
1st 3.42
2nd 2.14
3rd 1.48
4th 1.11
5th 0.85
F/Drive 3.82
Кутията е от Кугър 131 коня: http://www.ebay.de/itm/Getriebe-XS4R-72 ... 0404068672" onclick="window.open(this.href);return false;
Още инфо: http://www.pistonheads.com/Gassing/topi ... %20Gearbox" onclick="window.open(this.href);return false;
Успех!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Скоростна кутия MTX 75 - различни предавки
Благодаря, това е много интересно, ако е вярно. Кутията е от последните мондео 1,8тд, което е странен хибрид от 2000 г. Виждам, че диференциалът е много по-дълъг - с по-малко предавателно отношение - от моята на същия модел кола. Веднага предприемам действия за проверка на теоритичните данни и замяна.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта