Шах с пешка... Помощ, няма налягане...
-
- потребител
- Мнения: 196
- Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Шах с пешка... Помощ, няма налягане...
Здравейте колеги,
Видях се в чудо последните 2 дни... Малко предистория на бързо и после към проблема. Правя турбо конверсия на Ескорт 1.8 Зетек, сглобих двигателя и навързах всички въздуховоди и прочие... И такам онзи ден реших да направя пробно палене с оригиналната електроника, за да видя дали всичко е точно по двигателя(все пак всичко е разглабяно... лагери, кобилици, валове, инжектори... абе всичко). И такам тръгвам да паля и оп чудо- колата запали веднага без никакви проблеми, не работи перфектно, но все пак е без МАФ сензор, ламбда и е с нови дюзи- 370сс. Но все пак запали от раз без проблеми и сега към проблема...
Колата запали, но лампата за маслото не изгасна... Започнах да изключвам проблемите един по един, първо кабелите към датчика- те са ОК. След това си помислих да не съм оцелил киоравото с дефектен филтър, но най-вероятно и това не е, защото сложих стария и същата работа... Интересното беше, че сложих филтъра празен, за да видя дали ще го напълни- напълни го и явно има налягане до филтъра. След това четох из нет-а, че ако помпата е глътнала въздух може да не прави нужното налягане. Пробвах да я напълня от към филтъра, но няма как, защото има някакъв "клапан". След това прочетох, че на някой колеги в други форуми им е помогнало като недозавиват филтъра и така помпата се обезвъздушава. Запалих с недозавит филтър- всичко стана "мърляк"- явно помпата работи... Реших, че може да е датчика, което щеше да е странно, защото никога не е правил проблеми. Свалих маркуча за маслото на турбото и завих манометър... налягане- нула... Явно и датчика е ок...
Утре ще завия манометъра направо на мястото на филтъра да видя дали има налягане(предполагам ще има).
Може ли помпата да се счупи? Доколкото знам устройството и е супер елементарно- две зъбчатки се въртят една в друга и "завихрят" маслото между тях. Предполагам, че няма как да се счупят изведнъж... а ако са износени би следвало да има все пак някакво налягане...
Запушена маслена магистрала между филтъра и датчика?
Най-възможно ми изглежда запецнал клапан за високото налягане на помпата в отворено положение. Но той до колкото знам е в самата помпа, така че би следвало маслото да не стига и до филтъра и там също да няма налягане...
Извинявам се за страшно дългия пост... И ще съм супер благодарен, ако някой го прочете и даде някаква идея за случващото се... Благодаря, много!!!
Поздрави,
Николай Котев
Видях се в чудо последните 2 дни... Малко предистория на бързо и после към проблема. Правя турбо конверсия на Ескорт 1.8 Зетек, сглобих двигателя и навързах всички въздуховоди и прочие... И такам онзи ден реших да направя пробно палене с оригиналната електроника, за да видя дали всичко е точно по двигателя(все пак всичко е разглабяно... лагери, кобилици, валове, инжектори... абе всичко). И такам тръгвам да паля и оп чудо- колата запали веднага без никакви проблеми, не работи перфектно, но все пак е без МАФ сензор, ламбда и е с нови дюзи- 370сс. Но все пак запали от раз без проблеми и сега към проблема...
Колата запали, но лампата за маслото не изгасна... Започнах да изключвам проблемите един по един, първо кабелите към датчика- те са ОК. След това си помислих да не съм оцелил киоравото с дефектен филтър, но най-вероятно и това не е, защото сложих стария и същата работа... Интересното беше, че сложих филтъра празен, за да видя дали ще го напълни- напълни го и явно има налягане до филтъра. След това четох из нет-а, че ако помпата е глътнала въздух може да не прави нужното налягане. Пробвах да я напълня от към филтъра, но няма как, защото има някакъв "клапан". След това прочетох, че на някой колеги в други форуми им е помогнало като недозавиват филтъра и така помпата се обезвъздушава. Запалих с недозавит филтър- всичко стана "мърляк"- явно помпата работи... Реших, че може да е датчика, което щеше да е странно, защото никога не е правил проблеми. Свалих маркуча за маслото на турбото и завих манометър... налягане- нула... Явно и датчика е ок...
Утре ще завия манометъра направо на мястото на филтъра да видя дали има налягане(предполагам ще има).
Може ли помпата да се счупи? Доколкото знам устройството и е супер елементарно- две зъбчатки се въртят една в друга и "завихрят" маслото между тях. Предполагам, че няма как да се счупят изведнъж... а ако са износени би следвало да има все пак някакво налягане...
Запушена маслена магистрала между филтъра и датчика?
Най-възможно ми изглежда запецнал клапан за високото налягане на помпата в отворено положение. Но той до колкото знам е в самата помпа, така че би следвало маслото да не стига и до филтъра и там също да няма налягане...
Извинявам се за страшно дългия пост... И ще съм супер благодарен, ако някой го прочете и даде някаква идея за случващото се... Благодаря, много!!!
Поздрави,
Николай Котев
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Шах с пешка... Помощ, няма налягане...
Пропускаш хипотезата да си оставил маслото да изтича свободно някъде след помпата. Тя не може ли да се върти с дрелка при спрян двигател? Ако може, ще си правиш експериментите без притеснения.
Венага се замислям как си организирал захранването на турбото с масло и колко отива натам.
Венага се замислям как си организирал захранването на турбото с масло и колко отива натам.
-
- потребител
- Мнения: 196
- Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Шах с пешка... Помощ, няма налягане...
Мерси първо за отделеното време.
Турбото взима масло през тройник на мястото на датчика за налягането. Тройника е завит за блок-а и на него е датчика и маркуча към турбото. Но там масло не стига... Няма никакво масло и налягането при тройника е 0... Разкачил съм маркуча за маслото на турбото и сега колата е като натурално аспирирана относно смазването- на мястото на датчика има троиник, на който има датчик и манометър. Така, че маслото няма от къде да изтича и се върти само в двигателя.
Маслената помпа е закачена на коляновия вал... и може да се движи само като всичко по двигателя се движи... Което си е много лошо, защото туко що ремонтирания двигател е подложен на стабилно износване при всяко палене...
Най-вероятно ми се струва запушена маслена магистрала след филтъра... Някой знае ли как се продухват?
Поздрави,
Николай Котев
Турбото взима масло през тройник на мястото на датчика за налягането. Тройника е завит за блок-а и на него е датчика и маркуча към турбото. Но там масло не стига... Няма никакво масло и налягането при тройника е 0... Разкачил съм маркуча за маслото на турбото и сега колата е като натурално аспирирана относно смазването- на мястото на датчика има троиник, на който има датчик и манометър. Така, че маслото няма от къде да изтича и се върти само в двигателя.
Маслената помпа е закачена на коляновия вал... и може да се движи само като всичко по двигателя се движи... Което си е много лошо, защото туко що ремонтирания двигател е подложен на стабилно износване при всяко палене...
Най-вероятно ми се струва запушена маслена магистрала след филтъра... Някой знае ли как се продухват?
Поздрави,
Николай Котев
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Шах с пешка... Помощ, няма налягане...
Помислих си, че помпата се върти от ремък като на мондеото ми дизелово. При мене може да се върти с дрелка и някакво каишче.
Датчикът не е ли на главата? А какво ще кажеш за грешка с гарнитурата и липса на дупка на нея на нужното място?
Датчикът не е ли на главата? А какво ще кажеш за грешка с гарнитурата и липса на дупка на нея на нужното място?
-
- потребител
- Мнения: 196
- Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Шах с пешка... Помощ, няма налягане...
Датчика е на блока в ляво от филтъра. Гарнитура неможе да е, защото колата е със сваляна степен на сгъстяване- с две гарнитури и декомпресираща пластина. Гарнитурите са качествени поръчани от английския Ебей. Другото което е, че на ръка собственоръчно съм ги разпробивал, за да съвпаднат перфектно с декомпресиращата пластина(имаше изместване с 1мм на 2 от дупките). Така, че ми се вижда невероятно да не съм забелязал да има дефектна гарнитура...
Утре ще измеря налягането веднага след помпата(на мястото на филтъра), но ми се струва, че там ще има. Но до датчика не стига....
Утре ще измеря налягането веднага след помпата(на мястото на филтъра), но ми се струва, че там ще има. Но до датчика не стига....
-
- потребител
- Мнения: 196
- Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Шах с пешка... Помощ, няма налягане...
Колеги супер тъпо се чувствам... Разбрах от къде е проблема, ама направо не е за хвалене...
Днес се мъчих пак стабилно под колата и се бях сетил, че датчика за налягането е с конична резба и стърчеше бая от блока. Това ме доведе до мисълта, че може би е така за да не запуши маслената магистрала. Аз на негово мчсто бях навил тройника. Самия тройник е с нормална права резба затова ползвах преходен нипел от конична към права резба. И този нипел го бях навил мъжката до край и викам 100% съм запушил с него магистралата. Свалям нипела гледам го, че е по дълъг от датчика и викам е тва е най-после открих проблема. Сложих датчика на негово място, пали колата и хоп... нищо пак свети крушката...
Свалих датчика меря вътре резбата тя дълга та дълга, може повече от 1см. да навиваш... И кво пак нищо... И няма тва си е между датчика и помпата магистралата е запушена... Явно ще се чисти, макар че ми се виждаше невъзможно да се запуши толкова тотално, пък и добре го бях почистил двигателя...
Прибрах се до нас да погледна пак да видя да не изпускам нещо... Слезнах до мазето, че там имам един Зетек 2.0 дето го чака същата съдба. И почнах да гледам помпата, маслените магистрали... абе всичко. И тогава ми просветна... колко съм прост...
Като сглабях двигателя купих комплект гарнитури за главата- абсолютно всичко. Но маслената и водната помпи са на блока, така че за тях гарнитури нямаше... Отидох да купувам, ама никой не продава само гарнитура за помпа(само комплект с помпите). Може би в Мото Пфое имат само гарнитури, ама не ми се даваха примерно 40-50лв. за 2 гарнитури. Отидох купих си клингерит и си изрязах гарнитури, само че не по старите гарнитури, защото те се разпаднаха, а по самите помпи... Ама съм толкова прост и съм забравил за изрежа вътрешната кухина на гарнитурата, през която минава маслото от помпата към блока... И сега седи там като бариера... ;( Направо незнам, те хората са си го казали: "Каквото си причиниш сам, никой друг неможе да ти го причини..."
Diesel мерси много за съдействието. Оказа се прав за гарнитурата, ама не тази ,за която аз си мислех... ;(
Сега въпроса е как да изрежа клингерита и да го изкарам от маслената магистрала без да разглобявам пак цялата кола...
Днес се мъчих пак стабилно под колата и се бях сетил, че датчика за налягането е с конична резба и стърчеше бая от блока. Това ме доведе до мисълта, че може би е така за да не запуши маслената магистрала. Аз на негово мчсто бях навил тройника. Самия тройник е с нормална права резба затова ползвах преходен нипел от конична към права резба. И този нипел го бях навил мъжката до край и викам 100% съм запушил с него магистралата. Свалям нипела гледам го, че е по дълъг от датчика и викам е тва е най-после открих проблема. Сложих датчика на негово място, пали колата и хоп... нищо пак свети крушката...

Прибрах се до нас да погледна пак да видя да не изпускам нещо... Слезнах до мазето, че там имам един Зетек 2.0 дето го чака същата съдба. И почнах да гледам помпата, маслените магистрали... абе всичко. И тогава ми просветна... колко съм прост...
Като сглабях двигателя купих комплект гарнитури за главата- абсолютно всичко. Но маслената и водната помпи са на блока, така че за тях гарнитури нямаше... Отидох да купувам, ама никой не продава само гарнитура за помпа(само комплект с помпите). Може би в Мото Пфое имат само гарнитури, ама не ми се даваха примерно 40-50лв. за 2 гарнитури. Отидох купих си клингерит и си изрязах гарнитури, само че не по старите гарнитури, защото те се разпаднаха, а по самите помпи... Ама съм толкова прост и съм забравил за изрежа вътрешната кухина на гарнитурата, през която минава маслото от помпата към блока... И сега седи там като бариера... ;( Направо незнам, те хората са си го казали: "Каквото си причиниш сам, никой друг неможе да ти го причини..."
Diesel мерси много за съдействието. Оказа се прав за гарнитурата, ама не тази ,за която аз си мислех... ;(
Сега въпроса е как да изрежа клингерита и да го изкарам от маслената магистрала без да разглобявам пак цялата кола...
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13108
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Шах с пешка... Помощ, няма налягане...
Хе-хе, иска ти сеnikolay.kotev написа:...
Сега въпроса е как да изрежа клингерита и да го изкарам от маслената магистрала без да разглобявам пак цялата кола...

-
- потребител
- Мнения: 196
- Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Шах с пешка... Помощ, няма налягане...
Наско... абе не е смешно
На тоя ескорт картера се сваля като се цепи двигателя от скоростната, за помпата се сваля половината кола... Пък и е туко що сглобена, много ще и стане...
Иначе мисля, че ще стане със жило закачено на бромашина или шлайфер и от към филтъра. Едно хубаво раздробяване на клингерита и след тва продухване с компресор от към датчика, за да излезне всичко през мястото на филтъра.
http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 19757o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Това е мястото на филтъра след сваляне на нипела, на който се навива. Фактически клингерита се намира на 1-2см. в ляво от дупката.
Мисля, че може да стане някой ако има други предложения ще съм много благодарен
Поздрави

На тоя ескорт картера се сваля като се цепи двигателя от скоростната, за помпата се сваля половината кола... Пък и е туко що сглобена, много ще и стане...
Иначе мисля, че ще стане със жило закачено на бромашина или шлайфер и от към филтъра. Едно хубаво раздробяване на клингерита и след тва продухване с компресор от към датчика, за да излезне всичко през мястото на филтъра.
http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 19757o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Това е мястото на филтъра след сваляне на нипела, на който се навива. Фактически клингерита се намира на 1-2см. в ляво от дупката.
Мисля, че може да стане някой ако има други предложения ще съм много благодарен

Поздрави

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта