Спешно колеги. Високо ниво на маслото.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
john3v
потребител
потребител
Мнения: 126
Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
Местоположение: Ст. Загора
Status: Извън линия

Спешно колеги. Високо ниво на маслото.

Мнение от john3v » 20 юли 2007, 20:03

Наскоро смених масло и филтри.
Звука на двигателя след няколко дни се промени - по-ниско и боботещо, някак по-спортно (уж кеф в началото).
Днес хващам щеката - УЖАС маслото е на 3мм над максимума (3,4 проби и едно и също).
Какво се прави в този случай?
Изображение

NIKJAMa
потребител
потребител
Мнения: 675
Регистриран: 09 фев 2005, 13:35
Модел на автомобила: Mondeo Ghia `04 2.0 TDCI
Escort `90 XR3i convertible
Mitsubishi Colt `08 1.3 AT
Peugeot 4007 2.4 CVT
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от NIKJAMa » 20 юли 2007, 20:06

Купи си от аптеката система и голяма спринцовка. Вкарваш през тръбата за щеката за мерене маркучето а от другия край изсмукваш със спринцовката.

А принципно 3 мм. не би трябвало да са проблем, но за лично спокойствие можеш да направиш процедурата.

john3v
потребител
потребител
Мнения: 126
Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
Местоположение: Ст. Загора
Status: Извън линия

Мнение от john3v » 20 юли 2007, 20:22

Искаш да кажеш, че трябва да изкарам със спринцовката масло през отвора за щеката?
А дали няма нещо, като emergency отвор за подобна ситуация?
Изображение

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от orlinm » 20 юли 2007, 20:33

Нищо ти няма на маслото.

Ако е 3мм под минимума тогава е "спешно колеги".
Дай го по-спокойно и си карай. След 2,3 хиляди км ще ти е точно на нормата нивото. :wink:
Караш 10 годишна кола моноинжекцион, а не ракета на наса та да броиш милиметрите.

Мое мнение де. :wink:
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

john3v
потребител
потребител
Мнения: 126
Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
Местоположение: Ст. Загора
Status: Извън линия

Мнение от john3v » 20 юли 2007, 20:35

Звука е променен. А и от опит знам, че при по-високо ниво на маслото се купуват семеринги и прочие.
А за толкова год. кола масло ми гори на 11000км точно 0.5л.
Изображение

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от orlinm » 20 юли 2007, 20:39

ОК.

Тогава както те посъветва колегата по-горе. Купуваш спринцовка и меркученце и изтегляш масло с нея докато падне до нормално ниво. На студен мотор разбира се.
Кажи дали звукът се е променил след това...

Сменил ли си марката масло всъщност? Сложил ли си масло, което е за твоята кола?
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 20 юли 2007, 20:39

Притеснява те факта че не си сменявал или доливал и се е появило от някъде?
Прав си че почва да избива като е повече но не е задължително.
Сещам се на стария ескорт как се мъчех да държа нивото на МАХ и то все спадаше и си мислех че съм за ремонт но няколко пъти забравях или ме мързеше се занимавам да го следя и то като си кротна на средата и заспа.

john3v
потребител
потребител
Мнения: 126
Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
Местоположение: Ст. Загора
Status: Извън линия

Мнение от john3v » 20 юли 2007, 20:42

От както я купих само ESSO 10W40 и слагам. И сега така. В същия сервиз, същите майстори, същата марка филтри (само дето тоя път не ми смениха горивния, щото нямало смисъл толкова на често).
Утре, като охладнее ще и го източа, че тая вечер бая тестове и то все в критични обороти имаше, за да "продухам" евентуалните мръсотии от горивото и заради пресостат високо налягане на климатика.
(за има-няма 15км изгорих бензин, като за 60, ама нейсе).
Изображение

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 20 юли 2007, 20:45

Добре деее :x
Кога го надърви тва ниво ?
Сега след ездата или след смяната ?

john3v
потребител
потребител
Мнения: 126
Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
Местоположение: Ст. Загора
Status: Извън линия

Мнение от john3v » 20 юли 2007, 20:58

След "ездата" и то около 20 мин по-късно (за да се успокои естествено).

Пък и аз знам, че около 3.25l масло събира гадината, а сега отидоха към 3.5l
Изображение

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 20 юли 2007, 21:16

На студен мотор се случва да изпуска бензин в маслото при предимно градско каране на къси разстояния.
При тебе може и от натоварването но според мен не е нормално.
Мисля че е имало рязка промяна на обороти ... високи-ниски, газ колкото може спирачки или стоп с двигателя и пак Газззз.
Помириши маслото ако намирисвана бензин може да бута и повечко бензин отколкото може да изгори и проблема да ти е захранването на мотора с бензин.

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 20 юли 2007, 22:02

моето мнение е да не и се вживяваш толкова.
обаче ако ти пречи да спиш може да източиш малко :) по-скоро за твое добро отколкото за колата :)
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 20 юли 2007, 22:12

Абе и аз бих му го казал но ако мирише на бензин ?

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 20 юли 2007, 22:23

е той сам си казва, че е сложил малко повече отколкото нормално хваща...също, че това се е случило малко след смяната на маслото...както и,че до преди това по малко му е горяла, а сега да забие толкова бензин в маслото..то трябва да стане на нищо и ще го гори толкова много,че ще вижда синия облак в огледалото.
едвали му е влиза бензин в маслото, още повече така изведнъж.
не му вкарвай нови дертове на човека :)

иначе не пречи да си помирише щеката, но се съмнявам да е нешо по-различно от стотина грама повече масло в картера.
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 20 юли 2007, 22:26

Трол написа:е той сам си казва, че е сложил малко повече отколкото нормално хваща...
Е ми туй не го бях схванал но щом е така да смучи и да кара :)

john3v
потребител
потребител
Мнения: 126
Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
Местоположение: Ст. Загора
Status: Извън линия

Мнение от john3v » 25 юли 2007, 09:39

За най-добре отидох с "нежни" обороти до сервиза и там ми източиха малко над 0.4l и всичко си отиде по местата. Извиниха ми се хората.
Само дето малко ме заболя, като гледах как ново, скъпо масло се излива в кереча...
Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта