Скоростна кутия MTX 75 - различни предавки
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Скоростна кутия MTX 75 - различни предавки
Мога да ти пратя един файл на Ексел, който според гумите и предавателните числа ти показва на какви обороти с каква скорост се движиш ?!
Ако го искаш дай някакъв е-майл на ЛС.
Ако го искаш дай някакъв е-майл на ЛС.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Скоростна кутия MTX 75 - различни предавки
Изглежда скоростите са с тези отношения и май няма различни варианти -
1st 3.42
2nd 2.14
3rd 1.48
4th 1.11
5th 0.85
Има малки разлики, но те може да са от грешното преписване и закръгляне на числата.
Диференциалите са два-три вида 3,42 и 3,82 и 4,06. Според английски форум (току що загубих линка към него
) диференциалите с 3,82 се слагали от август 2000 г. и за нашите мондео остават двата варианта 3,42 и 4,06.
Специално за Дигон - тези числа, предвателното отношение, показват колко пъти се намаляват оборотите на двигателя при преминаването през кутията. Като си на първа, гледаш числото на първата предавка (3,42) и делиш оборотите на мотора на него. Значи ако си на 3400 оборота, на края на скоростната кутия ще станат на около 1000. Задължително след това се дели и на предавателното отношение на главното предаване (диференциала - 3,42 или 4,06 или каквото е). Така делим оборотите на изхода на кутията (онези, които сметнах на около 1000) и на 4,06 примерно, и излиза, че колелетата ще се въртят с около 250 оборота при 3400 на двигателя когато си на първа.
За да си изберем кутия, ни трябват тези предавателни числа (отношения). Броят на зъбите не ни интересува, освен ако не търсим колело за смяна при ремонт. Ти искаш по-голямо предавателно число, което ще направи колата с по-ниска максимална скорост, но по-пъргава, а аз искам по-малко число за по-бърза, но тромава кола (с цел икономия при дълъг път).
Скоростта на движение е обороти на двигателя / предавателно число на предавката / предавателно число на главно предаване Х обиколка на гумата Х 0.06
Обиколката на гумата е равна на диаметъра Х 3,14 Диаметърът се смята с калкулаторите за гуми из нета, моят е 636 мм, обикновено за мондео е около 615 (195/60/15)
"Х" е умножение, а "/" e деление.
1st 3.42
2nd 2.14
3rd 1.48
4th 1.11
5th 0.85
Има малки разлики, но те може да са от грешното преписване и закръгляне на числата.
Диференциалите са два-три вида 3,42 и 3,82 и 4,06. Според английски форум (току що загубих линка към него

Специално за Дигон - тези числа, предвателното отношение, показват колко пъти се намаляват оборотите на двигателя при преминаването през кутията. Като си на първа, гледаш числото на първата предавка (3,42) и делиш оборотите на мотора на него. Значи ако си на 3400 оборота, на края на скоростната кутия ще станат на около 1000. Задължително след това се дели и на предавателното отношение на главното предаване (диференциала - 3,42 или 4,06 или каквото е). Така делим оборотите на изхода на кутията (онези, които сметнах на около 1000) и на 4,06 примерно, и излиза, че колелетата ще се въртят с около 250 оборота при 3400 на двигателя когато си на първа.
За да си изберем кутия, ни трябват тези предавателни числа (отношения). Броят на зъбите не ни интересува, освен ако не търсим колело за смяна при ремонт. Ти искаш по-голямо предавателно число, което ще направи колата с по-ниска максимална скорост, но по-пъргава, а аз искам по-малко число за по-бърза, но тромава кола (с цел икономия при дълъг път).
Скоростта на движение е обороти на двигателя / предавателно число на предавката / предавателно число на главно предаване Х обиколка на гумата Х 0.06
Обиколката на гумата е равна на диаметъра Х 3,14 Диаметърът се смята с калкулаторите за гуми из нета, моят е 636 мм, обикновено за мондео е около 615 (195/60/15)
"Х" е умножение, а "/" e деление.
Последна промяна от diesel1.6 на 31 мар 2010, 13:16, променено общо 1 път.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13108
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Скоростна кутия MTX 75 - различни предавки
Като гледам ти си със възможно най-дългата кутия, от това повече евентуално 5та със още по-малко предавателно число със индивидуално изработени зъбни колела.diesel1.6 написа:..... Ти искаш по-голямо предавателно число, което ще направи колата с по-ниска максимална скорост, но по-пъргава, а аз искам по-малко число за по-бърза, но тромава кола (с цел икономия при дълъг път).
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Скоростна кутия MTX 75 - различни предавки
Не, благодаряHACKO написа:diesel1.6 написа:..... евентуално 5та със още по-малко предавателно число със индивидуално изработени зъбни колела.

Бих сменял нещо ако има фабричен вариант и мога да намеря диференциал за без пари - от морга. Така постъпих с ескорта.
Колегата Дигон обаче казва, че съм с 4,06. А има 3,82 и 3,60 - което ми трябва. Сега съм с 2200 об при 100 км/ч, ако сложа 3,60, ще стане да е с 2000 об/100 км/ч... и с 4000 при 2000

Сега се зачетох нагоре из мненията, определено бъркаме с понятията къси и дълги скорости и значението на числата.
По-малко число означава по-дълга скорост и по-тежка кутия и по-бърза и тромава кола. Дигон е стигнал до точно обратния извод преди време, добре е да се уточним

-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Скоростна кутия MTX 75 - различни предавки
Към didon80 - пратих ти го.
Имам акаунт в групата :" opendiag · Open source vehicle diagnostics" в yahoo
Ако на някой му трябва нещо от там - да свирка !
Че регистрацията се точи половин-един месец.
http://tech.groups.yahoo.com/group/opendiag/files/" onclick="window.open(this.href);return false;
Имам акаунт в групата :" opendiag · Open source vehicle diagnostics" в yahoo
Ако на някой му трябва нещо от там - да свирка !
Че регистрацията се точи половин-един месец.
http://tech.groups.yahoo.com/group/opendiag/files/" onclick="window.open(this.href);return false;
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13108
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Скоростна кутия MTX 75 - различни предавки
Правилно наистина грешим, може да сложиш корона и пиньон (главно предаване) от кутия със по-малко отношение, диференциала не ти трябва (инак трябва да сменяш и лагерите), короната е захваната със болтове за диференциала, а пиньона върви със вторичния вал, но не е блок със зъбните колела и може да се подмени, като запазиш скоростите непроменени. Същото се отнася и за didon, преди съм се объркал като мислех че блока е на вторичния а муфите са на първичния, сега погледнах схемата.diesel1.6 написа:.......
Сега се зачетох нагоре из мненията, определено бъркаме с понятията къси и дълги скорости и значението на числата.
По-малко число означава по-дълга скорост и по-тежка кутия и по-бърза и тромава кола. Дигон е стигнал до точно обратния извод преди време, добре е да се уточним

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Скоростна кутия MTX 75 - различни предавки
За грешенето имах предвид, че грешим кое е дълга и кое къса скорост и как влияе промяната на предавателното число.
Информацията, че короната и пиньона се сменят относително лесно е много полезна. Короната е на болтова, как се сменя пиньона? Може ли да ми пратиш схемата някак? Или кажи в коя програма да погледна.
Ей сега си сметнах колко ми е главното предаване според показанието на оборотомера ми и като приех, че 5-та е 0,767. Излиза 3,43!? А Дигон каза, че съм с 4,06. Има нещо неясно още ...
Информацията, че короната и пиньона се сменят относително лесно е много полезна. Короната е на болтова, как се сменя пиньона? Може ли да ми пратиш схемата някак? Или кажи в коя програма да погледна.
Ей сега си сметнах колко ми е главното предаване според показанието на оборотомера ми и като приех, че 5-та е 0,767. Излиза 3,43!? А Дигон каза, че съм с 4,06. Има нещо неясно още ...
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Скоростна кутия MTX 75 - различни предавки
Мисля, че съм го написал ясно - 3.42 най-дълги скорости(по-висока максимална скорост, по-слабо ускорение, по-ниски обороти при определена скорост и съответно икономия на гориво), 4.23 най-къси скорости(по-ниска максимална скорост, по-добро ускорение, по-високи обороти при същата скорост и по-висок разход на гориво)! Данните които съм дал за нашите кутии са от микрокат, ако там има грешка значи и аз ви подвеждам, но не вярвам.....
Ника ми е дидон80....
Ника ми е дидон80....

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Скоростна кутия MTX 75 - различни предавки
Всичко е ясно, извинявам се и за грешката с името 
Ще направя прецизни измервания някак, за да си видя каква ми е кутията. Може в микрокат да има грешка, а още по-възможно е аз да греша (оборотомера ми). Дано не съм писал излишно много по-горе, бая се увлякох по тези кутии и чудеса.

Ще направя прецизни измервания някак, за да си видя каква ми е кутията. Може в микрокат да има грешка, а още по-възможно е аз да греша (оборотомера ми). Дано не съм писал излишно много по-горе, бая се увлякох по тези кутии и чудеса.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13108
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Скоростна кутия MTX 75 - различни предавки
Ето тука изтегли го, дано да отбираш руски.
http://dox.bg/files/dw?a=752a6e4221" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ето това е кутията:


Ако не можеш да разчетеш от тези снимки тука са оригиналите, можеш да ги изтеглиш.
http://voynov.snimka.bg/other/drugi.468916.18036629" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dox.bg/files/dw?a=752a6e4221" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ето това е кутията:


Ако не можеш да разчетеш от тези снимки тука са оригиналите, можеш да ги изтеглиш.
http://voynov.snimka.bg/other/drugi.468916.18036629" onclick="window.open(this.href);return false;
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Скоростна кутия MTX 75 - различни предавки
Сори, че вдигам тая тема, обаче нещо липсват бутоните за нова тема.
Мондеото е мк1 4х4 и дифа му е 4.06.
Искам да е с 3.82 (или 3,86, каквито има). Ясно е, че е по-лесно и ефтино да се смени цялата кутия направо вместо да се отваря и сменят цели валове и въбни колела.
Въпроса е дали на 4х4 кутията е същата като на нормалните само с предно и 4х4-то е закачено отделно, и може само да се вземе мтх-75 с желаното предавателно число и да се сложи на мястото на старата или самата кутия е различна и трябва да се търси такава специално с 3,82 и 4х4?
Мондеото е мк1 4х4 и дифа му е 4.06.
Искам да е с 3.82 (или 3,86, каквито има). Ясно е, че е по-лесно и ефтино да се смени цялата кутия направо вместо да се отваря и сменят цели валове и въбни колела.
Въпроса е дали на 4х4 кутията е същата като на нормалните само с предно и 4х4-то е закачено отделно, и може само да се вземе мтх-75 с желаното предавателно число и да се сложи на мястото на старата или самата кутия е различна и трябва да се търси такава специално с 3,82 и 4х4?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Скоростна кутия MTX 75 - различни предавки
Защо ти е по-малко главно предавателно отношение?
Ефекта ще бъде лека икономия на гориво, малко по-висока максимална скорост и по-лошо ускорение!
Това ли е целта?
Аз преди време исках точно обратното, да сложа 4.06 за да имам по-добро ускорение.......
Ефекта ще бъде лека икономия на гориво, малко по-висока максимална скорост и по-лошо ускорение!
Това ли е целта?
Аз преди време исках точно обратното, да сложа 4.06 за да имам по-добро ускорение.......
Последна промяна от didon80 на 19 ное 2011, 14:05, променено общо 1 път.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Скоростна кутия MTX 75 - различни предавки
Да, точно това ми е целта.
Дори бих искал да е ~3,6 заради различните настройки на ЕКУ-то от които е и 132 коня, а не 136 (предполагам за по-висок въртящ момент в по-ниски обороти, понеже никъде не намирам да пише нещо защо), но тогава вече може да е наистина малко overkill, и на 3,82 ще е идеално. Те слагат 4,06 като застраховка за малкото случаи, в които такъв автомобил би се карал по чукари, черни пътища, по баири и силно заснежени райони.
Дори бих искал да е ~3,6 заради различните настройки на ЕКУ-то от които е и 132 коня, а не 136 (предполагам за по-висок въртящ момент в по-ниски обороти, понеже никъде не намирам да пише нещо защо), но тогава вече може да е наистина малко overkill, и на 3,82 ще е идеално. Те слагат 4,06 като застраховка за малкото случаи, в които такъв автомобил би се карал по чукари, черни пътища, по баири и силно заснежени райони.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Скоростна кутия MTX 75 - различни предавки
Ясно, но имай предвид че загубите на мощност и въртящ момент са по-големи при 4х4, а освен това и заради допълнителното тегло страда динамиката, така че не случайно са сложели 4.06 - така компенсират донякъде тези технологични недостатъци......
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Скоростна кутия MTX 75 - различни предавки

Та, еднакви ли са кутиите за предно и 4х4? Или външно са различни, като корпус, но вътре валовете за диф-а са съвместими и трябва донор за размяна?
Питам не случайно по-сериозно, понеже синхронизатора на 3-та е заминал и ако не целя оборотите при смяна леко прихърква и трябва да се свали кутията, отвори и смени.
И при това положение може направо да се смени и диф-а или кутията. Дори ще ми излезе много по-ефтино ако е само кутия мисля, поне 100лв.
На 1.8 дизеловите не са ли същите предавателни числа също, да питам отделно?
Дали всички са с 3.56 и на долу?
В смисъл понеже на Ескорт '96 (последните) на 1.8тд, 90к.с@4500об/м,. 180нм@2200об/м е 3,56.
На същия мотор, но на мондео може да е ~3,82 заради килограмите.
Бензина 2.0 16в е със същия въртящ момент - 180нм. 4х4-то може да е дори и с повече. И логически дизеловата кутия да е перфектната, стига да пасва идеално с или без 4х4.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Скоростна кутия MTX 75 - различни предавки
4Х4 има диференциали отзад и трябва да е със същото предавателно число като кутията, така че няма как да я смениш.
Имах в сервиза два Форда Мондео '97 и '98 съответно 1.8 и 2.0 бензин. Тествах ги след ремонтите с клиентите и ми направи впечатление, че при 80 км на 5-та 1.8 е около 2000 об, а 2.0 към 2400. По WIN двете са с диференциал 3.84 ?? От 1 до 2 нямат разлика в режимите. 3 има миниатюрна разлика. Издирих кутиите. Оказа се, че 2.0 е със спортната като вариянт кутия. Разликите са в 4 и 5 ( по-къси са ).
1.8...........2.0
1 3.417........3.417
2 2.136........2.136
3 1.448........1.483
4 1.028........1.114
5 0.767........0.854
Осезаемо 2.0 поема по-лесно в ниски скорости на високите предавки и то не само поради по-мощния мотор.
Поздрави.
Имах в сервиза два Форда Мондео '97 и '98 съответно 1.8 и 2.0 бензин. Тествах ги след ремонтите с клиентите и ми направи впечатление, че при 80 км на 5-та 1.8 е около 2000 об, а 2.0 към 2400. По WIN двете са с диференциал 3.84 ?? От 1 до 2 нямат разлика в режимите. 3 има миниатюрна разлика. Издирих кутиите. Оказа се, че 2.0 е със спортната като вариянт кутия. Разликите са в 4 и 5 ( по-къси са ).
1.8...........2.0
1 3.417........3.417
2 2.136........2.136
3 1.448........1.483
4 1.028........1.114
5 0.767........0.854
Осезаемо 2.0 поема по-лесно в ниски скорости на високите предавки и то не само поради по-мощния мотор.
Поздрави.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Скоростна кутия MTX 75 - различни предавки
Значи 4х4 е с диф отпред в самите скорости 4.06 и отзад на моста 4,06, а в каталозите се води еди-колко си без да се споменава отпред-отзад
и не, че не мога да сменя скоростите, но ако го направя с такива с 3,84, трябва диф-а отзад да се направи също на 3.84
иначе ще стане отпред с 3,84 и отзад с 4,06 =мазало.
Правилно ли разбирам до тук?
В смисъл: ок да приемем, че отзад мога да преправя диф-а от 4.06 на 3.84
Самата кутия отпред различна ли е, къде се връзва кардана за назад?
Предавателните числа ги гледам в ТИС-а, те са 4 вида: A, B, B1 и C
------------A-------B-------B1-------C
1st-------3,417---3,231---3,417---3,666
2nd-------2,136---2,136---2,136---2,047
3rd-------1,448---1,483---1,483---1,258
4th-------1,028---1,114---1,114---0,864
5th-------0,767---0,854---0,854---0,674
reverse---3,46----3,46-----3,46----3,46
И те се комбинират с диф-ове 3,84 и 4,06 според кубатурата на двигателя.
Дизеловите са винаги "С" с 4,06.
"В1" е комбинация от 1 и 2 на "А" и 3,4 и 5 на "В".
2.0 Saloon и Estate (и 1.8 ако има такива..) 4х4 са винаги "В" с 4.06.
Има някакви 2.0 Estate, които са "В1" с 3,84. Не 4х4. Идеята е да се намери такава кутия и (ако е както казваш ти и аз съм разбрал правилно) диф-а отзад е отделно 4.06 да се преправи на 3.84. Ако самата кутия като такава е идентична външно (на това все още няма отговор??) и зацепването с трансферната кутия и кардана назад е по някакъв външен начин.
едит: или както казва didon80, ако е различна външно, такава кутия да се ползва като донор, отваря се наличната, сменя се карантията на наличната с донорската (както беше казал НАСКО на по-предна страница, което е нужно) и се качва..
и не, че не мога да сменя скоростите, но ако го направя с такива с 3,84, трябва диф-а отзад да се направи също на 3.84
иначе ще стане отпред с 3,84 и отзад с 4,06 =мазало.
Правилно ли разбирам до тук?
В смисъл: ок да приемем, че отзад мога да преправя диф-а от 4.06 на 3.84
Самата кутия отпред различна ли е, къде се връзва кардана за назад?
Предавателните числа ги гледам в ТИС-а, те са 4 вида: A, B, B1 и C
------------A-------B-------B1-------C
1st-------3,417---3,231---3,417---3,666
2nd-------2,136---2,136---2,136---2,047
3rd-------1,448---1,483---1,483---1,258
4th-------1,028---1,114---1,114---0,864
5th-------0,767---0,854---0,854---0,674
reverse---3,46----3,46-----3,46----3,46
И те се комбинират с диф-ове 3,84 и 4,06 според кубатурата на двигателя.
Дизеловите са винаги "С" с 4,06.
"В1" е комбинация от 1 и 2 на "А" и 3,4 и 5 на "В".
2.0 Saloon и Estate (и 1.8 ако има такива..) 4х4 са винаги "В" с 4.06.
Има някакви 2.0 Estate, които са "В1" с 3,84. Не 4х4. Идеята е да се намери такава кутия и (ако е както казваш ти и аз съм разбрал правилно) диф-а отзад е отделно 4.06 да се преправи на 3.84. Ако самата кутия като такава е идентична външно (на това все още няма отговор??) и зацепването с трансферната кутия и кардана назад е по някакъв външен начин.
едит: или както казва didon80, ако е различна външно, такава кутия да се ползва като донор, отваря се наличната, сменя се карантията на наличната с донорската (както беше казал НАСКО на по-предна страница, което е нужно) и се качва..
Последна промяна от opex на 19 ное 2011, 20:25, променено общо 2 пъти.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Скоростна кутия MTX 75 - различни предавки
Знам че има така наречена раздатъчна кутия, която предава въртящия момент към кардана и съответно той го пренася на задния диференциал, което ме навежда на мисълта че самата кутия трябва да е различна като конструкция на корпуса, за да може към нея да се захване раздатъчната..........
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Скоростна кутия MTX 75 - различни предавки
Това с приемането за задния си е трудно. Щото ако не произвеждат, няма как да стане. Кутията има изход за междуосевия диференциал откъм дясната полуоска и разликите са доста. Касетата на диференциала е много различна, корпуси и присъединителни отвори... Ако се сложи вторичен вал и корона на диференциала става. Една Вектра 2.0 16v 4Х4 я преработих на 4Х2, щото и умря раздатъчната кутия. Смених полуоски и скоростна, махане на кардана и диференциала, ама остана на предно.opex написа:Значи 4х4 е с диф отпред в самите скорости 4.06 и отзад на моста 4,06, а в каталозите се води еди-колко си без да се споменава отпред-отзад
и не, че не мога да сменя скоростите, но ако го направя с такива с 3,84, трябва диф-а отзад да се направи също на 3.84
иначе ще стане отпред с 3,84 и отзад с 4,06 =мазало.
Правилно ли разбирам до тук?
В смисъл: ок да приемем, че отзад мога да преправя диф-а от 4.06 на 3.84
Самата кутия отпред различна ли е, къде се връзва кардана
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Скоростна кутия MTX 75 - различни предавки
Значи ако се сложи вторичен вал и корона 3,84 всичко ще сане идеално изглежда.
То всъщност това е важното какво е, назад диф-а какъвто и да е той зависи от предния, след който е раздатъчната кутия и останалото назад, предаването си е 60% предни 40% задни във всички случаи. Или пак нещо не съм разбрал
То всъщност това е важното какво е, назад диф-а какъвто и да е той зависи от предния, след който е раздатъчната кутия и останалото назад, предаването си е 60% предни 40% задни във всички случаи. Или пак нещо не съм разбрал

Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта