Проблем след смяна на двигателно масло
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 08 апр 2012, 20:34
- Модел на автомобила: Ford Focus
- Status: Извън линия
Проблем след смяна на двигателно масло
Здравейте,
Отскоро съм собственик на Форд Фокус хечбек 1.6 16V 2000 г.Колата е на 120 хил.км. и най-вероятно са реални тъй като си личи ,че автомобила е запазен,а и документите /ако може да им се вярва/ го потвърждават.Вчера реших да започна т.нар обслужване и смених маслото ,въздушния и масления филтър.В сервиза ми предложиха немско масло марка FEBI 10x40W;италиански маслен филтър Fiamm и също италиански въздушен филтър.Дотук добре.Прибрах се нормално без никакви проблеми.На следващия ден се появи проблема,това се случва след около 50 км. изминати километра.Колата буквално се "запуши",замириса от ауспуха на сяра /на запъртъци/,загуби се тягата.Форсирах но беше невъзможно да достигна 4000 оборота!Бензин не съм зареждал след смяната на маслото.Последното ми зареждане беше от ШЕЛ!Постепенно колата се пооправи,спря да мирише,но усещам,че няма необходимата тяга!Каква може да бъде причината?!?Естествено го свървам със смяната на тези консумативи,но може ли да е просто съвпадение и да "тръгвам в грешна посока"?!?
Разчитам на вашата помощ!Благодаря ви предварително!
Отскоро съм собственик на Форд Фокус хечбек 1.6 16V 2000 г.Колата е на 120 хил.км. и най-вероятно са реални тъй като си личи ,че автомобила е запазен,а и документите /ако може да им се вярва/ го потвърждават.Вчера реших да започна т.нар обслужване и смених маслото ,въздушния и масления филтър.В сервиза ми предложиха немско масло марка FEBI 10x40W;италиански маслен филтър Fiamm и също италиански въздушен филтър.Дотук добре.Прибрах се нормално без никакви проблеми.На следващия ден се появи проблема,това се случва след около 50 км. изминати километра.Колата буквално се "запуши",замириса от ауспуха на сяра /на запъртъци/,загуби се тягата.Форсирах но беше невъзможно да достигна 4000 оборота!Бензин не съм зареждал след смяната на маслото.Последното ми зареждане беше от ШЕЛ!Постепенно колата се пооправи,спря да мирише,но усещам,че няма необходимата тяга!Каква може да бъде причината?!?Естествено го свървам със смяната на тези консумативи,но може ли да е просто съвпадение и да "тръгвам в грешна посока"?!?
Разчитам на вашата помощ!Благодаря ви предварително!
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4337
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем след смяна на двигателно масло
Ейй аман от пишман майстори и сервизи! Гледат да пробутат каквото имат на склад, пък че не е подходящо за този двигател - майната му.
Всички бензинови 16 клапанови двигатели на Форд и по-новите им дизелови работят на-добре с 5W30 по спецификация на Форд. Най евтино и масово ползвано е Ford Formula 5W30 (производство на Castrol).
Eто темата за маслата: http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=4474
Има и друга възможност - на двигателя да е била сипана някаква присадка, колкото да се продаде и като си сменил маслото дефекта да е излязал наяве.
Всички бензинови 16 клапанови двигатели на Форд и по-новите им дизелови работят на-добре с 5W30 по спецификация на Форд. Най евтино и масово ползвано е Ford Formula 5W30 (производство на Castrol).
Eто темата за маслата: http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=4474
Има и друга възможност - на двигателя да е била сипана някаква присадка, колкото да се продаде и като си сменил маслото дефекта да е излязал наяве.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем след смяна на двигателно масло
Сяра или бакелит? Погледни дали греят спирачните, и друг път не карай дълго на ръчна 

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13108
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем след смяна на двигателно масло
Според мене, всички симптоми за запушен катализатор. Смяната на маслото и качеството му в случая нямат нищо общо.
Идеята за ръчната спирачка, също не е за пренебрегване. И пак няма връзка с маслото.
Изобщо какъвто и да е проблема, не е от маслото.
Идеята за ръчната спирачка, също не е за пренебрегване. И пак няма връзка с маслото.
Изобщо какъвто и да е проблема, не е от маслото.
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 08 апр 2012, 20:34
- Модел на автомобила: Ford Focus
- Status: Извън линия
Re: Проблем след смяна на двигателно масло
Благодаря ви за отговорите!Категорично не е от ръчната,днес е малко по-добре ситуацията!Миризмата беше на сяра,може наистина да излезе от катализатора,защото колата няма предишната пъргавина,трудно набира и няма необходимата тяга,иначе оборотите са в рамките на нормалното- при 90 км./ч. са около 2100.Прави ми впечатление,че когато я спра и оставя двигателя включен на празен ход ниските обороти "играят "от 700 до 1000!Този проблем го няма при първоначалното запалване.Мисля да сложа от онези добавки за бензина,едно време на старата ми "Фиеста",това вършеше работа!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем след смяна на двигателно масло
Може пък просто да си гори масло? Не си видял при сдобиването с колата, нормално е. И експерт да си - не се познава лесно.
- blenda
- потребител
- Мнения: 89
- Регистриран: 31 мар 2011, 08:47
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16v 90кс. 94г.
- Status: Извън линия
Re: Проблем след смяна на двигателно масло
Отиваи да ти махнат катализатора,би трябвало да ти е без пари, защото изкопуват катализаторите за60-100 лв като стари.
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 08 апр 2012, 20:34
- Модел на автомобила: Ford Focus
- Status: Извън линия
Re: Проблем след смяна на двигателно масло
Ха познайте,какво излезе в крайна сметка?!?Тия мушмороци от сервиза са забравили ........парцал във кутията на въздушния филтър!Да 9се смееш ли,да плачеш ли!?!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13108
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем след смяна на двигателно масло
Направо са за бой. 

- blenda
- потребител
- Мнения: 89
- Регистриран: 31 мар 2011, 08:47
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16v 90кс. 94г.
- Status: Извън линия
Re: Проблем след смяна на двигателно масло
E сега оправи ли се?
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем след смяна на двигателно масло
Кажи сервиза, иначе и ти си с тях.
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 08 апр 2012, 20:34
- Модел на автомобила: Ford Focus
- Status: Извън линия
Re: Проблем след смяна на двигателно масло
Оправи се!!!Колата си е същата,както преди!Направиха и диагностика-без никакви проблеми е =D>: !Сервиза е в Шумен и се казва "Рейсинг-технолоджи
"!!!

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта