Теч от капачката за наливане на масло - Фокус МК1 1.8 бензин

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
BadKid
потребител
потребител
Мнения: 124
Регистриран: 29 авг 2008, 07:53
Модел на автомобила: Ford Focus MK 2.5, 2009г, 2.0 LPG, 145 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Теч от капачката за наливане на масло - Фокус МК1 1.8 бензин

Мнение от BadKid » 19 окт 2016, 09:43

Колеги, здравейте.

От лятото насам имам проблем, който си мислех, че ще се разреши от самосебе си, но това не се случва.
Става въпрос, че лятото след като смених маслото на двигателя - Форд Фокус MK1 1.8 16V - 115к.с. по книжка го даваха, че събира около 4.2-3 литра. Аз бях купил туба от 4Л - Mobil 1 5W30. Маслото източих през пробката, смених масления филтър, оставих колата около 40 минс, за да се отече напълно старото масло и след това налях новото. Странно, но факт - при 4л. туба, маслото отиде над максимума. От там започна и проблема.. започна да го хвърля през капачката, от там се стича по капака на клапаните, който е горещ.. маслото гори и в купето при пусната вентилация миришеше.. ужасно. За съжаление минаха няколко месеца, маслото в момента е около максимум или малко под него, но продължава да се плиска и да мирише. Капачката според мен е добре, завива си се както трябва, няма луфтове, уплътнението ми изглежда наред. Но въпреки всичко.. продължава да си изтича от там. Най-лесно е да търся нова капачка или такава втора употреба, но не мисля че това е проблема. Държа да кажа, че колата се поддържа педантично добре, не се пестят пари за части, маслото не го гори от смяна до смяна. Задното гърне е на 3 години, като ауспуха си стои бял, т.е. като нов.. като изключим че леко е взел да ръждясва от факта, че карам с газов инжекцион. Колата не гори масло! Работи безупречно добре, няма смущения в работата на мотора, няма вибрации, шумове, променливи обороти и т.н. Загряла е дори трудно да разбереш дали мотора работи... и това без значение газ/бензин. Еднакво добре си работи и с двата типа гориво.

Имате ли идеи как мога да си реша проблема, защото времето започва да става влажно.. и студено и без вентилация няма как да стане...

Благодаря Ви.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Теч от капачката за наливане на масло - Фокус МК1 1.8 бензин

Мнение от HACKO » 19 окт 2016, 12:16

Проблема е в уплътнението на капачката, ако тече от капачката а не от гарнитурата на капака на клапаните. По-високото ниво на маслото не може да е причина.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

BadKid
потребител
потребител
Мнения: 124
Регистриран: 29 авг 2008, 07:53
Модел на автомобила: Ford Focus MK 2.5, 2009г, 2.0 LPG, 145 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Теч от капачката за наливане на масло - Фокус МК1 1.8 бензин

Мнение от BadKid » 19 окт 2016, 12:38

А някъде бях чел за някакво запушване.. за някакви картерни газове, проблем, който повишавал налягането и предизвиквало изхвърляне на масло...?

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Теч от капачката за наливане на масло - Фокус МК1 1.8 бензин

Мнение от ЯЛТА » 19 окт 2016, 22:31

Да, трябва да има картерна вентилация, но не карам Фокус и не знам къде е. Най вероятно е запушена, би трябвало и филтърче-дунапренено да има, което се разлага и запушва.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 15 госта