Страница 1 от 1
инструмент за настройване на горивната смес
Публикувано: 17 яну 2013, 19:01
от И.Маринов
Здравейте колеги,
искам да попитам някой има ли лични впечатления за този уред?Дали настройката с него ще е качествена?
Стъклена /куха/ свещ за настройване на горивни смеси - карбуратори, инжекциони, газови уредби. 14мм стандартна резба. За икономия на гориво, повече мощност и оптимална работа на двигателя.
В Русия се появява през 70-те като Индикатор качества смеси ИКС-1. Ето и упътването на руската:
http://avto-pribor.nm.ru/iks1.htm
Как работи:
http://www.youtube.com/watch?v=6hFUvQ4gaPc
Поставете на мястото на една от запалителните свещи на бензиновия двигател. Запалете и вижте цвета на изгаряне в горивната камера през стъклото на свещта. От червено - до жълто - богата смес, бузеново синьо - оптимална смес, синьо-бяло - бедна смес.
Извинявам се ако темата не е на правилното място.
Re: инструмент за настройване на горивната смес
Публикувано: 17 яну 2013, 21:31
от pelteka
Дали ти гори правилно можеш да разбереш и по обикновенна свещ.Керемиден цвят-перфектно.Бяла-много въздух. Черна-много гориво.
Re: инструмент за настройване на горивната смес
Публикувано: 17 яну 2013, 22:28
от OgiDogi
И.Маринов написа:Здравейте колеги,
искам да попитам някой има ли лични впечатления за този уред?Дали настройката с него ще е качествена?
Стъклена /куха/ свещ за настройване на горивни смеси - карбуратори, инжекциони, газови уредби. 14мм стандартна резба. За икономия на гориво, повече мощност и оптимална работа на двигателя.
В Русия се появява през 70-те като Индикатор качества смеси ИКС-1. Ето и упътването на руската:
http://avto-pribor.nm.ru/iks1.htm
Как работи:
http://www.youtube.com/watch?v=6hFUvQ4gaPc
Поставете на мястото на една от запалителните свещи на бензиновия двигател. Запалете и вижте цвета на изгаряне в горивната камера през стъклото на свещта. От червено - до жълто - богата смес, бузеново синьо - оптимална смес, синьо-бяло - бедна смес.
Извинявам се ако темата не е на правилното място.
Мдаааа, бяха на мода преди 20-на години, когато нямаше газоанализатори. Сега във всеки приличен сервиз има газоанализатор и настройката на карбуратор (и особено на обикновени газови уредби) е детска игра, стига да знаеш какво гледаш и регулираш.
Re: инструмент за настройване на горивната смес
Публикувано: 17 яну 2013, 23:12
от И.Маринов
Там е проблема Оги,ходих в два прилични сервиза с газанализатор,взеха ми по 20-30лв. за диагностика и настройки(оплюха се взаимно) и в момента колата ми не работи добре.Идеята ми е дали е надежден за настройка в домашни условия........явно не за всеки работата с газанализатор е детска игра

Re: инструмент за настройване на горивната смес
Публикувано: 18 яну 2013, 00:02
от HACKO
Става, може да ти даде много информация за работата на мотора, НО трябва много практика и мислене. На старите мотори вършеше работа, не знам обаче как съответното устройство ще работи със съвременните двигатели, които са особено чувствителни към свещите, най-вече при Форд. Все пак това устройство като цяло е свещ.
Re: инструмент за настройване на горивната смес
Публикувано: 18 яну 2013, 07:53
от OgiDogi
И.Маринов написа:Там е проблема Оги,ходих в два прилични сервиза с газанализатор,взеха ми по 20-30лв. за диагностика и настройки(оплюха се взаимно) и в момента колата ми не работи добре.Идеята ми е дали е надежден за настройка в домашни условия........явно не за всеки работата с газанализатор е детска игра

А ти на каква кола смяташ да правиш настройки - на Ескорт-а от профила ли?
Освен това, за да се регулира горивната смес правилно, трябва да имаш и правилно работещо устройство за образуването на същата смес. Ако имаш задръстени или с неподходящ размер жигльори, преливаща поплавкова камера или подкачваща помпа с недостатъчен дебит, не можеш да очакваш чудеса и винаги ще си недоволен от резултата.
Re: инструмент за настройване на горивната смес
Публикувано: 18 яну 2013, 13:24
от И.Маринов
Да за Ескорт-а от профила ми става дума,има и обикновена АГУ.Опитвам се да изключа посещения в сервизи които отнемат времето и парите ми,а резултата от намесата им да клони към 0. ........поне за нещата за които имам шанс да поправя сам.
Re: инструмент за настройване на горивната смес
Публикувано: 18 яну 2013, 14:36
от diesel1.6
Не може ли да се следят показанията на ламда сондата, що се отнася до сместа? За параметър, отчитащ относителния резултат от промени е много подходящо температурата на изгорелите газове.
Не съм запознат с този двигател, знам само че е инжекцион.
Re: инструмент за настройване на горивната смес
Публикувано: 18 яну 2013, 14:46
от KOss
Ако ламбдата ти е читава, като го закачиш на тест ще имаш записана грешка "RICH MIXTURE" или "LEAN MIXTURE", а може и двете ако в един момент е било бедно в друг богато. Но не знам колко ще са коректни параметрите защото караш на газ... Предполагам че винаги ще показва бедно...
Re: инструмент за настройване на горивната смес
Публикувано: 18 яну 2013, 15:06
от И.Маринов
Ламбдата не работи и и отрязаха 1 кабел да не дава грешни стойности.До скоро вървеше идеално и на газ и на бензин като на бензин просто разхода беше по висок/без ламбдата/.Целя поне добра работа на газ до купуването на нова ламбда.АГУ-то има емулатор и мисля,че не трябва да се влияе от липсата на ламбда сонда.
Re: инструмент за настройване на горивната смес
Публикувано: 18 яну 2013, 15:16
от KOss
И.Маринов написа:Ламбдата не работи и и отрязаха 1 кабел да не дава грешни стойности.До скоро вървеше идеално и на газ и на бензин като на бензин просто разхода беше по висок/без ламбдата/.Целя поне добра работа на газ до купуването на нова ламбда.АГУ-то има емулатор и мисля,че не трябва да се влияе от липсата на ламбда сонда.
Колега, ламбда емулатора ползва сигналите от РАБОТЕЩА ламбда сонда за да "преправи" сигналите и. Така че и при него си трябва сонда, компа се шашка тотално с отрязан кабел и с неработеща сонда.

Re: инструмент за настройване на горивната смес
Публикувано: 18 яну 2013, 17:00
от opex
KOss написа:И.Маринов написа:Ламбдата не работи и и отрязаха 1 кабел да не дава грешни стойности.До скоро вървеше идеално и на газ и на бензин като на бензин просто разхода беше по висок/без ламбдата/.Целя поне добра работа на газ до купуването на нова ламбда.АГУ-то има емулатор и мисля,че не трябва да се влияе от липсата на ламбда сонда.
Колега, ламбда емулатора ползва сигналите от РАБОТЕЩА ламбда сонда за да "преправи" сигналите и. Така че и при него си трябва сонда, компа се шашка тотално с отрязан кабел и с неработеща сонда.

Да, а освен това с този отрязан кабел е все едно направо изключена букса, защото другите два (белите) са за подгрева и, а третия маса май за сигнала, който всъщност липсва. Ей сега мернах един фокус 2004 за продан виж ако му работи сондата може да я земеш за 50-на лв.
Re: инструмент за настройване на горивната смес
Публикувано: 18 яну 2013, 17:08
от И.Маринов
Интересно тия в сервизите какво диагностицираха

Явно ще трябва да ускоря набавянето на нова.Благодаря на всички за изразените мнения.
п.п.намерих оферта за сонда /Ламбда-сонда НЖК/НТК Япония / на прилични пари но е с 4 кабела дават я универсална......а моята е с два или три кабела не съм сигурен-дали ще стане ?
Re: инструмент за настройване на горивната смес
Публикувано: 18 яну 2013, 17:27
от KOss
И.Маринов написа:Интересно тия в сервизите какво диагностицираха

Явно ще трябва да ускоря набавянето на нова.Благодаря на всички за изразените мнения.
п.п.намерих оферта за сонда /Ламбда-сонда НЖК/НТК Япония / на прилични пари но е с 4 кабела дават я универсална......а моята е с два или три кабела не съм сигурен-дали ще стане ?
Сондата ти е с 4 кабела! NGK универсалката е приличен избор! Действай смело!

Re: инструмент за настройване на горивната смес
Публикувано: 18 яну 2013, 17:42
от И.Маринов
Благодаря ти KOss ще се метна.......пък някога може и да почерпя

Re: инструмент за настройване на горивната смес
Публикувано: 19 яну 2013, 12:21
от fordmaniac
Тази свещ я имам от 85 г. Става за регулиране с доста уговорки. За Зетек не става ! Проблема е в резбата на свещите.
Сравнявал съм с газанализатора и е със задоволителна точност при натрупан опит. Но газовата се настройва на тихи и на 3000 об, а на приятел при подобни обороти му се разхвърча тази свещ!
За NGK съм ЗА. Но за NTK Japan имам лош опит. Пишат се за оригинални ментета на NGK, ама на два пъти се дънят, на Хонда и на Опел и вече не се занимавам с тях. Аз си работя с БОШ, щото клиентите трябва да са доволни.
Поздрави
Не знам защо им се стряскате на Бош. За твоя мотор струва 133лВ универсална и до сега за толкова години работа с Бош не съм имал проблем.
Носили са ми клиенти сонда на Магнети Марелли. Ми тя като чисто нова имаше занижени параметри, а разликата със съответната тогава беше 23 лВ.
Поздрави