монтиране на манометър
- autobg
- потребител
- Мнения: 211
- Регистриран: 03 авг 2009, 19:45
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI 2002 с летни жанки
- Местоположение: Софето
- Status: Извън линия
монтиране на манометър
Привет колеги,
Значи, за последните няколко дни кочинката се опитва да ми създава дребни главоболия, а именно:
- турбото зачезна, после пак се появи = предстоящ ремонт или най-малкото смяна на MAP и оглед на всички маркучи = P0235 грешка
- лампата на маслото поприсветква при мега горещ двигател: смених датчик, нооооо все пак = или ново, по-гъсто масло или маслена помпа, или лагерчета
Та: обмислям варианта да бъцна няколко манометъра на кошницата, да гледам какво става в реално време и попаднах на ей-този адаптер, който се слага между масления филтър и двигателя и може да му се закачат 3-4 датчика - за налягане, температура и т.н. на маслото.

Въпросът ми е, някой слагал ли е подобно нещо и има ли смисъл от подобна изгъзица?
Кочината е в сигнатурата
Значи, за последните няколко дни кочинката се опитва да ми създава дребни главоболия, а именно:
- турбото зачезна, после пак се появи = предстоящ ремонт или най-малкото смяна на MAP и оглед на всички маркучи = P0235 грешка
- лампата на маслото поприсветква при мега горещ двигател: смених датчик, нооооо все пак = или ново, по-гъсто масло или маслена помпа, или лагерчета

Та: обмислям варианта да бъцна няколко манометъра на кошницата, да гледам какво става в реално време и попаднах на ей-този адаптер, който се слага между масления филтър и двигателя и може да му се закачат 3-4 датчика - за налягане, температура и т.н. на маслото.
Въпросът ми е, някой слагал ли е подобно нещо и има ли смисъл от подобна изгъзица?
Кочината е в сигнатурата
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: монтиране на манометър
След като си засекъл някакъв проблем е редно точно да се установи причината.В случая няма как да измериш налягането ако не се монтира някъде манометър,с две думи или ползваш подобна джаджа или си правиш преходници и заместваш датчика със манометър.В първия случая е по-скъпо,но пък ти дава свобода да се монтира уредите където е удобно за наблюдение и да се следи по всяко време докато се сложи правилната диагноза.
Успех!
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: монтиране на манометър
Имам манометър за маслото и за турбото на едната кола, и ще слагам един за вакуум след горивния и въздушния филтри и термометър. Ползвам промишлени манометри, за да са точни. За маслото си направих малко грешна конструкция от точно изработелна шайба между датчика за масло и главата, уплътнена с гумени пръстени. До манометъра в купето под радиото сложих тръбичка от спирачки. Мисля да сложа манометър на налягането в хидравличния коректор на ъгъла на впръскване в ГНП, и да си изведа и показание за предварение на впръскването в градуси и милисекунди в реално време.
Имам и други работи, но те са специални и не са за обикновени коли.
Имам и други работи, но те са специални и не са за обикновени коли.
- autobg
- потребител
- Мнения: 211
- Регистриран: 03 авг 2009, 19:45
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI 2002 с летни жанки
- Местоположение: Софето
- Status: Извън линия
Re: монтиране на манометър
Малко да ъпна темата...
днес смених маслото, че с предното 5w30 положението стана нетърпимо. Кошницата не го пипа, но при ежеседмичното ходене до Боровец, на финала лампата за маслото направо си свети.
Та, сложих днес 5w40, чистак нов филтър FoMoCo, двигателя утихна, колата определено тръгна по-добре, обаче изненада ---- като загря на влизане в София, пак същата греда. Лампата за маслото пак си примигва и дори свети постоянно при горещ двигател, но пък с новото масло при първоначално палене създава налягане за има-няма секунда.
Опции
1) да сваля картера и да видя дали нещо не блокира магистралите
2) маслена помпа (май е доста работа да се подмени, иначе намерих чистак нова за 60 лири)
3) лагери
4) друго?
Или фокуса ще ме довърши, или аз него, ама пуста му любов
днес смених маслото, че с предното 5w30 положението стана нетърпимо. Кошницата не го пипа, но при ежеседмичното ходене до Боровец, на финала лампата за маслото направо си свети.
Та, сложих днес 5w40, чистак нов филтър FoMoCo, двигателя утихна, колата определено тръгна по-добре, обаче изненада ---- като загря на влизане в София, пак същата греда. Лампата за маслото пак си примигва и дори свети постоянно при горещ двигател, но пък с новото масло при първоначално палене създава налягане за има-няма секунда.
Опции
1) да сваля картера и да видя дали нещо не блокира магистралите
2) маслена помпа (май е доста работа да се подмени, иначе намерих чистак нова за 60 лири)
3) лагери

4) друго?
Или фокуса ще ме довърши, или аз него, ама пуста му любов

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13108
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: монтиране на манометър
Първо смени датчика, преди няколко години минах по този път, даже смених едно масло на 1000км.
- autobg
- потребител
- Мнения: 211
- Регистриран: 03 авг 2009, 19:45
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI 2002 с летни жанки
- Местоположение: Софето
- Status: Извън линия
Re: монтиране на манометър
Насе, това беше първото, което направих - да сменя датчика, но нямаше файда. Ще я откарам тази седмица в МП, да замерят налягането на маслото. Ако всичко е наред, ще проверя за евентуални утечки по ел-инсталацията...HACKO написа:Първо смени датчика, преди няколко години минах по този път, даже смених едно масло на 1000км.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 28 госта