Проблем с Ескорт 1.3

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Tasho
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 11 сеп 2011, 17:25
Модел на автомобила: Ford Escort
Status: Извън линия

Проблем с Ескорт 1.3

Мнение от Tasho » 02 фев 2012, 19:28

Здравейте ,колеги!От няколко дена си джиткам фордчето,добре върви всичко е ок - 1.3 карбуратор, 92г..Нямах проблем до днес в който тръгнах да прибирам гаджето от работа.Както карах на 4-та с 50км изведнъж колата заглъхна и спря.Запалих я ,но при подаване на газ заглъхва и гасне.Паля я пак подавам газ до край и форсира се,но двигателя не работи както трябва и мирише на ако се сещате едно такова гадно нз как да го опиша.В момента обаче в който пусна газта колата си гасне.Смукач не помага нищо.Успях да се прибера с припомпване на газта,но определено двигателя не работи добре.
Когато се качих преди няколко дена на колата ми правеше впечатление,че при тръгване колата забива муцуната и изведнъж тръгва.Същото е и когато съм в движение - при подаване на газ се чуди първо и след това изведнъж при достигане явно на някакви обороти/нямам оборотомер/ колата се изстрелва.
Аз мисля,че най-вероятно правят проблем свещите,които не съм ги сменял нз дали и преди мен са сменяни,но ще се радвам да чуя и вашите мнения и предложения.
Благодаря на всички предварително!

Потребителски аватар
Roy
потребител
потребител
Мнения: 160
Регистриран: 02 юни 2010, 09:33
Модел на автомобила: Ford Puma 1.7 Zetec-S, 1998
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Проблем с Ескорт 1.3

Мнение от Roy » 02 фев 2012, 22:14

Колега, до скоро имах същата кола. Ескорт, 1,3 Карбуратор. Един ден я оставих пред едно кафене и като тръгнах да се прибирам запалих колата и работеше много неравномерно и само с придържане на газта успях да се прибера (едва, едва). Виж дали ти е твърд педала на спирачката. Питам те не случайно понеже при мен като се случи се започна с една смяна на свещи, кабели и запалителна бобина - дадох 160 лв. без никакъв резултат. Оказа се, че маркуча който отвежда отработените газове от трети цилиндър към сервото се е откачил, въпросните газове остават в мотора и затова не работи равномерно. Провери първо дали не е това, преди да даваш излишно пари. Иначе за количката - честито, със здраве да я караш. Сподели малко инфо - да не би бившата ми кола да е вече твоя собственост. Ако е така ще ти бъда от полза!

Поздрави!
Изображение

Tasho
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 11 сеп 2011, 17:25
Модел на автомобила: Ford Escort
Status: Извън линия

Re: Проблем с Ескорт 1.3

Мнение от Tasho » 02 фев 2012, 23:22

Не ,колега,колата не е прекупувана - просто е купена чисто нова през 92 и аз кажи речи съм 1-ви собственик - взех я от чичо ми.Иначе,ще погледна за въпросния маркуч.Иначе педала на спирачките си е ок и когато задържа малко на ниски обороти работи добре.

Потребителски аватар
ICO39
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 12 май 2005, 05:12
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 Tddi,2000 г MK1
Форд Фокус МК1 !,6 100 магарета бензин/газ
Местоположение: Павликени
Status: Извън линия

Re: Проблем с Ескорт 1.3

Мнение от ICO39 » 03 фев 2012, 00:44

Ако двигателят ти е като на моят старият ескорт 1.3 с верига,само че моят имаше някаква измислена моноинжекция,но мисля че са сходни двата двигателя провери си ТПС датчика.При мене се получаваше така,защото беше прекъснал.След неговата смяна 10 години никакви проблеми с двигателя докато не грохна колата от ръждата.Това при положение че свещите и кабелите ти са наред.
Изображение

Tasho
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 11 сеп 2011, 17:25
Модел на автомобила: Ford Escort
Status: Извън линия

Re: Проблем с Ескорт 1.3

Мнение от Tasho » 03 фев 2012, 02:27

Да с верига е ,но си е карбуратор.Преди години имах Темпра и както си карах направо гаснеше и като престои няколко секунди пали и нп - оказа се комутатора.Но тук въобще няма нищо сходно със симптомите на Темпрата няма мощност ,иска да гасне и на високи обороти не е в час въобще.Ще видя за тпс ,но ме съмнява да има .Предполагам,че ако все пак има нещо от сорта ще е на дросела пак както на другата ми кола Алфа 166.Нядавам се да запали утре форда,че да мога да изкарам нея за да пообиколя за свещи и комутатор евентуално.

Потребителски аватар
ICO39
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 12 май 2005, 05:12
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 Tddi,2000 г MK1
Форд Фокус МК1 !,6 100 магарета бензин/газ
Местоположение: Павликени
Status: Извън линия

Re: Проблем с Ескорт 1.3

Мнение от ICO39 » 03 фев 2012, 13:49

Има колега според аутодата,при мен беше точно на дросела,оранжев на цвят с 3 кабела.
Изображение
Изображение

Tasho
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 11 сеп 2011, 17:25
Модел на автомобила: Ford Escort
Status: Извън линия

Re: Проблем с Ескорт 1.3

Мнение от Tasho » 03 фев 2012, 22:37

Да,но моя е следващия модел JBD - 46 киловатовия.
Иначе тази сутрин колата запали без проблеми все едно не е било нищо.Започнах да си мисля за лошата слава на бензиностанцията от която заредих - няколко пъти се е случвало да има вода в горивата.Взех една добавка против замръзване и прочистване на карбуратора и днес цял ден го джиткам градско 50км не направи парче въобще.Мисля тези дни да сменя и свещите ,а утре ще сменям шарнирите.Та се надявам да е било от вода в горивото.Иначе пак забавянето при натискането на газта си го има въпреки,че не ме дразни толкоз много.Мисля,че е от свещите,но ще видим.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем с Ескорт 1.3

Мнение от HACKO » 04 фев 2012, 11:08

ICO39 написа:Има колега според аутодата,при мен беше точно на дросела,оранжев на цвят с 3 кабела.
Карбуратора няма TPS, не му е нужен, няма и компютър, който да взема данни от TPS.
Проблема евентуално е в запушена изпускателна система или кабели, свещи или комутатор (въпреки че при проблем с комутатора колата просто умира).
Също така това може да се получи и от недостатъчно количество на горивото в карбуратора, заради замръзване по горивопроводите, или обледеняване на жигльор, но проблема трябва да изчезне сега като се затопли времето.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
EuroPol
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 19 юли 2009, 20:08
Модел на автомобила: eskort mk5, ескорт мк4. мондео 1.8 тд мк1
Местоположение: Горна Оряховица
Status: Извън линия

Re: Проблем с Ескорт 1.3

Мнение от EuroPol » 06 фев 2012, 20:53

свали си карборатора почисти го и виж дали няма някоя мембранка скъсана най вече на ускорителната помпичка. имах същия ескорт и го закарах на отпадаци понеже изгни и от опит ще ти кажа че поне при мен колата вървеше само с свещи моторкрафт моя мотор беше на 900 000 км и е отварян веднъж за смяна на гарнитура на глава.може и сервото да ти прави номера или някои вакуум. едва ли е нещо кой знае какво се пак мотора е адски елементарен и бих казал смело железен

Tasho
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 11 сеп 2011, 17:25
Модел на автомобила: Ford Escort
Status: Извън линия

Re: Проблем с Ескорт 1.3

Мнение от Tasho » 06 фев 2012, 21:39

Благодаря ви ,колеги за бързите отговори.Мисля да сменя свещите като за начало и да премина наистина към ускорителната помпа.Сега като каза се сетих ,че преди време имах една Темпра дето също го правеше това със задържането при подаването на газ и едно платно от Лада за ускорителната помпа реши проблема.
Искам да попитам и друго да не отварям нова тема.В талона/големия/ номера на двигателя ми започва с NA ,обаче в Аутодата излизат съвсем различни модели Форд от моя.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем с Ескорт 1.3

Мнение от HACKO » 06 фев 2012, 22:17

Tasho написа:...
Искам да попитам и друго да не отварям нова тема.В талона/големия/ номера на двигателя ми започва с NA ,обаче в Аутодата излизат съвсем различни модели Форд от моя.
А във номера на рамата какво пише? При Форд последните 2 букви и последващите 5 цифри, от номера на рамата отговарят на номера на д-ля. Ако са различни, значи двигателя е сменян.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Tasho
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 11 сеп 2011, 17:25
Модел на автомобила: Ford Escort
Status: Извън линия

Re: Проблем с Ескорт 1.3

Мнение от Tasho » 09 фев 2012, 17:23

Да така са както каза,колегано аутодата дава друго .....
Последните две букви са NA ,числата са 85697.
Номера на двигателя е абсолютно същия - NA85697

И друго да питам от вчера насам започна да гасне след като освободя от скорост.Въртя ,пали и работи на място без проблем.Подам ли газ и махна ли крака от педала гасне.Прегледах всички вакумчета за начало всичко е наред.Сервото е ок също,няма промяна в оборотите при натискане на спирачката ,а и двигателя работи равномерно на празен ход.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем с Ескорт 1.3

Мнение от HACKO » 09 фев 2012, 20:07

Като отпуснеш плавно педала не гасне а като го пуснеш рязко от високи обороти гасне, така ли? Колко са ниските обороти, да не са под 800? Това на топъл мотор ли го прави?
Може би трябва леко да се побогати сместа на празен ход. Ако това ти е трудно, може да вдигнеш оборотите на 900.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Tasho
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 11 сеп 2011, 17:25
Модел на автомобила: Ford Escort
Status: Извън линия

Re: Проблем с Ескорт 1.3

Мнение от Tasho » 09 фев 2012, 20:34

Ами и плавно да е пак гасне.Пробвах с оборотите - винтта дето е отзад на карбуратора вдига оборотите и пак гасне.Понякога се закрепи и няма проблем,но явно има проблем колата,вероятно от карбуратора.Има ли винт дето регулира сместа или от поплавъка да го направя?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем с Ескорт 1.3

Мнение от HACKO » 09 фев 2012, 21:06

Има винт за сместа, но твоя проблем е запушен жигльор за празен ход, може и иглата на електромагнитния клапан да е заяла или кабела да се е откачил. Прегледай клапана, жигльора е срещу иглата.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Tasho
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 11 сеп 2011, 17:25
Модел на автомобила: Ford Escort
Status: Извън линия

Re: Проблем с Ескорт 1.3

Мнение от Tasho » 09 фев 2012, 22:36

Мерси ,колега!Само,че като нов с марката от коя страна да го потърся на карбуратора - срещу колата като съм в ляво или в дясно?Сори за невежеството ,но пак казвам все още се запознавам с колата.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем с Ескорт 1.3

Мнение от HACKO » 10 фев 2012, 10:27

http://dox.bg/files/dw?a=176fcf6b34" onclick="window.open(this.href);return false;
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Tasho
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 11 сеп 2011, 17:25
Модел на автомобила: Ford Escort
Status: Извън линия

Re: Проблем с Ескорт 1.3

Мнение от Tasho » 11 фев 2012, 00:26

Най-вероятно ще е жигльора.Стигам до този извод,че днес изгасна само два пъти.Иначе мерси,колега, за файла !

Tasho
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 11 сеп 2011, 17:25
Модел на автомобила: Ford Escort
Status: Извън линия

Re: Проблем с Ескорт 1.3

Мнение от Tasho » 11 фев 2012, 13:42

Разглобих и почистих карбуратора,електромагнитния жигльор работи,нямаше и запушване нито боклуци където и да е в карбуратора.Колата работи добре на ниски обороти и в един момент се получава леко прекъсване и в същия момент оборотите падат и двигателя гасне.Колкото и да вдигам оборотите ,колата след макс 20 сек гасне на празен ход.Въртя ключа пали без проблем и пак същото.....:(

Tasho
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 11 сеп 2011, 17:25
Модел на автомобила: Ford Escort
Status: Извън линия

Re: Проблем с Ескорт 1.3

Мнение от Tasho » 20 мар 2012, 17:10

Да не пускам нова тема пиша пак в тази.Значи онази вечер се прибирам и ми прави впечатление,че нещо колата няма мощност на обороти около средните.Мисля си,че е защото е студена.Обаче загря и пак същото.Като подам газ когато е на место - рязко колата има едно като заглъхване и тогава се изфорсирва.Ако подам малко газ и върна педала няма проблем,но ако подам малко газ и задържа така ,колата вдига оборотите и загасва.При опит да тръгна няма мощност и трябва почти с пълна газ да тръгна.На ниски обороти двигателя спи,ускорителната помпа си пръска доволно,прочистих жигльорите пак.Чудя се дали не е проблема в свещите???

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта