Теч от капачката за наливане на масло - Фокус МК1 1.8 бензин
-
- потребител
- Мнения: 124
- Регистриран: 29 авг 2008, 07:53
- Модел на автомобила: Ford Focus MK 2.5, 2009г, 2.0 LPG, 145 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Теч от капачката за наливане на масло - Фокус МК1 1.8 бензин
Колеги, здравейте.
От лятото насам имам проблем, който си мислех, че ще се разреши от самосебе си, но това не се случва.
Става въпрос, че лятото след като смених маслото на двигателя - Форд Фокус MK1 1.8 16V - 115к.с. по книжка го даваха, че събира около 4.2-3 литра. Аз бях купил туба от 4Л - Mobil 1 5W30. Маслото източих през пробката, смених масления филтър, оставих колата около 40 минс, за да се отече напълно старото масло и след това налях новото. Странно, но факт - при 4л. туба, маслото отиде над максимума. От там започна и проблема.. започна да го хвърля през капачката, от там се стича по капака на клапаните, който е горещ.. маслото гори и в купето при пусната вентилация миришеше.. ужасно. За съжаление минаха няколко месеца, маслото в момента е около максимум или малко под него, но продължава да се плиска и да мирише. Капачката според мен е добре, завива си се както трябва, няма луфтове, уплътнението ми изглежда наред. Но въпреки всичко.. продължава да си изтича от там. Най-лесно е да търся нова капачка или такава втора употреба, но не мисля че това е проблема. Държа да кажа, че колата се поддържа педантично добре, не се пестят пари за части, маслото не го гори от смяна до смяна. Задното гърне е на 3 години, като ауспуха си стои бял, т.е. като нов.. като изключим че леко е взел да ръждясва от факта, че карам с газов инжекцион. Колата не гори масло! Работи безупречно добре, няма смущения в работата на мотора, няма вибрации, шумове, променливи обороти и т.н. Загряла е дори трудно да разбереш дали мотора работи... и това без значение газ/бензин. Еднакво добре си работи и с двата типа гориво.
Имате ли идеи как мога да си реша проблема, защото времето започва да става влажно.. и студено и без вентилация няма как да стане...
Благодаря Ви.
От лятото насам имам проблем, който си мислех, че ще се разреши от самосебе си, но това не се случва.
Става въпрос, че лятото след като смених маслото на двигателя - Форд Фокус MK1 1.8 16V - 115к.с. по книжка го даваха, че събира около 4.2-3 литра. Аз бях купил туба от 4Л - Mobil 1 5W30. Маслото източих през пробката, смених масления филтър, оставих колата около 40 минс, за да се отече напълно старото масло и след това налях новото. Странно, но факт - при 4л. туба, маслото отиде над максимума. От там започна и проблема.. започна да го хвърля през капачката, от там се стича по капака на клапаните, който е горещ.. маслото гори и в купето при пусната вентилация миришеше.. ужасно. За съжаление минаха няколко месеца, маслото в момента е около максимум или малко под него, но продължава да се плиска и да мирише. Капачката според мен е добре, завива си се както трябва, няма луфтове, уплътнението ми изглежда наред. Но въпреки всичко.. продължава да си изтича от там. Най-лесно е да търся нова капачка или такава втора употреба, но не мисля че това е проблема. Държа да кажа, че колата се поддържа педантично добре, не се пестят пари за части, маслото не го гори от смяна до смяна. Задното гърне е на 3 години, като ауспуха си стои бял, т.е. като нов.. като изключим че леко е взел да ръждясва от факта, че карам с газов инжекцион. Колата не гори масло! Работи безупречно добре, няма смущения в работата на мотора, няма вибрации, шумове, променливи обороти и т.н. Загряла е дори трудно да разбереш дали мотора работи... и това без значение газ/бензин. Еднакво добре си работи и с двата типа гориво.
Имате ли идеи как мога да си реша проблема, защото времето започва да става влажно.. и студено и без вентилация няма как да стане...
Благодаря Ви.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Теч от капачката за наливане на масло - Фокус МК1 1.8 бензин
Проблема е в уплътнението на капачката, ако тече от капачката а не от гарнитурата на капака на клапаните. По-високото ниво на маслото не може да е причина.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 124
- Регистриран: 29 авг 2008, 07:53
- Модел на автомобила: Ford Focus MK 2.5, 2009г, 2.0 LPG, 145 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Теч от капачката за наливане на масло - Фокус МК1 1.8 бензин
А някъде бях чел за някакво запушване.. за някакви картерни газове, проблем, който повишавал налягането и предизвиквало изхвърляне на масло...?
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Теч от капачката за наливане на масло - Фокус МК1 1.8 бензин
Да, трябва да има картерна вентилация, но не карам Фокус и не знам къде е. Най вероятно е запушена, би трябвало и филтърче-дунапренено да има, което се разлага и запушва.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 15 госта