Диагностика на Ford Scorpio 2.0 DOHC 95
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 23 юни 2012, 02:06
- Модел на автомобила: Ford Scorpio 2.0 16v
- Status: Извън линия
Диагностика на Ford Scorpio 2.0 DOHC 95
Здравейте, колеги от скоро съм собственик на Scorpio 2.0 и за мое съжаление колата има проблем - пали много трудно, държи високи обороти на празен ход и изглежда горивната смес е много богата понеже пуши доста и цапа свеши. Карах я в два сервиза в София за диагностика, но за мое съжаление в нито един от тях не успяха да я закачат на компютър. Опитах и с bluetooth адаптер с ELM, но ефект нулев. Всяка помощ е добре дошла.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Диагностика на Ford Scorpio 2.0 DOHC 95
Ето го човека, който лекува бензиновите проблеми:
http://www.clubford.org/forum/memberlis ... le&u=11994
Пиши му.
http://www.clubford.org/forum/memberlis ... le&u=11994
Пиши му.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Диагностика на Ford Scorpio 2.0 DOHC 95
Колата има ли АГУ?Провери ли свещите(типа им) съмнява ме че някой може да ги е сменил с не тези които трябва.Задължително трябва да са платинени AGPR 22 pp или негови производни.След време не преминава ли към авариен режим?Проблем може и да има в някой от датчиците даващи информация на процесора.Най-добре попитай в Мото-Пфое или някой с апаратура за тестване на Моtorkraft с-ми

-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 23 юни 2012, 02:06
- Модел на автомобила: Ford Scorpio 2.0 16v
- Status: Извън линия
Re: Диагностика на Ford Scorpio 2.0 DOHC 95
Мисля, че колата и в момента е в авариен режим. Даже съм почти сигурен. Това, което ми трябва по скоро е някой който може да направи диагностика с кабел. Има АГУ колата, но смятам да го разкарам в момента, в който заработи на бензин и да го сменя с инжекцион. Свещите са Denso двуполюсни, малко по-късно мога да видя точния модел. И аз имам известни съмнения, че не стават тези свещи, но не бях сигурен кои ми трябват.
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Диагностика на Ford Scorpio 2.0 DOHC 95
Може да пробваш с това. Шанса предполагам е малък, но ако си четеш грешките без пари.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 23 юни 2012, 02:06
- Модел на автомобила: Ford Scorpio 2.0 16v
- Status: Извън линия
Re: Диагностика на Ford Scorpio 2.0 DOHC 95
Колеги съжалявам, че едва сега пиша, но напоследък не ми остава свободно време.
За съжаление проблема все още го има. Колата беше в три сервиза, в които се опитаха да направят диагностика. Последно беше в Moto-Phoe, за съжаление никъде не успяха да се закачат към компютъра.
Обмислям някакъв вариант да взема компютър от друго Scorpio за проба, но не съм сигурен, че е възможно просто да го сменя а и честно казано не съм сигурен къде бих могъл да намеря. Бихте ли ми препоръчали подходящи свещи за колата на Bosch?
За съжаление проблема все още го има. Колата беше в три сервиза, в които се опитаха да направят диагностика. Последно беше в Moto-Phoe, за съжаление никъде не успяха да се закачат към компютъра.

- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Диагностика на Ford Scorpio 2.0 DOHC 95
На Bosch ти трябва FR6DP1, разстояние между електродите 0,8мм.

- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Диагностика на Ford Scorpio 2.0 DOHC 95
Сори много, в горния ми пост явно съм забравил да копирам линка: http://www.fordscorpio.co.uk/star.htm
Свещите за това Скорпио не са ли стандарните за Зетек двойна платина? Ако е така, в мото пфое едвали ще намери, но в магазините на Канекс има на Autolite същите, 1 към 1 с оригинала, карам с такива хил. км. включително и на газ и са перфектни. Само е добре стандартното им разстояние м-у електродите да се намали с 0.1мм, т.е. на 1.2мм.
Свещите за това Скорпио не са ли стандарните за Зетек двойна платина? Ако е така, в мото пфое едвали ще намери, но в магазините на Канекс има на Autolite същите, 1 към 1 с оригинала, карам с такива хил. км. включително и на газ и са перфектни. Само е добре стандартното им разстояние м-у електродите да се намали с 0.1мм, т.е. на 1.2мм.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 23 юни 2012, 02:06
- Модел на автомобила: Ford Scorpio 2.0 16v
- Status: Извън линия
Re: Диагностика на Ford Scorpio 2.0 DOHC 95
Има ли сигурен начин да разбера дали компютъра е EEC IV или EEC V, понеже схемата, която ми даваш е за EEC IV, а аз мисля, че в моето Scorpio e EEC V? Някъде сякаш бях мернал надпис EEC V, но не се сещам къде. По принцип да свещите са платинени и на сайта на Канекс дават заместител на Autolite, но не бях сигурен за качеството им. Предполагам, че щом си ги използвал и си доволен и аз мисля да взема, когато стегна колата.
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Диагностика на Ford Scorpio 2.0 DOHC 95
Процесора е EEC V
Свещите са FMC AGPR 22 PP Платинена еднополюсна 20-25лв/бр
Свещите са FMC AGPR 22 PP Платинена еднополюсна 20-25лв/бр

- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Диагностика на Ford Scorpio 2.0 DOHC 95
По принцип всички такива Скорпиота са EEC-V. Мен също ме учудва, че предлагат тая схема на обд-2 куплунг, но ..
Аutolite свещите са добри наистина колкото оригинала. Ако имаш регистрация на сайта им даже мисля, че имаше някаква отстъпка само заради това. Мен не ме питаха каква ми е регистрацията дори, само дали имам. 44лв мисля че ми взеха за 4бр.
Аutolite свещите са добри наистина колкото оригинала. Ако имаш регистрация на сайта им даже мисля, че имаше някаква отстъпка само заради това. Мен не ме питаха каква ми е регистрацията дори, само дали имам. 44лв мисля че ми взеха за 4бр.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 23 юни 2012, 02:06
- Модел на автомобила: Ford Scorpio 2.0 16v
- Status: Извън линия
Re: Диагностика на Ford Scorpio 2.0 DOHC 95
Здравейте, колеги,
вчера имах възможност да си поиграя малко с колата. Направих тестове на някои сензори и резултатите са следните:
ECT - стойностите са коректни
IAT - стойностите са коректни
TPS - също ок
MAF - отчетените стойности се различават от тези в Autodata. 1.5V при 2000 оборота вместо при 3000 оборота. Заради високите обороти на празен ход не мога да измеря напрежение, но при 1200 оборота е около 1V.
HO2S пред катализатора - тук измерванията може да не са коректни заради липсата на осцилоскоп. С цифров мултиметър на празен ход показва 0.04V , при повишаване на оборотите отчетената стойност е 0.09V.
Имам съмнения в ламбдата, но с това измерване не знам до каква степен е коректно.
Има ли куплунг някъде, от който мога да разкача сондата?
вчера имах възможност да си поиграя малко с колата. Направих тестове на някои сензори и резултатите са следните:
ECT - стойностите са коректни
IAT - стойностите са коректни
TPS - също ок
MAF - отчетените стойности се различават от тези в Autodata. 1.5V при 2000 оборота вместо при 3000 оборота. Заради високите обороти на празен ход не мога да измеря напрежение, но при 1200 оборота е около 1V.
HO2S пред катализатора - тук измерванията може да не са коректни заради липсата на осцилоскоп. С цифров мултиметър на празен ход показва 0.04V , при повишаване на оборотите отчетената стойност е 0.09V.
Имам съмнения в ламбдата, но с това измерване не знам до каква степен е коректно.
Има ли куплунг някъде, от който мога да разкача сондата?
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Диагностика на Ford Scorpio 2.0 DOHC 95
МАФ - 1в при 1200, 1,5в при 2000. Струва ми се данните са реалистични, данните в Аутодата са доста относителни и зависят от мотор до мотор и кубатура. Виж как е при повишаване на оборотите и дали расте до 4,5-5в при 6-7000 оборота.
Ламбда сонда - сигурен ли си, че мериш на черния проводник? При всички фордове цветовете са 2 бели за захранване на подгряването на сондата, сив и черен - мери се на черния. Не е нужен осцилоскоп, може и с аналогов волтметър на 2 до 5 волта обхват. С цифров при нормална работа също трябва да се виждат редуващи се стойности от около 0.2 до 0.8 волта. Ако ли не - явно е дефектна, пробвай да я изключиш. (мери се с '+' сондата на черния кабел, '-' сондата на '-' на акумулатора, не знам дали ти го мериш така)
И откачи акумулатора за 15-на минути, ако не знаеш кои са предпазителите за захранване на компютъра, да се ресетне и кажи разликата.
Действително, ако мериш правилно и сондата показва такива стойности - те съответстват на положение 'бедна смес' - съответно компютъра мисли, че е така и дава сигнал на инжекторите да наливат повече бензин. 0.9в е МНОГО бедна смес, нищо чудно, че свещите са мокри и зацапани.
Ако ти се занимава, понеже си с 2 сонди, а на тях принципа е еднакъв, пробвай да завиеш задната сонда на мястото на предната ако ти стига и кабела, предната сложи отзад, но не я свързвай т.е. колкото да запушиш дупката. Премери отново, след ресетнат компютър и ако цъка както трябва бедна/богата качвай се и газ.
Ламбда сонда - сигурен ли си, че мериш на черния проводник? При всички фордове цветовете са 2 бели за захранване на подгряването на сондата, сив и черен - мери се на черния. Не е нужен осцилоскоп, може и с аналогов волтметър на 2 до 5 волта обхват. С цифров при нормална работа също трябва да се виждат редуващи се стойности от около 0.2 до 0.8 волта. Ако ли не - явно е дефектна, пробвай да я изключиш. (мери се с '+' сондата на черния кабел, '-' сондата на '-' на акумулатора, не знам дали ти го мериш така)
И откачи акумулатора за 15-на минути, ако не знаеш кои са предпазителите за захранване на компютъра, да се ресетне и кажи разликата.
Действително, ако мериш правилно и сондата показва такива стойности - те съответстват на положение 'бедна смес' - съответно компютъра мисли, че е така и дава сигнал на инжекторите да наливат повече бензин. 0.9в е МНОГО бедна смес, нищо чудно, че свещите са мокри и зацапани.
Ако ти се занимава, понеже си с 2 сонди, а на тях принципа е еднакъв, пробвай да завиеш задната сонда на мястото на предната ако ти стига и кабела, предната сложи отзад, но не я свързвай т.е. колкото да запушиш дупката. Премери отново, след ресетнат компютър и ако цъка както трябва бедна/богата качвай се и газ.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 23 юни 2012, 02:06
- Модел на автомобила: Ford Scorpio 2.0 16v
- Status: Извън линия
Re: Диагностика на Ford Scorpio 2.0 DOHC 95
Благодаря за подробното описание. Имам още един въпрос - как се изчисляват стойностите за консумация на горивото, които се визуализират на таблото?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта