Страница 1 от 1

Странен проблем с динамото на Сиерата

Публикувано: 01 ное 2005, 09:39
от Overclock
Проблема е следния:при запалване на двигателя, лампата на таблото, която отчита зареждането на динамото, изгасва, но в същото време динамото не зарежда и акумулатора показва 11,9 - 12,2V.Като форсирам здраво 2-3пъти започва да зарежда.Свалях динамото и всичко си е наред.За по-сигурно го занесох на майстор и той каза същото.Динамото има три извода.Първия е силовия, на другите два идват +7 и +12V.Такива ли трябва да са напреженията? Тези напрежения ги има само когато динамото зарежда (след форсирането), когато не зарежда там където има 7V напрежението е 0V, а на клемата с 12V напрежението е 0,7 - 1V.Ако някой има възможност да премери на неговата Сиера какви са напреженията ще е добре.Ако не ще сменя плочката с четките, след това стартера, а накраия и колата X(:

.

Публикувано: 01 ное 2005, 10:29
от S>G>Bankov
не търси проблема в динамото по добре си провери ремаците и вилките ремъка трябва да е натегнат да потъва на 1см като го натиснеш с пръст а също го виж дали нее за изхвърляне :roll:

Публикувано: 01 ное 2005, 10:42
от Overclock
Ремъка е нов и стегнат.Не е от него със сигурност.

.

Публикувано: 01 ное 2005, 10:59
от S>G>Bankov
по добре върви при ЕЛКОН да я провери защото гледам че си дизел и ще ти се належи да тикаш по скороа това не се нрави на дизела много :roll:

Публикувано: 01 ное 2005, 14:18
от kEFi
Според мен, без да съм навътре в нещата, с един мултицет, контактен спрей, някой друг ключ и малко време може ида си решиш проблема...
1. Направи си пак измерванията на празни обороти, високи и такива с консумация но и на акумулатора и на изходящото от алтернатора. При различни показания - или кабел, или връзки. С контактния спрей ще разбереш веднага дали са връзки...
имах подобна ситуация, но с лада. Тогава се оказа, че силовия ми каел, по незнайни за мен причини си беше повишил доста съпротивлението...
2. Не съм много сигурен(ще проверя довечера), но при мен май кабела от алтернатора не влизаше директно на клемата...а през някаква бушонна планка (но май бяха на един винт...както писах - ще проверя)...
3. Веднъж загубих всички тоци (полско фиатче) поради скъсано кабелче на паразитния ток...хвърли един поглед за него (ако го има :oops: )
4. Ако твой познат има уредче за замерване на акумулатор - погледнида не е умряла някоя клетка....не че има връзка, ама като ти е мултицета в ръцете провери консумацията при всичко изключено (за оттечки)
5. В най-лошия случай може да имаш наранена намотка....
Дотук се изчерпва личния ми опит със стартери и алтернатори (=няколко припоявания) :D

Публикувано: 02 ное 2005, 16:56
от muko
Според мен провери веригата на лампата на таблото - тя е вързана без реле и през нея минава тока за възбудителната намотка на генератора и ако веригата прекъсва - зарежда само след преминаване през високи обороти. Имаи предвид, че кабела върви един в коша и след влизането в купето с клема става тънак.