Разход на свободна в движение и на място

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Georgi-Angelov
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 06 дек 2015, 20:00
Модел на автомобила: B-Max 1.0 EcoBoost
Местоположение: Asenovgrad
Status: Извън линия

Разход на свободна в движение и на място

Мнение от Georgi-Angelov » 06 дек 2015, 22:35

Здравейте!
Да се оправдая първо - нов шофьор съм, не разбирам от коли - просто наблюдавам компютъра на колата и чета всякакви неща за колите в интернет.

Историята е такава: Паля колата, оставям я на свободна, колата е неподвижна, двигателя влиза в обороти и компютъра показва моментен разход 0.5 литра на час. (без никакви електроуреди включени, в това число климатик/парно, радио и т.н)
Второто нещо е: В движение съм, колата е на скорост и се включва т. нар. принудителен празен ход (ППХ), защото спирам да натискам педала на газта; компютърът показва 0.0 литра на 100 километра моментен разход. Обаче, изключвам от скорост и веднага моментният разход става от 0.0 до 5-6 литра на 100 километра.

Въпросът ми е: Ако компютърът показва вярно, защо се подава толкова много гориво към двигателя, когато е на свободна? Не е ли същото като свободната, когато колата не е в движение?
По-добре е да съм на скорост и да натискам съвсем леко педала на газта, за да се преодолеят силите на триене между колелата и земята (съответно колата да се движи) и тогава компютърът показва разход от 1.5 до 4 в зависимост от това дали има наклон или е на равно.

Надявам се, че съм се изразил правилно и достатъчно, както и в правилната секция от форума.
Колата е Ford B-Max 1.0 EcoBoost 100к.с.
Поздрави!

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 564
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Разход на свободна в движение и на място

Мнение от deathstorm » 06 дек 2015, 22:46

Най-вероятно компютърът показва грешно. Не е възможно двигателя да изгори 5 литра за час без натоварване. Вероятно производителя го е направил за да стимулират използването на ППХ. Заглеждал сам се в показанията на различни коли и по инерция моментния разход варира между 0.9 и 1.2 литра на час, както и в спряло положение.

Потребителски аватар
Georgi-Angelov
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 06 дек 2015, 20:00
Модел на автомобила: B-Max 1.0 EcoBoost
Местоположение: Asenovgrad
Status: Извън линия

Re: Разход на свободна в движение и на място

Мнение от Georgi-Angelov » 06 дек 2015, 22:52

deathstorm написа:Най-вероятно компютърът показва грешно. Не е възможно двигателя да изгори 5 литра за час без натоварване. Вероятно производителя го е направил за да стимулират използването на ППХ. Заглеждал сам се в показанията на различни коли и по инерция моментния разход варира между 0.9 и 1.2 литра на час, както и в спряло положение.
Не 5 литра на час, а 5 литра на 100 километра.
Това е една от разликите, които не съм споменал.
При престой разходът е на час, докато в движение - на 100 километра.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Разход на свободна в движение и на място

Мнение от S_C » 07 дек 2015, 00:44

На ППХ имаш разход 0 при бензинов мотор. Поне от 60-те години нататък, а може и преди това.
За дизела обаче не съм сигурен. Май се подава някакво гориво, ама това трябва някой, дето е наясно с електрониката на комънрейла да каже...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1749
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Разход на свободна в движение и на място

Мнение от synthez 3D » 07 дек 2015, 07:42

Правилно си показва компютъра. При спрял автомобил разхода е на час, защото не се изминават километри. При движение ако не си на ППХ, двигателят консумира същото количество гориво, но стоте километра (литри на 100), ще ги измине за няколко часа, в зависимост от скоростта т.е. ако се движи с 20км/ч ще ги измине за 5 часа, или с 2,5-3 литра. Ако скоростта падне до 10км/ч ще ги измине за 10 часа и т.н. Ако се движиш с около 100 на свободна, показанията на компютъра са около 0,5л/100. Поне при мен е така. Аз винаги използвам ППХ, защото така разхода е нулев. Още повече,че този двигател не оказва голям спирачен ефект и движението при спускане продължава доста дълго.
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Разход на свободна в движение и на място

Мнение от HACKO » 07 дек 2015, 08:19

Georgi-Angelov написа:....
По-добре е да съм на скорост и да натискам съвсем леко педала на газта, за да се преодолеят силите на триене между колелата и земята (съответно колата да се движи) и тогава компютърът показва разход от 1.5 до 4 в зависимост от това дали има наклон или е на равно....
Тука си в грешка, пипнеш ли педала на газта, ППХ се прекратява и започва впръскване на Бензин. За ППХ педала на газта трябва да е отпуснат напълно и оборотите да са над зададена стойност (обикновено 1200-1500).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4337
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Разход на свободна в движение и на място

Мнение от DigiPro » 07 дек 2015, 11:08

Всичко е точно и показанията са реални. При мен е същото, на същият модел и двигател.

Потребителски аватар
Georgi-Angelov
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 06 дек 2015, 20:00
Модел на автомобила: B-Max 1.0 EcoBoost
Местоположение: Asenovgrad
Status: Извън линия

Re: Разход на свободна в движение и на място

Мнение от Georgi-Angelov » 07 дек 2015, 13:27

HACKO написа:
Georgi-Angelov написа:....
По-добре е да съм на скорост и да натискам съвсем леко педала на газта, за да се преодолеят силите на триене между колелата и земята (съответно колата да се движи) и тогава компютърът показва разход от 1.5 до 4 в зависимост от това дали има наклон или е на равно....
Тука си в грешка, пипнеш ли педала на газта, ППХ се прекратява и започва впръскване на Бензин. За ППХ педала на газта трябва да е отпуснат напълно и оборотите да са над зададена стойност (обикновено 1200-1500).
Да, с това съм наясно. При мен ППХ се изключва автоматично на около 1200 оборота. Идеята ми беше, ако компютърът показва правилно 5 литра на 100 километра при свободна, то по-добре на скорост с леко натискане да показва до към 4 литра на 100 километра. Така ще съм доволен (поне визуално), че съм спестил 1 литър като видя 4 вместо 5 на 100.

И друго нещо да попитам: Когато съм в престой на запалена кола, двигателят поддържа 800 оборота и включа ли климатик/парно се появяват леки вибрации. Компютърът показва, че разходът се е повишава от 0.5 до към 1.2 на час. Оборотите обаче си стоят 800. Не трябва ли и те да мръднат? Нормални ли са вибрациите?

Потребителски аватар
addition
потребител
потребител
Мнения: 398
Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
Местоположение: София, Монтана
Status: Извън линия

Re: Разход на свободна в движение и на място

Мнение от addition » 07 дек 2015, 14:16

Оборотите се опитват да паднат вследствие на повишената консумация на ток и натоварване на алтернатора, оттам и на двигателя, но компютърът компенсира с още малко гориво и затова остават непроменени, а се вдига разходът.
Вибрациите би трябвало да са от перката, която се включва заедно с климатика.

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1459
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Разход на свободна в движение и на място

Мнение от aspasia » 07 дек 2015, 16:37

Компютъра ти показва 0,0 защото си на скорост и двигателя ти работи като компресор. Имам приятелка с Golf-4 като се спуска на скорост пак са показанията 0,0 ако се спуска на свободна е 0,6.

Филипов
потребител
потребител
Мнения: 504
Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Разход на свободна в движение и на място

Мнение от Филипов » 07 дек 2015, 17:14

Компютърът се опитва да показва нещо зададено вместо безсмислици при делене на нула. Какво толкова дъвчете?

Потребителски аватар
Georgi-Angelov
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 06 дек 2015, 20:00
Модел на автомобила: B-Max 1.0 EcoBoost
Местоположение: Asenovgrad
Status: Извън линия

Re: Разход на свободна в движение и на място

Мнение от Georgi-Angelov » 07 дек 2015, 22:54

aspasia написа:Компютъра ти показва 0,0 защото си на скорост и двигателя ти работи като компресор. Имам приятелка с Golf-4 като се спуска на скорост пак са показанията 0,0 ако се спуска на свободна е 0,6.
Днес се пуснах на свободна, но с по-висока скорост и показваше разход 1.3 литра на 100. След това се пуснах отново на свободна, но с по-ниска скорост и разходът веднага скочи на 5.6 до 6.2 на 100. Същото нещо, което каза и synthez 3D.

Благодаря на всички за отговорите!
Поздрави!

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Разход на свободна в движение и на място

Мнение от opex » 08 дек 2015, 01:02

Иии... никой не даде точен отговор :)
При работа на място... си е като при работа на място, харчи колкото му сипе и показва литри в час.
При движение на скорост с махнат крак от газта, над определени обороти компютъра спира импулсите към инжекторите, т.е. гориво към цилиндрите не капва и за това разхода ти е 0.0. Под тези определени обороти започват да се пускат. Обикновено въпросните обороти са около 1500-1700, зависи от колата.
При движение без скорост компютъра усеща чрез VSS-датчика, че колата се движи и автоматично подава повече гориво за да повдигне оборотите към 1100, подготвяйки автомобила за спиране чрез подобрение на вакуума във всмукателя и респективно към сервото по този начин, или за включване на предавка и по-плавно поемане.
Това е за бензин. За 'айн дизл' не знам и не ме вълнува :mrgreen:

п.п. И това е от оня тип постове, особено дразнещи дадени хора :): :): :):
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Разход на свободна в движение и на място

Мнение от HACKO » 08 дек 2015, 08:12

opex написа:Иии... никой не даде точен отговор :)
...
Напротив, а ти го обобщи. ;):
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Georgi-Angelov
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 06 дек 2015, 20:00
Модел на автомобила: B-Max 1.0 EcoBoost
Местоположение: Asenovgrad
Status: Извън линия

Re: Разход на свободна в движение и на място

Мнение от Georgi-Angelov » 23 дек 2015, 11:45

За да не отварям нова тема, а вече тук споменах вибрации в колата, да попитам пак:
Направи ми впечатление, че когато съм в движение и превключа по-висока скорост, ако оборотите след смяна на скоростта са под 1800-1900 се появяват вибрации в цялата кола и изчезват само когато върна предишната скорост или подавам газ докато не достигна тези 1800-1900 оборота.
Другото което е, на този модел (B-Max) показва със стрелка кога е най-оптималното време за смяна на скорост и ако спазвам стрелката, получавам вибрации. Намерих едно решение, за да избегна вибрациите - смяна на предавката към по-висока, когато достигна към 2500 оборота. Колата е бензин, на 7000км е, но не ми се струва нормално при 1800 оборота да се получават вибрации...
Това детонации ли са? Моля, дайте някакви идеи/съвети/информация за това.

Весели празници! *fe*

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4337
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Разход на свободна в движение и на място

Мнение от DigiPro » 23 дек 2015, 18:13

Сменяй на малко по високи след стрелката, и като смениш не подавай много газ ами плавно си ускорявай. Това е и идеята за стрелката и икономичното каране. Карай така, че да не усещаш двигателя да се тормози. По равно с малко газ може да ускори плавно дори от 1500 оборота, но например ако е дори лек баир няма как да стане. По принцип и стрелката на дисплея съобразява условията, и показва относително правилно момента. Все пак си отпускай по още 200-300 оборота отгоре и няма да имаш проблеми.

Потребителски аватар
Georgi-Angelov
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 06 дек 2015, 20:00
Модел на автомобила: B-Max 1.0 EcoBoost
Местоположение: Asenovgrad
Status: Извън линия

Re: Разход на свободна в движение и на място

Мнение от Georgi-Angelov » 23 дек 2015, 23:02

DigiPro написа:Сменяй на малко по високи след стрелката, и като смениш не подавай много газ ами плавно си ускорявай. Това е и идеята за стрелката и икономичното каране. Карай така, че да не усещаш двигателя да се тормози. По равно с малко газ може да ускори плавно дори от 1500 оборота, но например ако е дори лек баир няма как да стане. По принцип и стрелката на дисплея съобразява условията, и показва относително правилно момента. Все пак си отпускай по още 200-300 оборота отгоре и няма да имаш проблеми.
Плавното ускоряване съм го усетил, че става и от 1500 оборота. От трета предавка нататък успявам да избегна вибрациите точно по този метод - с малко по-високи обороти, смяна на предавката и след това плавно ускорение. При потегляне обаче смяна на предавката от първа към втора е съпроводено с вибрации, които още не съм овладял. Опитах същата методика с по-високите обороти на първа, както и с плавното ускорение, но вибрациите ги има до към 1500 оборота. Как да овладея вибрациите при смяна от първа на втора предавка? (При по-високите обороти на първа се чува как турбото се мъчи вече - поне доколкото разбирам от звука, който се чува, мисля, че се мъчи... :(, затова и сменям на втора и вибрациите идват... )

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Разход на свободна в движение и на място

Мнение от HACKO » 24 дек 2015, 08:00

Georgi-Angelov написа:
DigiPro написа:Сменяй на малко по високи след стрелката, и като смениш не подавай много газ ами плавно си ускорявай. Това е и идеята за стрелката и икономичното каране. Карай така, че да не усещаш двигателя да се тормози. По равно с малко газ може да ускори плавно дори от 1500 оборота, но например ако е дори лек баир няма как да стане. По принцип и стрелката на дисплея съобразява условията, и показва относително правилно момента. Все пак си отпускай по още 200-300 оборота отгоре и няма да имаш проблеми.
Плавното ускоряване съм го усетил, че става и от 1500 оборота. От трета предавка нататък успявам да избегна вибрациите точно по този метод - с малко по-високи обороти, смяна на предавката и след това плавно ускорение. При потегляне обаче смяна на предавката от първа към втора е съпроводено с вибрации, които още не съм овладял. Опитах същата методика с по-високите обороти на първа, както и с плавното ускорение, но вибрациите ги има до към 1500 оборота. Как да овладея вибрациите при смяна от първа на втора предавка? (При по-високите обороти на първа се чува как турбото се мъчи вече - поне доколкото разбирам от звука, който се чува, мисля, че се мъчи... :(, затова и сменям на втора и вибрациите идват... )
И това Какво общо има със темата?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Заключена

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта