Много упорит проблем с бензинов маркуч в резервоара на Фокус

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
zauberer
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 25 авг 2012, 22:21
Модел на автомобила: Focus 2001 74kW 1.6i Zetec 16V бензин
Status: Извън линия

Много упорит проблем с бензинов маркуч в резервоара на Фокус

Мнение от zauberer » 26 авг 2012, 03:09

Здравейте колеги,

имам много упорит проблем с бензинов маркуч в резервоара на Ford Focus 74kW 1.6i 16v 2001г.
Вече 5! пъти я карам при един майстор, който не може да отстрани проблема.
А той почна може би откакто я взех преди няколко години - палеше на 2-3-4 завъртане на стартера.
Докато преди вече станаха 2 месеца изведнъж с мъка запали и при потегляне веднага гаснеше.
Добре че имам газов инжекцион, така че палех, изчаквах да мине на газ и така транспортирах колата до майстора.
Първият път майсторът смени бензиновата помпа, която беше сменяна преди година-две и се съмнявах, че е тя.
С новата помпа нямаше подобрение - каза ми, че бензинът е калпав. Айде сипвай добавки за бензин, карай яко на бензин и то А98Н за да се омеша с "калпавия" бензин в резервоара - но и това беше трудно, щото постоянно гаснеше, при дори половин резервоар и колата в движение.
На втория път разбраха, че е маркуче, което е в резервоара и излиза от бензиновата помпа. Хванато е със скоби в 2та края.
То е кафяво, пластмасово, около 15см дълго оребрено маркуче. И заради оребряването не се е видяло, че то е пукнато между 2 ребра.
Сменихме и колата заспа! Палеше на половин завъртане на стартера. Докато 2 дни след това нещата драстично се прецакаха отново. Пак гаснене, едвам палене. Закарах я пак, смениха маркучето с такова за газ, някакво за много атмосфери. Показаха ми другото маркуче, не беше скъсано, а сякаш беше излезло от единия край, скобата беше поддала сякаш. То също беше пластмасово.
С новото маркуче за газ карах около седмица и пак изведнъж се прекара ситуацията. Разбрах че маркучът станал като ластик мек и тънък. Смениха го за 4ти път със специален за бензин - неоригинален от Мото Пфое, щото там този маркуч идва с цялата кошница с поплавъка. Изкара точно 2 седмици до днес. Дооообре, че мога в недвижение да превключа на газ, да изчакам 2 минути и понякога пали, понякога трябва да се бутне. Иначе без репатрак не може да се мине - няма потегляне на бензин, толкова е сериозна ситуацията.
Майсторът наистина се постара - още повече че му струва пари и време всеки път да маха резервоара и да търси маркуче. Но явно нещо не го бива. Казаха ми, че маркучите за газ въобще не стават за агресивния бензин, което ме буди на мисълта, че просто не ги разбира и има някви тънкости при Форда.
Сега ще карам колата в Поликар сервиз, които са по-разбиращи, и ще поемат гаранция, но дали няма и тук да влезем в порочния кръг...

Някой сблъсквал ли се е подобен проблем, има ли представа как да го отстраня? Такова нещо не бях виждал. Един скапан маркуч!
Наистина ли този кафяв 15см пластмасов оребрен маркуч е оригиналният маркуч на Моторкрафт?
За всички ваши съвети и предложения ще бъда благодарен. Почти съм в безизходица вече! :(:

Поздрави

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Много упорит проблем с бензинов маркуч в резервоара на Фокус

Мнение от Nebhotep » 26 авг 2012, 07:04

Здравей, възможно е да ти прави много високо налягане, поради развален или запушен клапан за вентилацията в резервоара, затова да се измъква или пука маркучето. Трудно се разбира от описанието, какъв точно е проблема, но все пак смени майстора и гледай в ръцете новите. Успех и да пишеш как върви отстраняването на проблема.

zauberer
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 25 авг 2012, 22:21
Модел на автомобила: Focus 2001 74kW 1.6i Zetec 16V бензин
Status: Извън линия

Re: Много упорит проблем с бензинов маркуч в резервоара на Фокус

Мнение от zauberer » 26 авг 2012, 13:38

Здравей,

има резон в това, което казваш, защото:
-като отварях капачката на бензина да сипвам бензин на 2 пъти, когато си мислех, че бензинът е лош по думите на сервиза, се образуваше вакуум - всмукване от резервоара. За това приятел ми каза, че бензиновата помпа нагнетява и не може да качи бензин. А аз не бях обърнал внимание, мислех че е от топлото време и разширяването на течностите.

-смениха бензиновата помпа още първия път. Мисля си, че старата може да е била читава. Пазя я за щастие. Те ми казаха че имала само 1.8-2 атмосфери, а трябвало да бъде 3.5. Нямам представа дали тези цифри отговарят на истината. Все си мислех, че май напразно са сменили бензиновата помпа. Но дали сега няма да се окаже, че не само това, но и новата не е за този автомобил, защото не е оригинална Моторкрафт за Фокус и няма как да съм сигурен. И дали това 3.5 атмосфери налягане не е твърде много. Със старата помпа си беше нормално - палеше до 3-4 завъртания на стартера, но това от край време май е било така. Имало е спукване на маркучето, и не целия бензин от помпата и не веднага се е подавал към двигателя, за да запали.

За вашите коментари благодаря предварително.

malhi4o
потребител
потребител
Мнения: 70
Регистриран: 22 юли 2009, 02:24
Модел на автомобила: Focus mk1 1.6 SE
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Много упорит проблем с бензинов маркуч в резервоара на Фокус

Мнение от malhi4o » 26 авг 2012, 13:50

Смени горивният филтър. В продължение на една година за реждам до горе резервуара и всеки пър като развия капачката свести силно това според мен е нормално.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 11&t=44959" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Последна промяна от malhi4o на 26 авг 2012, 14:03, променено общо 1 път.

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Много упорит проблем с бензинов маркуч в резервоара на Фокус

Мнение от peigera » 26 авг 2012, 13:56

Отиди в някоя морга и си вземи маркуч може и да не е от същата кола да е и от друга марка даже. Но който стои пак вътре в резервоара и да е оригиналния на колата от която го взимаш. Моето мнение е, че са слагали не подходящи маркучи и затова бензина ги разлага. Казваш в двата края е със скоби за стягане значи се касае за обикновен маркуч без специфични накрайници.

zauberer
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 25 авг 2012, 22:21
Модел на автомобила: Focus 2001 74kW 1.6i Zetec 16V бензин
Status: Извън линия

Re: Много упорит проблем с бензинов маркуч в резервоара на Фокус

Мнение от zauberer » 25 сеп 2012, 00:14

Искам да актуализирам темата с решението на проблема. Надявам се да бъде от помощ и за други форумци.

Сменихме цялата т.нар. кошница, която включва сондата, 2 маркуча и още някаква пластмаса - всичко от пластмаса и съвсем малко метал, никаква гума. Имах проблем с единият от тези 2 маркуча. Сменихме тази кошница в сервиз Поликар за около 60лв втора ръка, при положение, че в Мото Пфое струва около 500лв.
Оказа се, че първоначалният майстор всеки път е слагал гумени маркучи за смяна на дефектния маркуч, които макар за бензин, не издържат налягането което е над 3 атмосфери, или може би са за протичане на бензин в тях, не и отвън. Докато цялата тази кошница, заедно с бензиновата помпа, която влиза в нея - са потопени в бензина. Маркучите се разлагаха за няколко седмици и последният буквално се беше скъсал на 2. Функционира само с оригиналните пластмасови оребрени маркучи, които обаче не се продават отделно. Също така веднъж пъхнати, не могат да бъдат извадени без да ги срежем, подобно на свински опашки - с цел да издържат на голямото налягане от бензиновата помпа.
Така че, единственият вариант е смяна на цялата кошница. Най-добре с такава от кола за части - те нямат голяма амортизация и вероятно едва ли някога ще се повтори проблемът.

Поздрави

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта