1.8TD не иска да пали (проблема е решен)
- gasoline
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 02 сеп 2007, 16:45
- Модел на автомобила: Ford Sierra
- Status: Извън линия
1.8TD не иска да пали (проблема е решен)
Прочетох повечето теми за трудно палене, но не открих сходен проблем и затова реших да пиша!
Колата е Sierra 1.8TD 92-ра. От 2 седмици наблюдавам следния проблем: След като изчакам достатъчно време да изгасне лампата и изключи релето, въртя, колата пали и след 1 секунда изгасва. Пак подгрявам, въртя и край, не иска да запали. Така продължавам поне 3-4 пъти, докато запали, но интересното е, че дори не се опитва, върти, сякаш е задавена или няма нафта. Веднъж реших да припомпя покдачващата помпа и забелязах, че се чува странен звук като бълбукане, обезвъздуших от пропката и запали без проблем. На другия ден пак същата история, пак припомпвам подкачващата помпа и установявам, че бълбука. Веднъж, след като запали, си върви идеално, дори да я изгася и да запаля след 1-2 часа няма никакъв проблем, пали от раз. Стигнах до заключението, че влиза въздух от някъде в системата и това ми е проблема. Откъде може да влиза въздух? Вие как мислите, на прав път ли съм?
Колата е Sierra 1.8TD 92-ра. От 2 седмици наблюдавам следния проблем: След като изчакам достатъчно време да изгасне лампата и изключи релето, въртя, колата пали и след 1 секунда изгасва. Пак подгрявам, въртя и край, не иска да запали. Така продължавам поне 3-4 пъти, докато запали, но интересното е, че дори не се опитва, върти, сякаш е задавена или няма нафта. Веднъж реших да припомпя покдачващата помпа и забелязах, че се чува странен звук като бълбукане, обезвъздуших от пропката и запали без проблем. На другия ден пак същата история, пак припомпвам подкачващата помпа и установявам, че бълбука. Веднъж, след като запали, си върви идеално, дори да я изгася и да запаля след 1-2 часа няма никакъв проблем, пали от раз. Стигнах до заключението, че влиза въздух от някъде в системата и това ми е проблема. Откъде може да влиза въздух? Вие как мислите, на прав път ли съм?
Последна промяна от gasoline на 11 окт 2009, 22:32, променено общо 1 път.
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: 1.8TD не иска да пали
Препоръчвам ти да подмениш всичките маркучи и връзки с прозрачни маркучи, нови скоби. Ако не е от тях поне ще видиш откъде ти влиза въздух, а цялата процедура отнема час и 2-3 лева.
- gasoline
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 02 сеп 2007, 16:45
- Модел на автомобила: Ford Sierra
- Status: Извън линия
Re: 1.8TD не иска да пали
Мисля, че няма да се справя сам, а и като гледам маркучи има болл, така че ще се ходи на майстор!
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: 1.8TD не иска да пали
Ами колега, ти сам отговори на въпроса си! Дизела никак не обича въздуха. Решението да посетиш майстор е правилно и като му обясниш, това което си ни написал ще ти оправи колата за нула време.gasoline написа:... Веднъж реших да припомпя покдачващата помпа и забелязах, че се чува странен звук като бълбукане, обезвъздуших от пропката и запали без проблем...
- gasoline
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 02 сеп 2007, 16:45
- Модел на автомобила: Ford Sierra
- Status: Извън линия
Re: 1.8TD не иска да пали
Колеги, тъй като идеята на форумите като този е да обменяме опит и да си помагаме, искам да споделя какво се случи. Говорих с майстора, обясних му всичко и му я оставих за една нощ, за да може на другия ден да се опита да я запали и да си каже заключението. Така и стана.
Днес говорих с него и ми каза, че в системата няма въздух. Според него акумулатора ми е малко слаб и затова стартера върти по-бавно. Обясни ми, че двигателите работят на определена компресия и ако тя не бъде достигната при опит да запаля, паленето става трудно или невъзможно, тоест проблема бил или в акумулатора или в стартера. Накара ме да го сменя и ако проблема остане, да търся майстор, който да разглоби стартера и да почисти четките му. Сигурно ще питате, какво чакам, защо не го послушам? Някак си имам чувството, че майстора ми не е прав и не разбира достатъчно от този двигател, стори ми се леко неуверен, но може и да греша! Искам да чуя и други мнения, сигурен съм, че между вас има достатъчно кадърни хора, които са се сблъсквали с подобен проблем.
Днес говорих с него и ми каза, че в системата няма въздух. Според него акумулатора ми е малко слаб и затова стартера върти по-бавно. Обясни ми, че двигателите работят на определена компресия и ако тя не бъде достигната при опит да запаля, паленето става трудно или невъзможно, тоест проблема бил или в акумулатора или в стартера. Накара ме да го сменя и ако проблема остане, да търся майстор, който да разглоби стартера и да почисти четките му. Сигурно ще питате, какво чакам, защо не го послушам? Някак си имам чувството, че майстора ми не е прав и не разбира достатъчно от този двигател, стори ми се леко неуверен, но може и да греша! Искам да чуя и други мнения, сигурен съм, че между вас има достатъчно кадърни хора, които са се сблъсквали с подобен проблем.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: 1.8TD не иска да пали
Винаги търсиш второ мнение, без значение дали става въпрос за автомонтьор или лекар.
Това си го заложи като основно правило в живота.
Иначе има зависимост от състоянието на акумулатора и стартера при трудно палене.
Това е така, защото при теб преди да запалиш подгряваш и след това въртиш стартера. При подгряването, ако ти е слаб акумулатора напрежението на клемите може да падне до 10.5 волта и като завъртиш стартера за него не остава много ток, а той има нужда поради простата причина, че дизела иска по яко въртене, заради голямата компресия и не само. При проблеми с лагерите и четките на стартера консумацията се пръска по няколко направления.
Освен за полезната работа енергия отива за преодоляване на триенето в лагерите и също така тока, който трябва да мине през намотките е по-малък поради увеличеното съпротивление между колектора и четките.
Съвета ми е следния.
Някой свободен ден свали стартера, сложи един два ведстника на масата в кухнята и слагай стартера на импровизираната операциона.
Разглоби го, почисти го и го смажи където е нужно. Вземи си малко шкунка 160, 180 или 200 (ще ти струва около 1 лв. за метър) и с нея шлайфай колектора на ротора докато заблести. Прегледай и четките в какво състояние са.
Огледай осите дали нямат ръжда и ако е нужно шлайфай и тях, а после ги намажи с грес и сглобявай. Същото правиш с всички кабелни обувки с които се свързват силовите кабели за стартера и не забравяй тънката жичка, по която идва управлението на стартера да я притегнеш с клещи, ако е нужно.
Препоръчвам ти още тази вечер да свалиш акумулатора и стартера. Акумулатора го сложи да се зарежда цяла нощ от 20 часа до 8-9 сутринта, а стартера го ревизирай. Така в Събота сутринта ще имаш всичко необходимо да проведеш най-важния експеримент, който ще ти определи къде се крие ключа от палатката. Ако пак запали трудно мериш компресията и ако е наред се връщаш в началото на проблема. Почваш да търсиш от къде влиза въздух в системата.
Успех.
Това си го заложи като основно правило в живота.
Иначе има зависимост от състоянието на акумулатора и стартера при трудно палене.
Това е така, защото при теб преди да запалиш подгряваш и след това въртиш стартера. При подгряването, ако ти е слаб акумулатора напрежението на клемите може да падне до 10.5 волта и като завъртиш стартера за него не остава много ток, а той има нужда поради простата причина, че дизела иска по яко въртене, заради голямата компресия и не само. При проблеми с лагерите и четките на стартера консумацията се пръска по няколко направления.
Освен за полезната работа енергия отива за преодоляване на триенето в лагерите и също така тока, който трябва да мине през намотките е по-малък поради увеличеното съпротивление между колектора и четките.
Съвета ми е следния.
Някой свободен ден свали стартера, сложи един два ведстника на масата в кухнята и слагай стартера на импровизираната операциона.
Разглоби го, почисти го и го смажи където е нужно. Вземи си малко шкунка 160, 180 или 200 (ще ти струва около 1 лв. за метър) и с нея шлайфай колектора на ротора докато заблести. Прегледай и четките в какво състояние са.
Огледай осите дали нямат ръжда и ако е нужно шлайфай и тях, а после ги намажи с грес и сглобявай. Същото правиш с всички кабелни обувки с които се свързват силовите кабели за стартера и не забравяй тънката жичка, по която идва управлението на стартера да я притегнеш с клещи, ако е нужно.
Препоръчвам ти още тази вечер да свалиш акумулатора и стартера. Акумулатора го сложи да се зарежда цяла нощ от 20 часа до 8-9 сутринта, а стартера го ревизирай. Така в Събота сутринта ще имаш всичко необходимо да проведеш най-важния експеримент, който ще ти определи къде се крие ключа от палатката. Ако пак запали трудно мериш компресията и ако е наред се връщаш в началото на проблема. Почваш да търсиш от къде влиза въздух в системата.
Успех.
- gasoline
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 02 сеп 2007, 16:45
- Модел на автомобила: Ford Sierra
- Status: Извън линия
Re: 1.8TD не иска да пали
Развръзката...
Случайно срещнах приятел, който има Форд със същия двигател. Като му обясних за какво става въпрос, веднага ме накара да купя един възвратен клапан, едно маркуче и няколко скоби, всичко 10 лв. Монтирахме клапана преди подкачващата помпа и проблема се реши! Вече 2 дни пали, сякаш е с нов акумулатор, а майстора ме вкара в такъв филм, че за малко да го послушам. Дано да съм помогнал и на други колеги с подобен проблем! Ако имам други неприятности, пак ще пиша. Благодаря на колегите, взели участие в темата!
Случайно срещнах приятел, който има Форд със същия двигател. Като му обясних за какво става въпрос, веднага ме накара да купя един възвратен клапан, едно маркуче и няколко скоби, всичко 10 лв. Монтирахме клапана преди подкачващата помпа и проблема се реши! Вече 2 дни пали, сякаш е с нов акумулатор, а майстора ме вкара в такъв филм, че за малко да го послушам. Дано да съм помогнал и на други колеги с подобен проблем! Ако имам други неприятности, пак ще пиша. Благодаря на колегите, взели участие в темата!
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: 1.8TD не иска да пали (проблема е решен)
Пиши къде и какво си направил, за да е полезна темата и за другите!
Ако сложиш и снимки цена няма да имаш.
Ако сложиш и снимки цена няма да имаш.
- cruise
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 23 фев 2007, 11:48
- Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.1MI "95 с LOVATO АГУ
Ситроен С4 '07 (само за подръжка)
FORD C-MAX 1.6 LPG " 06. BRC АГУ
FORD Galaxy MK2 2.0 "11 TDCI - Местоположение: Димитровград->Хасково
- Status: Извън линия
Re: 1.8TD не иска да пали (проблема е решен)
Дай малко повече инфо за този допълнителен възвратен клапан, някоя снимчица на него и на монтажа. И на мен го прави същият проблем но един път на 5 6 паленията. Предстой зима добре е да го оправя.
Още един въпрос какъв прозрачен мъркуч да си купя, като размер и вид. Аз търсих преди време и обиколих магазините те ми дават шлаух (което мисля е неправилно) така и не взех. Благодаря предварително.
Още един въпрос какъв прозрачен мъркуч да си купя, като размер и вид. Аз търсих преди време и обиколих магазините те ми дават шлаух (което мисля е неправилно) така и не взех. Благодаря предварително.
- gasoline
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 02 сеп 2007, 16:45
- Модел на автомобила: Ford Sierra
- Status: Извън линия
Re: 1.8TD не иска да пали (проблема е решен)
Ето и снимки:

На първите две се вижда подкачващата помпа, на третата е възвратния клапан. Идеята е да не сменяме цялата помпа (излиза скъпо), която също си има подобен клапан, но той не държи и нафтата се връща към резервоара. Както знаете от резервоара идва метално маркуче, което сме свързали с гуменото, след това клапана, пак гумено маркуче и накрая подкачващата помпа. Възвратният клапан, пропуска нафтата към двигателя, но не й позволява да се върне обратно.Той е с отвори 8 мм, а маркучето - 7,5 мм. След монтажа обезвъздушихме от пропката на помпата и запалихме! Вече 1 седмица съм така и нямам никакви проблеми! Ако имате други въпроси, питайте!
На първите две се вижда подкачващата помпа, на третата е възвратния клапан. Идеята е да не сменяме цялата помпа (излиза скъпо), която също си има подобен клапан, но той не държи и нафтата се връща към резервоара. Както знаете от резервоара идва метално маркуче, което сме свързали с гуменото, след това клапана, пак гумено маркуче и накрая подкачващата помпа. Възвратният клапан, пропуска нафтата към двигателя, но не й позволява да се върне обратно.Той е с отвори 8 мм, а маркучето - 7,5 мм. След монтажа обезвъздушихме от пропката на помпата и запалихме! Вече 1 седмица съм така и нямам никакви проблеми! Ако имате други въпроси, питайте!
-
- потребител
- Мнения: 85
- Регистриран: 14 авг 2008, 00:49
- Модел на автомобила: escort TD
- Status: Извън линия
Re: 1.8TD не иска да пали (проблема е решен)
има ли значение дали възвратния клапан ще е преди подкачващата помпа
или между подкачващата помпа и горивната помпа?
Щото при мен клапана е след подкач. помпа и пак си пали след 7-8 оборота, а при второ завъртане-от четвърт.
Дали ще се промени запалването ако сложа клапана преди подкачващата помпа
или между подкачващата помпа и горивната помпа?
Щото при мен клапана е след подкач. помпа и пак си пали след 7-8 оборота, а при второ завъртане-от четвърт.
Дали ще се промени запалването ако сложа клапана преди подкачващата помпа

- gasoline
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 02 сеп 2007, 16:45
- Модел на автомобила: Ford Sierra
- Status: Извън линия
Re: 1.8TD не иска да пали (проблема е решен)
Според мен добре е клапанът да е преди подкачващата, защото така горивото от нея не може да се върне към резервоара, още повече ако от някъде влиза въздух. Това не значи, че ще пали по-бързо, но ще пали със сигурност. При мен колата от години при първото въртене си пали след няколко оборота, особено когато е студено, а при второто - от ряз. Съветвам те да си провериш подгряващите свещи и ако са наред, да подгряваш по 2 пъти, при мен има ефект, може и акумулаторът ти да е слаб, което е по-малко вероятно, за друго не се сещам в момента!
- ivan_don4ev
- потребител
- Мнения: 439
- Регистриран: 05 апр 2009, 17:19
- Модел на автомобила: Focus 1.6 16v и Mondeo 1.8 tdi
- Status: Извън линия
Re: 1.8TD не иска да пали (проблема е решен)
оооо май и аз ще слагам такова нещо и аз 1-2 седмици паля по труно.
- cruise
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 23 фев 2007, 11:48
- Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.1MI "95 с LOVATO АГУ
Ситроен С4 '07 (само за подръжка)
FORD C-MAX 1.6 LPG " 06. BRC АГУ
FORD Galaxy MK2 2.0 "11 TDCI - Местоположение: Димитровград->Хасково
- Status: Извън линия
Re: 1.8TD не иска да пали (проблема е решен)
Всичко ми стана ясно само дето аз искам да сложа прозрачен мъркуч от филтъра до помпата (просто мисля че ще ми е полезен), но намирам само някакви шлаух-ки(мисля така се пише). Дайте идея къде да го търся тоя прозрачен мъркуч. Колегата gazoline пише 7,5 мм ф на мъркуча. благодаря предварително
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 29 госта