focus mk2 1.8tdci не пали - не върти - имобилайзер премигва

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Matik
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 23 мар 2010, 18:40
Модел на автомобила: focus mk2 1.8 tdci
Местоположение: стара загора
Status: Извън линия

focus mk2 1.8tdci не пали - не върти - имобилайзер премигва

Мнение от Matik » 26 май 2025, 09:16

Здравейте.

Focus mk2 1.8 tdci KKDA- 116кс - 2006г
Миналият октомври на късен гроздобер паля колата сутринта, покарах 2-3 километра. Върнах се, оставих я за час. По обяд паля колата и всички лампи по таблото светят, колата запали, но работеше странно и воланът като че ли беше без усилване.

Загасих я и след това повече не запали. Ключът минава през контакт - лампите светват, но имобилайзера примигва.
Не върти стартер. Не издава почти никакъв звук при завъртане на ключа.
И така досега.
Диагностиката показваше първоначално проблем с "POWER STEERING ASSISTANCE". Но не разбирам как проблем с електрическата рейка при причинил това.
- Разглобих BCM модула, извадих платката да видя за някакви видими следи от студени спойки и да я почистя от прах. Проверих всички предпазители. Сглобих го отново.
- Проверих и предпазителите в кутията при двигателния отсек.
- Повдигнах мокета покрай предните врати, за да видя да не би някое от заземяванията на отделните модули да се е оказало над корозия.
- С времето колата беше останала без ток в акумулатора. Реших да го сваля да го заредя и като го поставих алармата тръгна - дистанционния ключ спряда работи, механичната ключалка не иска да завърти и двата ключа. Наложи се с възглавници да отваряме вратите и не можеше да се отключи с дърпане на ръчките на вратите. Добре че съм със задни механички стъкла, че от там успях да свалим прозорците с дълъг лост и бутане на ръчката през процеп над вратата. Дори на свалено стъкло не можех да отворя вратата през ръчката. Наложи се да се влиза през прозореца и едва когато поставих ключа в гнездото колата го разпозна и сега отново се отключва и заключва, но механичната ключалка остава блокирана.

Четох, че може да има други заземявания под кутията за въздушния филтър. Днес съм решил да проверя там и каквото видя из двигателния отзек като заземявания.

Притежавам колата от 6 години. Още в началото и активирах Cruise Control с ELM Config през OBD2. Сложих бутони в джойстика за управление на радиото. Колата работеше безпроблемно до сега. Не знам дали има връзка с проблема.

Честно казано се поизчерпах откъм идеи. Колата закъса в Петричко и не знам къде има добър диагностик в близост.

Matik
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 23 мар 2010, 18:40
Модел на автомобила: focus mk2 1.8 tdci
Местоположение: стара загора
Status: Извън линия

Re: focus mk2 1.8tdci не пали - не върти - имобилайзер премигва

Мнение от Matik » 27 май 2025, 23:18

Днес закачих ECU-то, проверих отново заземяванията при двигателя, вътре в купето, буксите на CAN BUS и връзките с PCM модула под мокета. Разкачих заден десен стоп фасунг (стария ми правеше номер и при натискане на спирачка - светеше габарит, а габарита не работеше при включени фарове). Пораздвижих буксата на таблото/клъстера с надеждата да направят връзка ако е била прекъсната.

Развръзкатата дойде след като дисплея спря да показва "System Engine Fault", но имобилайзера премигваше постоянно след което спира за малко и показва грешка 1 6 (чрез отделни премигвания). Общо взето както и преди.
Но този път след изчистване на записаните грешки през OBDII - успях да запаля. Гасих и палих, покарах няколко километра и така няколко пъти проблем няма. И грешки не откри при повторните четения, освен с Cruise Control-a , чието управление съм разкачил.

Прибрах я до София с табло на платка без разграфения и стрелки. Когато стигнах върнах заден десен стоп/габарит фасунг. След това дадох на контакт и отново (светещ имобилайзер - грешка 16 - не пали). Почистих грешките - контакт - имобилайзер не мига - пали. Но много грешки избиха и след като премахнах фасунга като че ли изчезнаха. Когато остане време ще пробвам различни варианти - и ще си презапоя конектора на таболото/клъстера, тъй като прилича на снимката отдясно на поста преди мен.
Но и въпросния фасунг ми е сред фаворитите, както и switch машинките зад педала на спирачкaта и съединителя, които са свързани с круиз контрола.

В повечето материали със сходни симптоми обвиняват въпросното табло. Ще пиша допълнитело

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 945
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: focus mk2 1.8tdci не пали - не върти - имобилайзер премигва

Мнение от ivchotr » 28 май 2025, 11:17

В този форум не са пращали снимките от другия _friends_

Добре би било да споменеш какви грешки си трил последно.
На мен ми е малко странно имобилайзерът да пречи на двигателя да запали заради преплитане на токовете по светлините в стопа. То така половината ВАГини няма да мръднат от място :D
За всеки случай не е зле да поровиш малко из форумите (някъде бяха качени ел. схеми на доста от моделите) и да се ориентираш дали имобилайзерът се влияе от подобни проблеми.
Колкото до кормилното управление и проблемът със записаната за него грешка - има логика да не дава да запали заради такава, защото какъв смисъл има да тръгнеш с колата, ако не можеш да я управляваш? Същото е и със спирачките. А пък активираният круизконтрол е вкарал в уравнението датчика на спирачния педал и, ако той дава грешна информация на компа, е нормално да не те пуска да запалиш.
Но може и да не съм прав, де. Ако споделиш какви грешки си трил, ще имаме повече варианти за разглеждане, предполагам.
Знам всички вицове за Форд :D

Matik
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 23 мар 2010, 18:40
Модел на автомобила: focus mk2 1.8 tdci
Местоположение: стара загора
Status: Извън линия

Re: focus mk2 1.8tdci не пали - не върти - имобилайзер премигва

Мнение от Matik » 29 май 2025, 12:47

Май проблема е в таблото/клъстера/скоростомера.
Ето така изглеждаха пиновете на конектора преди да ги презапоя:
Изображение

Презапоих ги вчера. Втори ден пробвам колата и няма проблем.

Четох няколко пъти за грешки през ELM 327 и няма нищо освен следната грешка:
P0578 - Control Unit: Engine Control Unit
Cruise control system, multi function switch input A - circuit stuck. Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory, Validated fault present at time of request

Аз съм разкачил управлението на круиз контрола.
Искам да го проверя с мултиметъра за прекъсване или късо и ще го върна обратно.

Грешките, които излязоха първоначално миналия октомври не помня, но сред тях беше "Power assistance failure" и бяха 3-4 общо. В процеса на ремонт разкачих и закачих платката на таблото многократно и в някакъв момент диагностиката показваше над 10 грешки. Затова започнах да търся проблеми в заземяването. Още тогава прочетох няколко теми за проблеми с таблото наред с друго. Но тогава моето ми се видя здраво и спойките наред.
Но след като колегите от други форуми заподозряха таблото и гледах още YouТube видеа, в които спойките на конектора изглеждат здрави, но не са - реших да ги претопя с поялника. Ще кача снимки идните дни.

Истината е че съм пипал много неща по ел. инсталацията, че първо заподзрях тях (дневни светлини в мигачите, камера за паркиране, плафон с копчета за отзад и много други). Здрав автомобил излезе, че ме изтърпя 5 години преди да даде какъвто и да е проблем.

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 945
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: focus mk2 1.8tdci не пали - не върти - имобилайзер премигва

Мнение от ivchotr » 29 май 2025, 23:52

Ами браво за решаването на проблема и най-вече за споделянето му =D>:
Знам всички вицове за Форд :D

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 12 госта